Citat:
Jag hörde någonstans att Agnelli familjen pytsar in cirka en miljard som ska satsas på förstärkningar i klubben sedan har man ju redan världens bäste mellan stolparna. Så jag tror att man redan nästa säsongs slut kommer att stå där med ligavinsten som en liten esk med hjälp av lite telefonsamtal och pengar under bordet. Klubbar som Inter lär inte ens försöka göre sig besvär tyvärr. Jag tycker Juve borde åkt ner till Serie C med 200 minuspoäng.
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Hur kan du få det att låta bra? Som sagt, Juventus hade fortsatt att fuska sig fram till ligaguld om fusket aldrig upptäckts. Att Juventus åkte ur serie a är det bästa som hänt Italiensk fotboll på väldigt länge. Nu kan mittenlag som Empoli och Palermo m.fl etablera sig högre i tabellen och därmed få ett större ekonomiskt bidrag inför nästa säsong(tror jag iaf). Då kan de satsa på spelarköp och talangutveckling mer än tidigare. Får hoppas att de lag som spelar uefa-cupen nästa år gör det bra där. Att Napoli och Genoa är påväg upp är ju också skitbra. Jag säger inte att nästa säsong nödvändigtvis kommer att bli så jävla mycket mer spännande då jag tror att Juventus behöver minst två säsonger i serie för att stabilisera sig någorlunda igen... Napoli och Genoa lär knappast slåss i toppen. Men det blir ett mäktigare Serie A, definitivt! Inter, Milan, Roma och ev. Lazio slåss om topp tre. Säsongen 2008/2009 kan bli desto mer spännande om man ser det rent generellt ur en fotbolls-älskares synpunkt.
Men låt oss inte tvista om det blinda kan se - Napolis tidigare målvakt Taglialatela är fortfarande den bästa. Kan vara för dennes namn jag tycker det dock.