Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Riktiga mästerskapet?
Så det är bara riktigt när ni vinner eller? Fan vakna upp och klä på dig, du är sen till dagis jävla pajas!
Vilka superlativ... Imponerande!
Slår man (med rätta, men det en annan femma) undan benen på de två enda rejäla konkurrenterna så är det klart att scudetton får ett lägre värde, men jag förstår om alla interisti vill försöka undkomma detta faktum. För det gör ju att Inters senaste riktigt tunga viktoria va -89... (längre sen än Napolis alltså. Och Samps...)
Är mästerskapet
riktigare om fuskarna straffas? Ja, givetvis är det samtidigt så. Men värdet som sagt...
Annars så...
Bedrövligt att Roma ska förlora mot två nerflyttningskandidater i rad. Det stinker!
2 mål kvar för Totti till guldskon? Jag tror han fixar det!
Gobbi tillbax... Äckligt. Ligans (och som sagt, scudettons...) värde höjs men i annat fall så ser jag inga fördelar med deras återkomst.
Costacurta. 458 seriematcher och
3 mål. Hur fan lyckas man med det?!?
Cirkusen i botten fortsätter... Mitt tips gick givetvis åt helvete och nu ser det ut så här:
Chievo 38-46 39
Parma 38-55 39
Catania 44-68 38
Reggina 50-50 37
-------------------
Siena 33-44 37
Cagliari, Livorno och Torino har 40 poäng men är klar i och med det faktum att Catania möter Chievo i sista omgången. Båda två kan med andra ord inte komma upp i 40 poäng.
Slutomgången i sin helhet, med mina tips.
Catania-Chievo (1)
Siena-Lazio (1)
Parma-Empoli (1)
Reggina-Milan (1)
Chievo flyger med andra ord, så nu vet ni det. Skulle dock inte överraskas om Catania inte vinner. Och förlorar verkligen 3 av 3 topplag? Vettefan det...