2007-05-03, 23:21
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Jag är extremt skeptisk till det påståendet. Men det blir svårt att få svar på hur det egentligen hade gått. Men det hade varit onekligen oerhört intressant att se ett allsvenskt topplag gå en match mot ett bottenlag från Serie B.

Jag skulle sätta mina pengar på det allsvenska laget.

Mot ett botten lag i Serie B skulle dom säkert kunna vinna, själförtroendet är ju inte det största i botten...
Citera
2007-05-03, 23:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Angående Serie A:s status så är den lite svagare än vad den kunnat vara. Inter, Roma, Milan och Fiorentina kan besegra vilket lag som helst i Europa, ”mellanlagen” som t ex Lazio, Sampdoria, Palermo och Udinese hade gjort bra ifrån sig i alla ligor.

Ett lag som Cagliari hade promenerat obesegrat igenom allsvenskan. Men visst blir Serie A ännu starkare nästa år då Juventus, Napoli och Genua/Bologna är med.

Man får ha i minnet att Italiens inhemska spelare är bäst i världen, och att man har några av de absolut största utländska stjärnorna i Serie A.

Tror inte Cagliari gått obesegrat genom serien, men de hade nog vunnit Allsvenskan med en 12-15 poäng. Avståndet mellan nedre delen av Serie A och övre delen av Allsvenskan har ökat ytterligare. När Djurgården var som bäst kring 2003 så kändes det som de skulle kunna kriga om att behålla en plats i Serie A (dvs bland de svagaste 4-5 lagen), men det finns nog inget allsvenskt lag idag som man kan påstå det om med trovärdighet.

- F.G
Citera
2007-05-03, 23:33
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Realy, Viola fick väl typ 45 minus lagt på fjolåret samt (kommer inte ihåg exakt och orkar inte kolla) 15 minus lagd på denna säsong. Och förklaras sen mer eller mindre oskyldiga. Roma tjänade 600 milj på CL i år. Viola blev (förmodligen) felaktigt av med två CL-säsonger. Hyfsad ekonomisk förlust skulle jag vilja säga. Skillnaden är typ en Quaresma, en Terry, en Ambrosini och en helvetes massa pengar över. Men jo, visst kom de billigt undan......

Och de som sett vad jag skrivit tidigare vet att jag inte alls tycker om Florentia Viola. Så kom inte med det e du gullig. Att Juve stinker maximalt är vi dock eniga om. De luktar som man känner det här i Sverige. Kan fan inte fatta hur någon kan rättfärdiga sitt supportrande av dom där äcklen men har vi någon juventino här så är denne välkommen till en diskussion...
Lag som svärtar ner en hel idrott och dessutom kommer undan genom att överklagar sig fram till lägre straff förtjänar inget annat än spott och spe, längre än en säsong framåt. Helst hade jag velat flytta ner dom största bovarna dit Juventus tillhör, ner till Serie C2 med 300 minuspoäng. Jag tror knappast ett mindre känt lag hade fått några lättnader i straffet som Juventus fick och det äcklar mig nåt kopiöst.
Citera
2007-05-04, 11:16
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Lag som svärtar ner en hel idrott och dessutom kommer undan genom att överklagar sig fram till lägre straff förtjänar inget annat än spott och spe, längre än en säsong framåt. Helst hade jag velat flytta ner dom största bovarna dit Juventus tillhör, ner till Serie C2 med 300 minuspoäng. Jag tror knappast ett mindre känt lag hade fått några lättnader i straffet som Juventus fick och det äcklar mig nåt kopiöst.

Varför? Släng ut de skyldiga från klubbarna istället! Spelarna och supportrarna ska inte behöva drabbas över vad de rika kapitalisterna på styrelseposterna sysslar med.
Citera
2007-05-04, 12:04
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Varför? Släng ut de skyldiga från klubbarna istället! Spelarna och supportrarna ska inte behöva drabbas över vad de rika kapitalisterna på styrelseposterna sysslar med.
Det är ju också en väg att gå men det har ju onekligen solkat av sig på klubben med. Agnelli äger fortfarande Juve så dom har inte gjort upp med sitt byk vad jag kan se.
Citera
2007-05-04, 13:21
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Alltså 91:an, det går inte att snacka bort era hundra raka vinster eller de tusen poäng som skiljer dig och mig. Men inte heller går det att snacka bort att de två scudetti ni nu "vunnit" inte ses som helt äkta. Juves (välförtjänta) frånvaro och alla minuspoäng utdelade sätter givetvis spår i en hel säsong, och det är en omöjlighet att snacka bort det. Att det sen vare sig är mitt eller ditt fel förändrar niente. Och vifta inte bort mig som avundsjuk är du gullig, hade jag varit en gloryhunter hade jag bytt lag för länge sedan.

Har en annan liten fråga... Guldskon delas ut till Europas främste målskytt som bekant, men hur högt värderas ligorna? Jag vet att Italien och de stora ligorna ger 2 pinnar per mål, men hur är det ställt med ex Holland?

Ex-babyblåa Afonso mot min kapten är så klart det som ligger bakom frågan.

Jag blir förbannad när jag ser folk hojta "Inter vann bara för att Milan hade minuspoäng" eftersom att det är felaktigt. Det är idioti och jag spottar på sådana uttalanden. Att serien är svagare i år är en annan sak. Jag håller också med om att Juventus hade vunnit även i år om inte muthärvan hade upptäckts. De hade haft kvar sitt Real Juve och de hade haft kvar sina lojala domare i italien.
Citera
2007-05-04, 13:25
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Att serien är svagare i år är en annan sak. Jag håller också med om att Juventus hade vunnit även i år om inte muthärvan hade upptäckts. De hade haft kvar sitt Real Juve och de hade haft kvar sina lojala domare i italien.
Och du ser det som en bra sak??
Citera
2007-05-04, 13:31
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Och du ser det som en bra sak??

Eftersom han själv håller på Inter, så gör han förmodligen inte det, dumfan.
Citera
2007-05-04, 13:53
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Eftersom han själv håller på Inter, så gör han förmodligen inte det, dumfan.
Man vet aldrig
Citera
2007-05-04, 15:01
Medlem
Har du ett betongblock innanför pannbenet eller är har du bara tråkigt?
Citera
2007-05-04, 15:03
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Har du ett betongblock innanför pannbenet eller är har du bara tråkigt?
Det lät nästan som att du verkade tycka det var en bra sak, det där du skrev om Juventus.
Du skrev
Citat:
De hade haft kvar sitt Real Juve och de hade haft kvar sina lojala domare i italien.
Citera
2007-05-04, 15:12
Medlem
Citat:
Det lät nästan som att du verkade tycka det var en bra sak, det där du skrev om Juventus.
Du skrev

Hur kan du få det att låta bra? Som sagt, Juventus hade fortsatt att fuska sig fram till ligaguld om fusket aldrig upptäckts. Att Juventus åkte ur serie a är det bästa som hänt Italiensk fotboll på väldigt länge. Nu kan mittenlag som Empoli och Palermo m.fl etablera sig högre i tabellen och därmed få ett större ekonomiskt bidrag inför nästa säsong(tror jag iaf). Då kan de satsa på spelarköp och talangutveckling mer än tidigare. Får hoppas att de lag som spelar uefa-cupen nästa år gör det bra där. Att Napoli och Genoa är påväg upp är ju också skitbra. Jag säger inte att nästa säsong nödvändigtvis kommer att bli så jävla mycket mer spännande då jag tror att Juventus behöver minst två säsonger i serie för att stabilisera sig någorlunda igen... Napoli och Genoa lär knappast slåss i toppen. Men det blir ett mäktigare Serie A, definitivt! Inter, Milan, Roma och ev. Lazio slåss om topp tre. Säsongen 2008/2009 kan bli desto mer spännande om man ser det rent generellt ur en fotbolls-älskares synpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in