2006-12-11, 00:16
Medlem
Shuyins avatar
Äntligen! Jag har suttit och väntat på den här perfekta derbymatchen ute i Europa under säsongen, och visst var Inter-Milan bra. Men jag tycker ändå att Rom-derbyt idag var klassen bättre. El Classico i Spanien kan inte mäta sig med stämningen utan där är det mer det fotbollsmässiga som avgör.

Jag är ganska så övertygad att Roma hade vunnit matchen om de inte hade varit ett derby, man var bra men inte så jävla bra som Blomkål hävdade. Man kände att Lazio också skulle få ett par chanser och Lazio var ruggigt effektiva. Roma har fortfarande ett problem när man får tryck men inte får in den, en forward. Man bör (enligt mig) köpa Iaquinta ifrån Udinese så man har en killer i boxen. Totti ska helst ligga bakom, och Montella är på väg bort och så kan man ha montenigarianen Vicunic som back up.

Mer sånt här tack! .
Citera
2006-12-11, 00:37
Medlem
MeatAbstracts avatar
Fan att Lazio vann. Finns knappt nått mer icke-lag än Lazio som jag hatar.
Pajaser från målvakt till forward

Vi behöver lite spänning i ligan nu när Inter trummar på och vinner fast de har många skadade.

Forza NERAZZURRI!!!
Citera
2006-12-11, 00:47
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Fan att Lazio vann. Finns knappt nått mer icke-lag än Lazio som jag hatar.
Pajaser från målvakt till forward

Vi behöver lite spänning i ligan nu när Inter trummar på och vinner fast de har många skadade.

Forza NERAZZURRI!!!

Interista som ogillar Lazio? En sån ser man inte varje dag.
Citera
2006-12-11, 01:55
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden

Fascisten Mussolini har inte mycket att hämta hos en nerazzurri.

Sen ogillar jag babyblått som fan. Jävla MFF
Citera
2006-12-11, 07:10
Medlem
En fantastisk inramning som gränsade till kaos och en klassisk derbymatch som matchade publiken. Vackert spel från Roma och effektivt spel från Lazio, som mycket väl hade kunnat göra fler mål.

En fullständigt oberäknelig match som gjorde att mina försök till förhandstips föll platt till marken. En nerv och intensitet som inte många andra kan matcha. Kul match som gett Inter ett försprång som kan bli svårt för Roma eller Palermo att hämta in. Hade det varit "gamla" Inter så hade det inte gjort så mycket, men hittills har de spelat ruggigt stabilt i Serie A.
Citera
2006-12-11, 07:29
Medlem
gorgons avatar
En väldigt intressant matchbild, där man under hela första halvleken förundrades över romas inkompetens att avsluta på ett korrekt sätt. Där det istället var Lazio som tog väl vara på sina få chanser, straffen var solklar och ett noll målet en riktig pärla! Att vi sedan under andra halvlek fick se den sanna ”lill-prinsens” ansikte var något jag glädjes åt, även om han agerade på ett värdigt sätt när domaren valde att blåsa av matchen. Stämningen på läktaren var som sig bör under ett derby i Italien, rätt intressant att beskåda den stora bajen flagga som fanns vid roma fansens vänstra sida. Så jag antar i vanlig ordning att ett skönt klipp kommer att presenteras inom kort!?
Citera
2006-12-11, 11:28
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

Alltså, säg mig en jävla anledning till varför svenska laziales ska gilla Inter? För att ni läst att Toffolo och IRR's topboy gör det? För att ett par skinnhuen har ett friendship med varandra?

Det är inte direkt så att publiken står och kramar om varandra när lagen möts, om du/ni fått för er det.
Citera
2006-12-11, 14:21
Bannlyst
Fan vad skönt med 3-0 segern igår. skönt att sätta Roma på plats, ser mkt hellre inter som segrare än Roma
Citera
2006-12-11, 18:54
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Fascisten Mussolini har inte mycket att hämta hos en nerazzurri.

Sen ogillar jag babyblått som fan. Jävla MFF

Haha, säg det till alla keltiska kors och saluta romanor på San Siro.
Citera
2006-12-11, 18:56
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Alltså, säg mig en jävla anledning till varför svenska laziales ska gilla Inter? För att ni läst att Toffolo och IRR's topboy gör det? För att ett par skinnhuen har ett friendship med varandra?

Det är inte direkt så att publiken står och kramar om varandra när lagen möts, om du/ni fått för er det.

Jag gör det för att jag tycker laget är sympatiskt och jag gillar Zlatan.

Haha, nej, men de buar ut de egna spelarna om de hindrar det andra laget från att vinna Scudetton.
Citera
2006-12-11, 21:38
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Haha, säg det till alla keltiska kors och saluta romanor på San Siro.

Alla? Du får gärna länka med en bild, för att göra diskussionen intressantare. De senaste säsongerna kan jag inte komma på att JAG har sett några bilder från Inter-klacken innehållande nazi-flaggor.
Citera
2006-12-11, 23:06
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Alla? Du får gärna länka med en bild, för att göra diskussionen intressantare. De senaste säsongerna kan jag inte komma på att JAG har sett några bilder från Inter-klacken innehållande nazi-flaggor.

Kanske inte från i år och inga flaggor men väl armar i tveksamma vinklar.
http://www.inter.dk/fanzone/tifo5.jpg

Förövrigt är väl inte keltiska kors naziflaggor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in