2007-04-01, 00:48
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Lazio är ju inte ett lag som traditionellt sett underhåller så det passar ju onekligen bra att du känner så. Själv vill jag ha både bröd och skådespeleri (vilket jag som bekant oxå får...), som dom sa när den där eviga staden gick under rubriken ROMAriket. Du vet den där staden ni Viterbese-bor påstår ni kommer ifrån...

Nu kanske du emellertid är inne på Drillos "man-ska-inte-föra-spelet-om-man-vill-vinna"-linje, men nog borde chanserna att vinna öka om man alltid skapar mer än man släpper till? Finns som bekant pinsamma undantag, men undantag är utan undantag i minoritet, och undantag sker inte två gånger i rad... Tjugonionde april........

Mjo just det. Medans pöbeln satt i stadens smuts så florerade överklassen i stadens omnejd, i vackra gårdar i det urvackra Latium/Lazio.

Men visst, det är kul med underhållande spel. Men Rochi och Pandev får faktiskt vara hur sega och trista som helst, om de plockar hem 3 pinnar och tar oss till CL så är jag mer än nöjd.
Citera
2007-04-01, 11:09
Medlem
Calico Jacks avatar
Jisses vilken match det var mellan Roma - Milan. Cafus brytning på Mancini när han kom fri mot Dida var världsklass. Däremot bäddad den brytningen för en massa målchanser för Roma.

Gilardinos miss på slutet av matchen var ju svettig den med.
Citera
2007-04-01, 15:17
Medlem
Citat:
Men 1-1 blev det i världens längsta förspel inför vad komma skall... Tycker själv det borde slutat 3 alternativt 9 - 0 men trodde på torsk innan så resultatet är överkommligt. Klasskillnad stora delar av matchen och tom ruskig klasskillnad under en tiominuters-period direkt efter Perrotta kom in. Är verkligen Roma så här bra, eller är verkligen Milan så här kass?

Men min eviga fråga... Chippen som brukar ta så förbannat med initiativ framställer sig som någon fjunig tonåring som går in på sin första A-lagsträning med gigantisk respekt. Fan är med karln, DRIBBLA FÖR FAAAN! Förväntar mig dock att han blir kvar, bara hoppas hans (i brist på bättre ord) rädsla släpper då.

-> Brille. Spalletti chockar sör Alex och drar på offensiven från minut 1 vilket resulterar i avancemang till slut, medan Milan får det tufft men även de klarar det... Deal? Roma-Milan i semi såldes, där vittnar kvällens match om en final för Roma där Roman får möta Romans. De sistnämnda vinner naturligtvis.

Roma och Milan var två lag med skilda förutsättningar. Milan vilade många nyckelspelare, medan Roma främst vilade Perrotta. Båda lagen ville vinna trots att de inte ställde upp med det starkaste manskapet, men Roma var klart bäst. Milan bör vara mest nöjd med oavgjort.

Inför CL lär Milan ställa upp med fyra andra backar även om Nestas comeback imponerade. På mittfältet kommer Gattuso vara med från start och Gilardino kommer att spela på topp. Så Milan lär med andra ord ställa upp med sex eller sju nya spelare jämfört med denna matchen. Roma däremot ställer upp med ungefär samma lag, fast med Perrotta och utan Pizzaro.

Skulle det bli så att lagen möts i semifinalen så tror jag att Milan vinner. Även om Roma var bäst igår så har Milan spelare som ännu inte kommit upp i sina normala höjder, samt att Nesta kommer att stabilisera defensiven.
Citera
2007-04-01, 19:27
Medlem
zachs avatar
Visst var det onekligen så att Romas två avbräck (Tonetto oxå) spelade mindre roll för matchen än Milans frånvarande spelare. Men samtdiigt ska vi inte glömma kvartsfinalerna som stundar. I Rom drömmer alla om matchen och ev framgång, det är slutsålt och skyhöga priser på nätet, from imorron så serverar vad jag begriper ytterst lite öl i staden, fansen kommer till träningsanläggningen innan Milanmatchen och sjunger "La Bomba su Manchestr" etc. I Milano är en kvartsfinal nåt man tar för givet, och det gäller spelarna med. Så tro inte att speciellt många milanisti var störd av deras kamper med Bayern. I Roma däremot... tja, är det någon som sett någon text där spelarna i Milan får dementera att tankarna inför gårdagsmatchen var på matchen mot Bayern? Jag kan lätt länka till ett tiotal där Romas spelare får samma fråga. Motiverad fråga vill jag påstå. "It´s a mind game" sa nån. Ge karln nobelpriset.

När det gäller ett ev möte i Cl så kan jag, även om är så pessimistisk jag bara kan vara, se "rutin" som en gren där de spöar oss i. Tabellen är argument ett, frånvaro av rullatorer nummer 2 och motsatsen till rutin (=hunger, girighet eller vad ni vill kalla det) 3 osv som säger det motsatta. Om det sen blir så är en annan femma, men hittar inga anledningar till att vara speciellt orolig.

Rosina... Påminner om Cassano när han var 20. Maradona-kopior båda två. Skulle passa bra i Roma, tror dock inte chippen skulle hålla med... Canal+ yrade om Chiesa klar för Elfsborg. Att dom orkar.
Citera
2007-04-01, 19:47
Medlem
Citat:
Visst var det onekligen så att Romas två avbräck (Tonetto oxå) spelade mindre roll för matchen än Milans frånvarande spelare. Men samtdiigt ska vi inte glömma kvartsfinalerna som stundar. I Rom drömmer alla om matchen och ev framgång, det är slutsålt och skyhöga priser på nätet, from imorron så serverar vad jag begriper ytterst lite öl i staden, fansen kommer till träningsanläggningen innan Milanmatchen och sjunger "La Bomba su Manchestr" etc. I Milano är en kvartsfinal nåt man tar för givet, och det gäller spelarna med. Så tro inte att speciellt många milanisti var störd av deras kamper med Bayern. I Roma däremot... tja, är det någon som sett någon text där spelarna i Milan får dementera att tankarna inför gårdagsmatchen var på matchen mot Bayern? Jag kan lätt länka till ett tiotal där Romas spelare får samma fråga. Motiverad fråga vill jag påstå. "It´s a mind game" sa nån. Ge karln nobelpriset.

När det gäller ett ev möte i Cl så kan jag, även om är så pessimistisk jag bara kan vara, se "rutin" som en gren där de spöar oss i. Tabellen är argument ett, frånvaro av rullatorer nummer 2 och motsatsen till rutin (=hunger, girighet eller vad ni vill kalla det) 3 osv som säger det motsatta. Om det sen blir så är en annan femma, men hittar inga anledningar till att vara speciellt orolig.

Rosina... Påminner om Cassano när han var 20. Maradona-kopior båda två. Skulle passa bra i Roma, tror dock inte chippen skulle hålla med... Canal+ yrade om Chiesa klar för Elfsborg. Att dom orkar.

Du har en stor poäng i detta med ”mind game”. Jag trodde inte att Romaspelarna skulle kunna koncentrera sig så bra som de gjorde i matchen mot Milan. Anledningen till att de var bättre var inte att Milanspelarna var splittrade inför CL, utan att de spelarna som Roma mönstrade helt enkelt var så pass mycket bättre. Men, Milan har en del spelare som inte var med i startuppställningen som hade kunnat styra matchen i annan riktning. Mycket av Milans anfallsspel bygger på offensiva ytterbackar, och jag tror att Oddo och Jankulovski hade kunnat göra ett bättre jobb.

Kul att det är två lag med många bra italienska spelare som gått långt i CL, även om de naturligtvis har utländska stjärnor som Mancini, Pizzaro, Kaká, Mexes, Chivo m fl.

Ett italienskt landslag med Roma och Milanspelare skulle kunna se ut så här:

Oddo, Bonera, Nesta, Maldini

Pirlo, Gattuso, De Rossi, Perrotta

Totti, Gilardino

Då har jag ändå ställt över spelare som Panucci, Ambrosini och Pippo m fl. Den enda svagheten hade varit målvakten, där man fått slänga in Zotti eller Storari.

Det kommer att bli två riktigt bra matcher, där Roma – Manchester United blir fartfylld och Milan – Bayern blir stentung. Men du ska inte underskatta rutin i sådana här sammanhang. I enstaka matcher kan det vara avgörande, fast Roma har också rutin. Det finns ju några världsmästare i båda lagen.

Angående Chiesa så finns det alltför många som försöker vara lustiga under 1 april.
Citera
2007-04-02, 18:16
Medlem
Vagabondens avatar
2-4 till Lazio igår.

Lazio går som tåget och Roma kryssade.
Det är nu enbart 7 poäng (två vinster och ett kryss) upp till Roma...

Citera
2007-04-02, 18:59
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
2-4 till Lazio igår.

Lazio går som tåget och Roma kryssade.
Det är nu enbart 7 poäng (två vinster och ett kryss) upp till Roma...

Och då har 'vi' blivit lurade på tre pinnar innan säsongsstarten samt har tre pinnar innestående i kommande derby. 1 poäng från andraplatsen m a o.
Citera
2007-04-02, 19:37
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Och då har 'vi' blivit lurade på tre pinnar innan säsongsstarten samt har tre pinnar innestående i kommande derby. 1 poäng från andraplatsen m a o.

Mycket riktigt. Kan du tänka dig om vi går om Roma iochmed en till vinst över dem i derbyt?

Tycker fortfarande säsongens härligaste händelse var 3-0-derbyt och en start på Lazios framgång.
Citera
2007-04-02, 21:54
Medlem
zachs avatar
Ja bönder, då får man väl officiellt medge att jag nog är lite orolig. Milan såg som jag redan skrivit ut som ett gammaldags Lazio. Ett lag närmare Serie B än plats, hmm, 10. Och Lazio av idag är det ju nåt sinnessjukt över. Med ett spelarmaterial som Reggina ska man inte kunna vinna så mycket som ni gör. Årets tränare bara måste vara Rossi! 8 matcher kvar nu va? Tufft för mig och min avatar..........

Visst Brille, rutin är icke att förglömma. Men ta FBK och Linköping som exempel. Innan så skulle FBK vinna semin på rutin, efteråt så förlorade de på mättnad och att Linköping var hungrigare... Rutin i Roma? 3 världsmästare + Panucci, Mexes och Chivu. Sex av 11 har varit med förr. Orkar inte bry mig om Milans startelva men Oddo, Marek och Bonera är ju rätt färska. 2 eller kanske tom 3 av 4a i Milans backlinje. Inte så man skakar direkt. Men framtiden lär ju visa vad som vägde tyngst. Eller inte.
Citera
2007-04-02, 22:48
Medlem
Lucens avatar
Jag vill bara säg att Zlatan har överraskat i år och att han är kungen i serie A denna säsongen =)
Citera
2007-04-03, 18:25
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Jag vill bara säg att Zlatan har överraskat i år och att han är kungen i serie A denna säsongen =)

Det är för att Serie A inte känns hel utan Juve.
Hoppas även att Napoli lyckas och ta sig upp.
Citera
2007-04-03, 18:55
Medlem
Vagabondens avatar
Hur funkar det i Italien, går enbart två lag upp respektive ner eller kvalar några?

Om så är fallet hoppas jag på Juve, Napoli och Genua/Bologna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in