2007-01-23, 21:53
Medlem
Calleponken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikhul
hah, det där är ju så jävla larvigt argument... tror du på självaste allvar att han inte har en ofantligt kärlek till Lazio?

Han har säkert kärlek till Lazio eftersom han Faktiskt återvänt till klubben två gånger sedan hans första sejour där.
Sen att han slagit rekord (?) i antalet kyssta klubbmärken har inte med detta att göra. Inte det minsta..

Citat:
Ursprungligen postat av zack
Di Bartolomei och Giannini. Där har vi grabbar som spelar i en annan division. faktum är fan i mig att Totti inte ens bör nämnas i samma andetag som dem. Dock är han underskattad och precis som någon understrykte - framförallt i Sverige. Och även jag som rödgul Totti-"hatare" måste medge att han kan ju inte vara helt utan lojalitet eftersom han fortfarande är kvar.?

Man kan ifrågasätta Totti som kapten där han har alltför många brister, uppenbarligen räcker kanske inte kärleken till klubben för att leda laget.
Men hans kärlek och lojalitet till klubben går inte att ifrågasätta. Att vara sin klubb trogen under en sådan lång tid trots lockrop från andra stora klubbar är stort, därför C`è solo un Capitano
Citera
2007-01-23, 23:19
Medlem
Vagabondens avatar
Hur i h-e kan man gå från en klubb som har chans på Champions Leaugeplats till en klubb som lika gärna kan ramla ur Serie A?

Tom. om man är en pengakåt hora så finns ingen logik i det.
Citera
2007-01-24, 17:48
Medlem
zachs avatar
Killswitch, varför skulle jag vara ironisk? Alla kritiker av Totti är per automatik en Totti-hatare i Romavärlden eller utklädd laziale. Alla bara SKA älska Totti vettu, precis som man bara skaaaaa älskar EPL i Sverige. Alla avvikelser är abnorma, universal sanning typ.

Calleponken, lojaliteten skrev jag om nedan och där har han min beundran. Hans fotbollskunnande älskar jag med, oftast iaf. Men hans mindre goda sidor tar för stor plats enligt mig. Vika ner sig som en kärring trots fysik som en prima punta imponerar inte på mig, inte heller hans kämpande som så gott som aldrig är för laget, inte försöken att bli någon italiensk version av Beckham heller och inte alla idiotiska kortslutningar typ spottloskan, och Scala-knuffen i söndags.

Så c´`e solo...... nejdu, inte enligt mig.
Citera
2007-01-24, 19:09
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Killswitch, varför skulle jag vara ironisk? Alla kritiker av Totti är per automatik en Totti-hatare i Romavärlden eller utklädd laziale. Alla bara SKA älska Totti vettu, precis som man bara skaaaaa älskar EPL i Sverige. Alla avvikelser är abnorma, universal sanning typ.

Calleponken, lojaliteten skrev jag om nedan och där har han min beundran. Hans fotbollskunnande älskar jag med, oftast iaf. Men hans mindre goda sidor tar för stor plats enligt mig. Vika ner sig som en kärring trots fysik som en prima punta imponerar inte på mig, inte heller hans kämpande som så gott som aldrig är för laget, inte försöken att bli någon italiensk version av Beckham heller och inte alla idiotiska kortslutningar typ spottloskan, och Scala-knuffen i söndags.

Så c´`e solo...... nejdu, inte enligt mig.

Var bara lite nyfiken, har aldrig träffat på en romanista som "ogillar" Il Capitano.
Citera
2007-01-24, 19:42
Bannlyst
Totti donerar f.ö pengar och besöker barnsjukhus. Han har djävulen i sig, den mannen.
Citera
2007-01-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Totti donerar f.ö pengar och besöker barnsjukhus. Han har djävulen i sig, den mannen.

Sklle det vara något speciellt med det, eller försöker du bara vara lustig?
Citera
2007-01-24, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Sklle det vara något speciellt med det, eller försöker du bara vara lustig?

Det är speciellt med tanke på vilken skitstövel han är enligt den stora massan.
Citera
2007-01-24, 19:46
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:

Men det får vi aldrig läsa i Sportbladet...
Citera
2007-01-24, 19:47
Medlem
Citat:
Det är speciellt med tanke på vilken skitstövel han är enligt den stora massan.

Det finns många sätt att vara en skitstövel på, att du beter dig som en pubertal snorunge på fotbollsplanen innebär ju inte att du äter barn till frukost väl?

Förövrigt så förstår jag att han besöker just barnsjukhus då han är bland jämlikar då.
Citera
2007-01-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Men det får vi aldrig läsa i Sportbladet...

Vill du verkligen läsa om varje gång någon känd person har donerat en slant eller besökt något barnsjukhus eller en by i Somalia?
Citera
2007-01-24, 19:49
Bannlyst
Citat:
Det finns många sätt att vara en skitstövel på, att du beter dig som en pubertal snorunge på fotbollsplanen innebär ju inte att du äter barn till frukost väl?

Förövrigt så förstår jag att han besöker just barnsjukhus då han är bland jämlikar då.

Besöker inte IFK's spelare barnsjukhus? Det gör spelarna i Djurgården. Men i Göteborg kanske man inte bryr sig så mycket. Vad vet jag.
Citera
2007-01-24, 19:50
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Vill du verkligen läsa om varje gång någon känd person har donerat en slant eller besökt något barnsjukhus eller en by i Somalia?

Nej. Jag vill inte heller läsa om uppförstorade "skandaler" så fort någon trillar i gräset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in