2007-05-15, 21:19
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Det får mig att undra, vad är egentligen bäst taktik? Vila spelarna? Eller låta dem spela nästa omgång, för att de skall hålla igång.

Det bästa är nog att hålla igång dem så mycket som möjligt så länge det inte är ett tätt matchande. Det man är mest rädd för är väl skaderisken. Hur kul vore det för Milan om till exempel Kaká blir skadad en av de sista matcherna? Om man dessutom inte behöver spela för något finns ju risken att man slappnar av lite, vilket kan medföra att man inte går in 100% i närkamperna vilket snarare ökar risken för skador.

Allt som allt en svår bedömning och helt ärligt är jag glad att jag inte behöver ta de besluten.
Citera
2007-05-16, 01:33
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Ner på jorden? För att INTE Inter är så pass bra du och alla andra vill ha det till eller för att vi INTE våldtog er fullständigt? Sluta grina, spring och köp en napp för fan.

Okej, jag ger mig! Och Getafe är ett bättre lag än Barcelona också...

Jag försöker alltid att se på allting ur en neutral supporters synvinkel, men jag måste säga att Inter DEFINITIVT är ett bättre fotbollslag än Milan och Roma denna säsong. Varför? Roma börjar utan minuspoäng och hamnar ändå 15-20 points efter oss. Milan börjar med åtta minuspoäng och hamnar 25-28 poäng efter oss. De har 8 minuspoäng ifrån början på säsongen, ni som kan matte fattar att vi hade haft runt 20 poäng till godo mot Milan i år om de börjat från scratch precis som Inter och Roma. Lägg där till två vunna derbyn i ligan så är det väl relativt klart, aight? Nä, då kommer ni med erat jävla "MEN INTER FÖRLORADE JU MOT VALENCIA! VA? VA SKARU SÄGA OM DET DÅ SOPA!" Vi förlorade inte, för det första. För det andra är Valencia är väldigt bra lag, bra mycket bättre än Celtic som Milan ju som bekant hade bekymmer med. För det tredje måste jag säga det oundvikliga - vi hade otur.

För att låta lite ödmjuk så måste jag säga att jag höll stenhårt på Roma mot Man Utd och mådde kasst efter bortamatchen. Jag gillar Roma, de spelar en rolig fotboll och De Rossi samt Mexes är gudomliga. Roma är värdiga motståndare i Serie A, det kan man kanske inte säga lika mycket om Tjuve och Milan, men det är så det SKA vara. Men Spaletti, Totti och C.O behöver bygga på laget i 1-2 säsonger till för att ha ett riktigt världslag. I min ärliga mening.
Citera
2007-05-16, 15:25
Medlem
91:an: Och Inter hade förlorat med 13-1 mot Man Utd...?
Citera
2007-05-16, 17:39
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Roma - Torino: 0-1
Roma, Roma, Roma... Utskåpning mot Man Utd, kör över Inter och förlorar mot Torino. Visst, säsongen är redan över, men ska det vara såhär?

Roma är hårdporr och rock n` roll, så klar det ska vara så där... Skämt å sido så är det så klart bedrövligt. Torino hade ju varit en väldigt het kandidat till att åka ur om de inte knep tre pinnar mot oss så förstår om många är less. Å andra sidan, en finalmatch återstår så man kan nog räkna ut vart fokus ligger. "Men Roma har redan vunnit cupen..." Sant. Och man ska inte behöva släppa in sju förbannade bollar i Manchester.

91:an, läs om mitt inlägg. Ni blev våldtagen i Rom, att ni sen är ett bättre lag har redan tabellen avgjort. Men tror inte ni kommer vara det nästa år, då det första RIKTIGA mästerskapet på ett par-tre säsonger spelas.

Brille, är oxå rätt säker på att det där du skrev stämmer, att tio poängs differens medför automatiskt avancemang.

Lazio och Florentia Viola? Tycker båda kan dra åt h-vete! Men måste jag peka ut en klubb som bättre än den andra så blir det trots allt Viola. Nu blir dock Lazios mirakel därmed större men det kan jag ge er, ni hamnade ju trots allt på minuspoäng av samma anledning som Juve...
Citera
2007-05-16, 21:39
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
91:an, läs om mitt inlägg. Ni blev våldtagen i Rom, att ni sen är ett bättre lag har redan tabellen avgjort. Men tror inte ni kommer vara det nästa år, då det första RIKTIGA mästerskapet på ett par-tre säsonger spelas.

Riktiga mästerskapet?
Så det är bara riktigt när ni vinner eller? Fan vakna upp och klä på dig, du är sen till dagis jävla pajas!

Fast du kanske tyckte det var bättre när Ben Johnsson sprang 100 meter också. Det var ju riktiga mästerskap då.

Kom tillbaka när du har nått vettigt att tillföra istället för dagisfasoner.
Citera
2007-05-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Det får mig att undra, vad är egentligen bäst taktik? Vila spelarna? Eller låta dem spela nästa omgång, för att de skall hålla igång.

Självklart ska Ancelotti vila så många han kan. De flesta av Milans spelare är rutinerade och har kunskapen att prestera när det gäller. Bättre att lufta de spelare som kan bli viktiga inhoppare i CL-finalen. Att Costacurta troligen kommer att spela nästa match visar ju tydligt att det är hans plan att vila viktiga spelare. Samtidigt är det ett fint tillfälle för en fantastisk back att göra sin avskedsmatch. Costacurta är en underskattad spelare som fått stå i skuggan av giganterna Baresi och Maldini.

Det enda som jag är orolig för är att Milanspelarna verkar övertända. Det enda de snackar om är att samma sak inte kommer att hända denna gången, ungefär som att de utgår från att de redan leder med tre mål och denna gången tänker de inte tappa det. Precis som förra gången så kan de bara förlora själva, dvs egentligen inte bli besegrade av Liverpool. Milan är som bäst när de måste kämpa mot alla odds, se detta årets CL eller mot favoriterna Barcelona 1994.

För övrigt tycker jag det är synd att försöka förringa Inters prestation detta året. De har varit fantastiska i ligan och åkte ur CL med små marginaler. Hade de haft Milans självförtroende i internationella matcher hade de gått vidare oavsett att de klantade till det på hemmaplan. Milan är unika på det sättet att de vet att de kan vinna alla matcher oavsett mot vem de spelar eller var. Oavsett utgången av CL-finalen är Inter denna säsongens lag i Italien.

Både Roma och Inter är topplag internationellt som inte behöver frukta någon. Inför den andra cupmatchen har Interspelarna börjat snacka om att de tror på att de kan plocka in Romas försprång. Det tror inte jag, men om Inter får in ett eller två tidiga mål så kan det i alla fall bli lite spänning.
Citera
2007-05-17, 12:59
Medlem
Treehorns avatar
Hur går det för Napoli nu? Går dom upp eller får dom fortsätta att harva på bakgården
Citera
2007-05-17, 14:17
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Hur går det för Napoli nu? Går dom upp eller får dom fortsätta att harva på bakgården

Juve blir etta men kampen om andra platsen är intressant, Genoa ligger idag två poäng före Napoli. De är fyra omgångar kvar men i sista matchen så möts Genoa - Napoli och jag tror nog att Napoli hellre slipper kvalet och vill gå upp direkt .
Citera
2007-05-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Juve blir etta men kampen om andra platsen är intressant, Genoa ligger idag två poäng före Napoli. De är fyra omgångar kvar men i sista matchen så möts Genoa - Napoli och jag tror nog att Napoli hellre slipper kvalet och vill gå upp direkt .
Vore roligt om Napoli gick upp igen

Det var bättre på Maradonas tid hehe.
Citera
2007-05-20, 14:40
Medlem
Shuyins avatar
Jag får väl ändå säga grattis till Juventus som nu är tillbaka i Serie A tills nästa säsong, oavsett vad man tycker om dem så hör de hemma i Serie A och är en extra färgklick.

Får se då vilka som kommer tvåa och de flesta utanför Sampdoria vill väl ha upp Napoli antar jag, hm hm.

Cagliari - Roma på Tv4, kan bli en rolig match med två roliga lag. När bestäms om Chippen stannar?
Citera
2007-05-20, 21:10
Medlem
icys avatar
Milan ställde verkligen upp med ett udda lag, A-lags spelarna var inte ens med på bänken. Var det reservlaget de ställde upp med? Var någon ordinarie med i huvudtaget? Man förväntade sig ju att de skulle vila spelare, men det där verkade ju aningen överdrivet.
Citera
2007-05-21, 13:46
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Riktiga mästerskapet?
Så det är bara riktigt när ni vinner eller? Fan vakna upp och klä på dig, du är sen till dagis jävla pajas!

Vilka superlativ... Imponerande!

Slår man (med rätta, men det en annan femma) undan benen på de två enda rejäla konkurrenterna så är det klart att scudetton får ett lägre värde, men jag förstår om alla interisti vill försöka undkomma detta faktum. För det gör ju att Inters senaste riktigt tunga viktoria va -89... (längre sen än Napolis alltså. Och Samps...)

Är mästerskapet riktigare om fuskarna straffas? Ja, givetvis är det samtidigt så. Men värdet som sagt...

Annars så...

Bedrövligt att Roma ska förlora mot två nerflyttningskandidater i rad. Det stinker!

2 mål kvar för Totti till guldskon? Jag tror han fixar det!

Gobbi tillbax... Äckligt. Ligans (och som sagt, scudettons...) värde höjs men i annat fall så ser jag inga fördelar med deras återkomst.

Costacurta. 458 seriematcher och 3 mål. Hur fan lyckas man med det?!?

Cirkusen i botten fortsätter... Mitt tips gick givetvis åt helvete och nu ser det ut så här:

Chievo 38-46 39
Parma 38-55 39
Catania 44-68 38
Reggina 50-50 37
-------------------
Siena 33-44 37

Cagliari, Livorno och Torino har 40 poäng men är klar i och med det faktum att Catania möter Chievo i sista omgången. Båda två kan med andra ord inte komma upp i 40 poäng.

Slutomgången i sin helhet, med mina tips.

Catania-Chievo (1)
Siena-Lazio (1)
Parma-Empoli (1)
Reggina-Milan (1)

Chievo flyger med andra ord, så nu vet ni det. Skulle dock inte överraskas om Catania inte vinner. Och förlorar verkligen 3 av 3 topplag? Vettefan det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in