2006-11-28, 18:13
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76

Eller en klassisk "jag blir utbytt så jag låtsas ha ont så ingen tror jag är kass"?

Nej, nej. Zlatan tog sig åt ljumsken och fick den även behandlad under ett tidigare skede i matchen. Herr Ibra är Mancinis förstaval i anfallet.
Citera
2006-11-29, 14:18
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Tror det är så enkelt som att det tar ett tag att få ihop laget. Man tappade ju Liverani och Dabo som utgjorde centrallinjen och var nyckelspelare, vilket är kännbart. Sen är backlinjen allt annat än stabil, en ny mittback som går rakt in i laget skulle behövas. Men vi får se om trenden på slutet bara är en trend eller ett ihållande mönster.

I Italien händer det alltid saker.

Nya numret av Offside har långa artiklar om Lazio och Torino, inte så mycket om spelet på planen som klubbhistoria och kaoset bakom kulisserna. Intressant som vanligt. Även ett par reportage med Premier League-fokus.

- F.G
Citera
2006-11-29, 17:30
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nya numret av Offside har långa artiklar om Lazio och Torino, inte så mycket om spelet på planen som klubbhistoria och kaoset bakom kulisserna. Intressant som vanligt. Även ett par reportage med Premier League-fokus.

- F.G

Tack FG!
Citera
2006-11-29, 17:39
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Nej, nej. Zlatan tog sig åt ljumsken och fick den även behandlad under ett tidigare skede i matchen. Herr Ibra är Mancinis förstaval i anfallet.
Jo jag har läst det nu, vet att han är förstaval. Men Zlatan har ju en förmåga att bli sur när han blir utbytt för tidigt (enligt honom), och brukar inte vara rädd för att visa det. Såg inte matchen så jag visste inte om han gjort en plattmatch eller spelat bra.
Citera
2006-11-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G

Kul eftersom den italienska fotbollen fungerar som samhællet istort. Færgstarka ægare, trænare och spelare samt fanatisk och till viss del politisk publik. En kultur som inte kan exporteras i sin helhet, men som bevisligen varit ett framgångsrecept før italiensk fotboll. Fotbollen ær sammanvævd med livet.

Alltid kul att læsa. Jag får væl køpa æven detta nummer.
Citera
2006-11-29, 18:37
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kul eftersom den italienska fotbollen fungerar som samhællet istort. Færgstarka ægare, trænare och spelare samt fanatisk och till viss del politisk publik. En kultur som inte kan exporteras i sin helhet, men som bevisligen varit ett framgångsrecept før italiensk fotboll. Fotbollen ær sammanvævd med livet.

Alltid kul att læsa. Jag får væl køpa æven detta nummer.

Kan det någonsin bli så i Sverige? Att fotbollen är sammanvävd med livet. Isådannafall, hur?

Det jag är mest avundsjuk med England och Italien är att de har bra publikstöd även om de spelar i sämre ligor. Ta engelska Millwall som spelar i tredje-divisionen, men har en stor beryktad supporterskara.

Sorry, OT.
Citera
2006-11-29, 19:01
Medlem
Vagabondens avatar
Romderbyt?

Det verkar som om Canalplus inte ska visa Romderbyt! Kan detta verkligen stämma? Eller kommer den visas på Tv4+?
Citera
2006-11-29, 19:45
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Det verkar som om Canalplus inte ska visa Romderbyt! Kan detta verkligen stämma? Eller kommer den visas på Tv4+?

Gör som alla andra vettiga människor. ÅK DIT!
Citera
2006-11-29, 20:20
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Gör som alla andra vettiga människor. ÅK DIT!

Tror du inte jag vill det? Julshoppingresa till London veckan efter och jobb hindrar dock.
Citera
2006-11-29, 20:27
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden

TV4 har rättigheterna till Lazios hemmamatcher. De brukar bestämma vad de ska sända nån vecka innan match.
Citera
2006-11-29, 20:28
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
TV4 har rättigheterna till Lazios hemmamatcher. De brukar bestämma vad de ska sända nån vecka innan match.

Ahh, eftersom Canalplus kör de andra matcherna så får vi utgå ifrån att de kommer köra Laziomatchen.
Citera
2006-11-29, 20:29
Medlem
Vagabondens avatar
Btw, kan man se / har man visat några av Juventus Serie B-matcher i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in