2006-12-12, 14:13
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Haha, säg det till alla keltiska kors och saluta romanor på San Siro.

Ska jag ens bemötta din idioti?
Citera
2006-12-12, 21:00
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract

Ska jag ens bemötta din idioti?

Gör gärna det, det är inte varje dag man hör att Interfans inte har högerextremism i sina led.
Citera
2006-12-14, 10:23
Medlem
Fredrik BHTs avatar
Känns jävligt gött nu när man nästan kan vara helt säker på att Ascoli åker ur. Väldigt bra att Reggina fick sitt avdrag reducerat så jumboplatsen lämnades över till oss.
Citera
2006-12-14, 15:19
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Gör gärna det, det är inte varje dag man hör att Interfans inte har högerextremism i sina led.

Det är inte varje dag man möter en sån som dig. Fabulera mera tack. Det är ett stort nöje att se dig göra bort dig på GF dag ut och dag in. Nån dag kanske poletten ramlar ner och du beger dig till finare slätter.

Väl mött i fablernas värld.
Citera
2006-12-14, 15:49
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Det är inte varje dag man möter en sån som dig. Fabulera mera tack. Det är ett stort nöje att se dig göra bort dig på GF dag ut och dag in. Nån dag kanske poletten ramlar ner och du beger dig till finare slätter.

Väl mött i fablernas värld.

Att Inter Ultras hade ett 'friendship', grundat på politik, med IRR och Gialloblu är alltså nåt som någon fabulerat ihop...? Minns jag rätt så var det mot Inter Zoro tog bollen under armen och knallade av planen pga 'apljud'. Fast du har säkert en bättre förklaring.

Men på det andra taget förstår jag inte vad det spelar för roll.
Man håller ju på laget, vad folk sen har för åsikter på läktarna är upp till var och en.
Som klubb betraktat finns det ingen 'fascistklubb', vilket många här hemma i Sverige verkar ha väldigt svårt att förstå.
Citera
2006-12-14, 16:25
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Att Inter Ultras hade ett 'friendship', grundat på politik, med IRR och Gialloblu är alltså nåt som någon fabulerat ihop...? Minns jag rätt så var det mot Inter Zoro tog bollen under armen och knallade av planen pga 'apljud'. Fast du har säkert en bättre förklaring.

Men på det andra taget förstår jag inte vad det spelar för roll.
Man håller ju på laget, vad folk sen har för åsikter på läktarna är upp till var och en.
Som klubb betraktat finns det ingen 'fascistklubb', vilket många här hemma i Sverige verkar ha väldigt svårt att förstå.

Att kalla Inter en rasist eller fascistklubb är lika bra grundat som att kalla DIF världens bästa klubb.
Att någon eller några i publiken har vissa sympatier är knappast fog till att kalla klubben för liknande?
Så AIK är rasister för att det finns några rasister som håller på AIK?
Bajen är nazister för några nazister håller på Bajen?
DIF är ju definitivt rasister, hur kan annars någon i "organisationen" säga att det är för många "djungelspelare" i DIF?

Skilj på sak och sak.

Att någon tant här ovanför tror att bara för man håller på Lazio ska man vara "kompis" med Interfans och tvärtom? Vakna för fan. Är du rolig bara för att du kommer från Göteborg?

Fascism kanske hör hemma hos Lazio, men inte hos Inter.
Lyssna på namnet Internazionale så kanske du förstår lite mer.
Citera
2006-12-14, 16:42
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Att kalla Inter en rasist eller fascistklubb är lika bra grundat som att kalla DIF världens bästa klubb.
Att någon eller några i publiken har vissa sympatier är knappast fog till att kalla klubben för liknande?
DIF är ju definitivt rasister, hur kan annars någon i "organisationen" säga att det är för många "djungelspelare" i DIF?

Är du full...?

Att Inter har högerextrema i sina led liknade du alldeles nyss vid en fabel.
Att en stor del av en läktare står och 'ughar' får iaf mig att dra slutsatsen att det är flera än 'någon'.
Resten av den där smörjan var ju precis det jag skrev.
Citera
2006-12-14, 16:45
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Är du full...?

Att Inter har högerextrema i sina led liknade du alldeles nyss vid en fabel.
Att en stor del av en läktare står och 'ughar' får iaf mig att dra slutsatsen att det är flera än 'någon'.
Resten av den där smörjan var ju precis det jag skrev.

Lika många "led" som AIK, DIF eller Bajen har.
Citera
2006-12-14, 17:00
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Lika många "led" som AIK, DIF eller Bajen har.

Nu kan jag bara svara för AIK, hur det är för er djurgårdare har jag ingen koll på, men senast jag hörde folk stå och 'ugha' i klunga var väl -95 eller något. Inter har relativt många högerextrema supportrar, det är allmänt känt. Sen spelar det iofs ingen roll.
Citera
2006-12-14, 17:43
Medlem
Nina Hartleys avatar
Frågan är ju varför en svenne-banan från Sthlm som inte ens varit på Olimpico ser det som en självklarhet att hålla på Inter för att några personer från deras supportergrupper han gemensamma band med ens egna favoritlags respektive ? Samtidigt som personen i fråga, uttryckt sig i andra trådar, att han hellre dör än umgås med nasseäckel.
Citera
2006-12-14, 18:54
Medlem
Citat:

Skilj på sak och sak.

Att någon tant här ovanför tror att bara för man håller på Lazio ska man vara "kompis" med Interfans och tvärtom? Vakna för fan. Är du rolig bara för att du kommer från Göteborg?

Fascism kanske hör hemma hos Lazio, men inte hos Inter.
Lyssna på namnet Internazionale så kanske du förstår lite mer.

Läs för helvete vad Madchild skriver.
Att påstå att Lazios supportrar är fascister och sedan förneka detsamma hos Inter är som att säga att Henry är en fantastisk anfallare medans Luca Toni är helt värdelös. Rent nonsens alltså.
Varför förneka ren fakta? Att som svensk hålla på lag utifrån deras supportras politiska åsikter och sedan ha friendship med liknande klubbar är ganska skrattretande. Jag är Laziale och rätt mycket höger men det är bara en ren slump. Tror inte att jag hade slutat heja på t.ex Livorno eller Atalanta efter att jag fått dem politiska åsikter som jag har nu.
Håll på ert lag och skit i alla andra!
Citera
2006-12-14, 18:56
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Frågan är ju varför en svenne-banan från Sthlm som inte ens varit på Olimpico ser det som en självklarhet att hålla på Inter för att några personer från deras supportergrupper han gemensamma band med ens egna favoritlags respektive ? Samtidigt som personen i fråga, uttryckt sig i andra trådar, att han hellre dör än umgås med nasseäckel.

Svenne-banan?

Jag gillar Inter som lag, de är sympatiska. Att sedan laget jag håller på har friendship med dem på läktaren gör inte saken sämre.

Nasseäckel är inte samma sak som fascister (även om jag inte är en sådan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in