2006-07-18, 21:07
Medlem
icys avatar
Jag förmodar att de flesta har Inter som favoriter till ligaguldet, eftersom Milan har -15 poäng vid ligastarten. Dock skall det sägas att Milan hade 12 poäng mer än Inter förra säsongen, 3 poäng till skall väl inte vara en omöjlighet. Speciellt då förra säsongen var misslyckad för Milan.
Citera
2006-07-18, 21:54
Medlem
Nån som tror att Juve klarar att gå upp till A direkt?

Det bör ju isåfall belönas med "italienska bragdguldet" samt att Deschamps kröns till Påve, med en start på -30 poäng, och om man ser till senaste säsongens 6:a Cesena som behövde 66 poäng för att ens få kvala, behöver Juve motsvarande 96 pinnar för att klara kvalgränsen. Visserligen rent teoretisk möjligt såvidare de vinner samtliga matcher i Serie B! Men är det möjligt ens om de skulle ha den trupp de har idag?

Visst, nu har jag bara "skummat" på sluttabbellen i Serie B 05/06 men Juve har inte råd att tappa många poäng, tänk därtil alla prestigemöten de skall spela.... Napoli, Fiorentina, Bologna, Lazio...

Tror snarare de skall ha som målsättning att försöka undvika nedflyttning till Serie C (motsvarande 69 pinnar för Juve om man ser till förra säsongen i B)
Citera
2006-07-18, 22:13
Medlem
MeatAbstracts avatar
Ryktas att Inter är på Torres.
Enligt as.com har Inter lagt ett bud på 38 euro.

Hellre Torres än Zlatan. Helst Torres och Toni
Citera
2006-07-19, 10:53
Medlem
ROMA...
Vucinic är jag impoerad av, men samtidigt är han cp i huvudet och bör därför inte värvas. Han är som zlatan, förstår stämningen i alla lag han spelar i. Nej, in med suazo.
Citera
2006-07-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Jag förmodar att de flesta har Inter som favoriter till ligaguldet, eftersom Milan har -15 poäng vid ligastarten. Dock skall det sägas att Milan hade 12 poäng mer än Inter förra säsongen, 3 poäng till skall väl inte vara en omöjlighet. Speciellt då förra säsongen var misslyckad för Milan.

Kan alltså vara ett intressant odds på att Milan ska vinna serie A då
Citera
2006-07-19, 17:55
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceedorf
Nån som tror att Juve klarar att gå upp till A direkt?

Det bör ju isåfall belönas med "italienska bragdguldet" samt att Deschamps kröns till Påve, med en start på -30 poäng, och om man ser till senaste säsongens 6:a Cesena som behövde 66 poäng för att ens få kvala, behöver Juve motsvarande 96 pinnar för att klara kvalgränsen. Visserligen rent teoretisk möjligt såvidare de vinner samtliga matcher i Serie B! Men är det möjligt ens om de skulle ha den trupp de har idag?

Visst, nu har jag bara "skummat" på sluttabbellen i Serie B 05/06 men Juve har inte råd att tappa många poäng, tänk därtil alla prestigemöten de skall spela.... Napoli, Fiorentina, Bologna, Lazio...

Tror snarare de skall ha som målsättning att försöka undvika nedflyttning till Serie C (motsvarande 69 pinnar för Juve om man ser till förra säsongen i B)

Tror nog inte de fixar det, så vidare inte domen ändras, och de får starta med -15-20 poäng. 15 till 20 poäng skulle de nog kunna fixa. Problemet är väl att de flesta av deras riktigt bra spelare drar, så det är ju inte det gamla Juventus som kommer spela nästa säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av brun öga
ROMA...
Vucinic är jag impoerad av, men samtidigt är han cp i huvudet och bör därför inte värvas. Han är som zlatan, förstår stämningen i alla lag han spelar i. Nej, in med suazo.

Oj, vad han gått ner i värde. Till och med MFF har ju råd med honom nu!
Citera
2006-07-20, 00:23
Medlem
Jag skull säga att Juves chanser att gå upp direkt = 0. Anledningen är ju att straffet "byggde" på att dem inte skulle klara sig upp första säsongen. Men som sagt allt kan hända men chanserna är VäLDiGT små.
Citera
2006-07-20, 00:31
Medlem
Shuyins avatar
Får man posta här trots att det rör Serie B? Nåväl min tråd my rules I guess .

http://svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=129811

Det är detta jag har pratat om som gör att Juventus kommer att locka till sig mycket spelare och vissa kommer att stanna kvar. Läste att Chiellni skulle stanna kvar.

Visst så drar Zambrotta och dom som är för dyra för att ha kvar, men oj vad grymma Juventus kommer att vara. Och med en grym tränare vid rodret.

EDIT

Mer..

http://www.svenskafans.com/italien/juventus/artikel.asp?id=129803

http://www.svenskafans.com/italien/juventus/artikel.asp?id=129806
Citera
2006-07-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Får man posta här trots att det rör Serie B? Nåväl min tråd my rules I guess .

http://svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=129811

Det är detta jag har pratat om som gör att Juventus kommer att locka till sig mycket spelare och vissa kommer att stanna kvar. Läste att Chiellni skulle stanna kvar.

Visst så drar Zambrotta och dom som är för dyra för att ha kvar, men oj vad grymma Juventus kommer att vara. Och med en grym tränare vid rodret.

EDIT

Mer..

http://www.svenskafans.com/italien/juventus/artikel.asp?id=129803

http://www.svenskafans.com/italien/juventus/artikel.asp?id=129806

Vill väl egentligen inte vara en skeptiker men jag är tror att den motivation som spelarna visar idag lätt kan rubbas om det spökar lite i starten, nog för att jag tror att Juve kommer att ha ett grymt starkt lag för Serie B kommande säsong, men hur kommer det se ut året efter när CL-klara lag rycker i spelarna?

Kommer det vara lika attraktivt att hjälpa Juve upp kontra spela i ett CL-lag?
Citera
2006-07-20, 20:21
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceedorf
Vill väl egentligen inte vara en skeptiker men jag är tror att den motivation som spelarna visar idag lätt kan rubbas om det spökar lite i starten, nog för att jag tror att Juve kommer att ha ett grymt starkt lag för Serie B kommande säsong, men hur kommer det se ut året efter när CL-klara lag rycker i spelarna?

Kommer det vara lika attraktivt att hjälpa Juve upp kontra spela i ett CL-lag?

Buffon har redan tackat nej till Roma. Nedved och Del Piero har inte så mycket kvar att vinna i karriären, och unga killar som Bojinov vill nog väldigt gärna spela för Juventus.

Att ta upp en gammal anrik klubb i högsta divisionen, är stort.
Citera
2006-07-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Buffon har redan tackat nej till Roma. Nedved och Del Piero har inte så mycket kvar att vinna i karriären, och unga killar som Bojinov vill nog väldigt gärna spela för Juventus.

Att ta upp en gammal anrik klubb i högsta divisionen, är stort.

Vi kan val snart borja konstatera att aven om de spelar i Serie B minst en sasong så tillhor de de basta klubbarna i varlden.
Citera
2006-08-03, 01:54
Medlem
Jahs avatar
Zlatan till Milan?

Vad tror ni om det här?

Jag är diehard milanfan och tycker nog att detta vore en ganska fin värvning då vi behöver en bra targetplayer. Tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in