2007-05-02, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Så det räcker inte som anledning?

Det är en "fuleklubb" och de kom för lindrig undan i skandalen. OK. Känns lite tunt, men visst.
Citera
2007-05-02, 15:17
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Det är en "fuleklubb" och de kom för lindrig undan i skandalen. OK. Känns lite tunt, men visst.
Jag hade dom knappast som favoriter innan heller men nu efter skandalen som dom lyckades få lättnader för har verkligen fått mig att ogilla klubben i högsta grad. Juventus skulle inte fått reducering av sitt minuspoängstraff.
Citera
2007-05-02, 16:45
Medlem
Madchilds avatar
Juve...

En klubb som sysslar med systematisk dopning av sina spelare... Mer behöver inte sägas.
Citera
2007-05-02, 17:23
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
På vilket sätt vill du jag ska utveckla detta?
Kan nämna att dom liksom andra Italienska klubbar kom för lindrigt undan i skandalen som orsakade deras nedflyttning. Det är bara fuleklubbar som Juventus som kan få straffen på minuspoäng lindrade.

Det är väl inte Juves fel att straffet blev lindrigare?
Citera
2007-05-02, 17:41
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Det är väl inte Juves fel att straffet blev lindrigare?
Citera
2007-05-02, 20:27
Medlem
Shuyins avatar
En mer tillförlitlig källa i mina ögon talar ut om Luca Toni.

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=167075

Och jag håller med skribenten, för pengarna så kan Fiorentina förstärka med två-tre nya spelare i sommar och på forward sidan har man nu Pazzini och Mutu samt Reginaldo, de håller absolut.

Sedan så finns det väl en viss chans att Bojinov kommer tillbaka i och med att han verkar vara missnöjd med speltiden i Juventus, och det lär ju inte bli mer speltid i Serie A då.
Citera
2007-05-03, 18:14
Medlem
zachs avatar
Realy, Viola fick väl typ 45 minus lagt på fjolåret samt (kommer inte ihåg exakt och orkar inte kolla) 15 minus lagd på denna säsong. Och förklaras sen mer eller mindre oskyldiga. Roma tjänade 600 milj på CL i år. Viola blev (förmodligen) felaktigt av med två CL-säsonger. Hyfsad ekonomisk förlust skulle jag vilja säga. Skillnaden är typ en Quaresma, en Terry, en Ambrosini och en helvetes massa pengar över. Men jo, visst kom de billigt undan......

Och de som sett vad jag skrivit tidigare vet att jag inte alls tycker om Florentia Viola. Så kom inte med det e du gullig. Att Juve stinker maximalt är vi dock eniga om. De luktar som man känner det här i Sverige. Kan fan inte fatta hur någon kan rättfärdiga sitt supportrande av dom där äcklen men har vi någon juventino här så är denne välkommen till en diskussion...

Bojinov, tragiskt historia. Den mest talangfulla under ett par år men har nu sjunkit som en sten. Riktigt ledsamt. Kunde blivit en Rooney fast mer avancerad modell.

MILAN I FINAL. Vidhåller att Serie A är svagare än på länge men fan vad jobbigt det blir att motivera det när de spelar ut United och ytterst välförtjänt går till final. En final de vinner.
Citera
2007-05-03, 18:51
Medlem
Shuyins avatar
zach, bara för att Serie A anses som en 'sämre' liga i år, innebär de inte att den saknar topplag. Jag tror inte att någon anser att Skotska premier league står sig så bra mot de absolut bästa ligorna, men likväl så har de två duktiga lag i serien.

Jag håller med om Bojinov dock, han verkar sakna ett gott omdöme, går till Juventus eftersom att det enbart är hans favoritlag verkar det som, tro att han ska peta Del Piero eller Trez är lite naivt, men visst kanske vill Juventus ha kvar honom som back up.
Citera
2007-05-03, 19:00
Bannlyst
Bojinov är ju bara halvägd.
Citera
2007-05-03, 21:35
Medlem
Angående Serie A:s status så är den lite svagare än vad den kunnat vara. Inter, Roma, Milan och Fiorentina kan besegra vilket lag som helst i Europa, ”mellanlagen” som t ex Lazio, Sampdoria, Palermo och Udinese hade gjort bra ifrån sig i alla ligor.

Ett lag som Cagliari hade promenerat obesegrat igenom allsvenskan. Men visst blir Serie A ännu starkare nästa år då Juventus, Napoli och Genua/Bologna är med.

Man får ha i minnet att Italiens inhemska spelare är bäst i världen, och att man har några av de absolut största utländska stjärnorna i Serie A.
Citera
2007-05-03, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ett lag som Cagliari hade promenerat obesegrat igenom allsvenskan.

Jag är extremt skeptisk till det påståendet. Men det blir svårt att få svar på hur det egentligen hade gått. Men det hade varit onekligen oerhört intressant att se ett allsvenskt topplag gå en match mot ett bottenlag från Serie B.

Jag skulle sätta mina pengar på det allsvenska laget.
Citera
2007-05-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Jag är extremt skeptisk till det påståendet. Men det blir svårt att få svar på hur det egentligen hade gått. Men det hade varit onekligen oerhört intressant att se ett allsvenskt topplag gå en match mot ett bottenlag från Serie B.

Jag skulle sätta mina pengar på det allsvenska laget.

David Suazo blev förra året vald (tillsammans med Kaká) till Serie A:s bästa utländska spelare. Tillsammans med Esposito, Langella och Capone har Cagliari en offensiv som inget svenskt lag ens kan drömma om. Kanske skulle Larsson kunna platsa, men med en hel del tvekan från min sida.

Även resten av laget är överlägset de allsvenska lagen, om än inte lika namnkunnigt som de offensiva spelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in