2007-05-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boose
För Juventus kommer ju säkert att ha att göra med toppstriden nästa år.?nej!

Allting är relativt. Förra säsongen hade Juventus åtta spelare i VM-finalen, dessutom hade man bl a spelare som Zlatan och Nedved. Ett så bra lag hinner de såklart inte att anskaffa, men de nog att få ihop ett tillräckligt bra lag för att kunna kämpa i toppen. Man ska dock komma ihåg att lag som Inter, Roma, Fiorentina och Milan också kommer att vara oerhört starka. Jag tror inte att Juventus kommer att vinna, men att de kommer att kämpa om CL-platserna. 2008/9 blir en riktigt bra säsong.
Citera
2007-05-12, 23:37
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Nej? Juventus kommer utan tvekan ligga topp fem när kommande säsong är färdigspelad. En miljard ska investeras i nya spelare. Lägg därtill att Trezeguet kan komma att säljas iom hans utgående kontrakt. 200 millar?

Juventus kommer rusta i sommar och stå sig oerhört bra säsongen 2007/08.
Topp fem kallar inte jag toppstriden, jag menar att dom inte kommer att spela för guldet.
Hoppas dock det för jag gillar Juve som lag.
Finns det några förslag på förstärkning än från Juve?
Citera
2007-05-12, 23:40
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Juventus kommer rusta i sommar och stå sig oerhört bra säsongen 2007/08.

Ja, tom förbannat är jag rädd för. Som sagt, 1000 miljoner plus Trez (som med all säkerhet verkar körd, och kära Kahnweiler verkar värdera karln på ett förnuftigt sätt). Fortfarande frågetecken ang Buffon, som många tror drar till Milan. Drar han kan vi lägga till ytterligare 400 milj eller så. Då är vi uppe i 1.6 jävla miljarder. Och för det får man hemskt mycket kvalitet. Att lägga till en trupp som redan idag skulle kunna greppa en uefa-plats.

Scudetton till Juve? Det vettefan... Milan måste agera, Inter är Inter och Roma har tvärtemot sin tradition en ekonomi som möjliggör en värvning i Malouda-klass, att lägga till en redan rätt tung trupp. Men känns som om dessa tre, tillsammans med Juve, kommer vara överst när vi summerar nästa säsong.
Citera
2007-05-12, 23:40
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Allting är relativt. Förra säsongen hade Juventus åtta spelare i VM-finalen, dessutom hade man bl a spelare som Zlatan och Nedved. Ett så bra lag hinner de såklart inte att anskaffa, men de nog att få ihop ett tillräckligt bra lag för att kunna kämpa i toppen. Man ska dock komma ihåg att lag som Inter, Roma, Fiorentina och Milan också kommer att vara oerhört starka. Jag tror inte att Juventus kommer att vinna, men att de kommer att kämpa om CL-platserna. 2008/9 blir en riktigt bra säsong.
Dom får som sagt inte ihop ett "vinnande" lag tills nästa säsong, men 08/09 så blir dom nog starka igen.
Det var inga dåliga spelare som dom blev av med;Zlatan,Cannavaro, Zambrotta mm
Citera
2007-05-13, 18:54
Medlem
zachs avatar
Vilken cirkus...

Toppstriden avgjord och det är i botten ni hittar mitt intresse. Och med två matcher kvar ser det ut så här...

11 Livorno 37-52 39
12 Torino 27-43 39
13 Parma 38-55 38
14 Catania 44-67 38
15 Siena 32-42 37
16 Cagliari 31-42 37
17 Reggina 47-47 36
------------------------
18 Chievo 37-46 36

8 lag kan fortfarande hamna på fel sida strecket och här är återstående matcherna med mitt tips inom parentes:

Omgång 37
Chievo-Ascoli (1), Catania-Samp (1), Toro-Livorno (1), Lazio-Parma (1), Empoli-Reggina (1), Palermo-Siena (1), Cagliari-Roma (1).

OM nu min prognos stämmer så är därmed Catania, Toro och Cagliari klar för fortsatt Serie A-spel. Värre är det då för mitt andralag (i den mån jag har något) Reggina... Å andra sidan så har de en rätt gynsam målskillnad att luta sig emot. Oavsett, sista omgången blir en mardröm för många fans. De fetstilta matcherna är de jag räknar som de intressantaste så här en omgång i förväg, fast då måste ju mitt tips sitta...

Omgång 38
Livorno-Atalanta (1), Ascoli-Cagliari (1), Catania-Chievo (X), Parma-Empoli (1), Siena-Lazio (1), Reggina-Milan (1), Inter-Toro (1).

Är värt att notera att det är hemskt långt mellan gångerna jag vinner på tipset men om man utgår från att jag är Gud i det avseendet så är alltså Reggina stekt. De hamnar en poäng bakom Cagliari, Siena och Chievo. Men spelar Siena, Livorno, Parma eller Chievo sämre än mitt tips inför sista omgången så klarar sig mina killar...

Har inte orkat gått igenom TV4s sida men C+ meddelar iaf via sin att de kommer visa två söndagsmatcher de återstående omgångarna. Och utgår vi från att TV4 kommer visa Cagliari-Roma om en vecka samt Catania-Chievo helgen därpå medan C+ visar Atalanta-Inter samt Empoli-Reggina helg 1(önsketänkande jag vet, men Milan spelar på lördagen medan Roma och Lazio är i TV4´as händer) samt Reggina-Milan och Inter-Toro avslutande omgången så lär vi kunna hålla koll på det mesta av värde.
Citera
2007-05-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Toppstriden avgjord och det är i botten ni hittar mitt intresse. Och med två matcher kvar ser det ut så här...

Snygg sammanfattning av läget. Själv är jag riktigt nervös för mitt Cagliari. Jag visste att de skulle möta svårt motstånd de sista omgångarna, men jag trodde inte att alla de andra lagen som är inblandade i bottenstriden plötsligt skulle börja spela fantastiskt. Poängen som de tog mot Udinese var absolut nödvändiga, dessutom ska de helst ta en seger mot Roma för att inte trilla dit. Att de skulle förlora borta mot ett motiverat Fiorentina var väntat.

En nervös väntan på att Serie A ska ta slut, med andra ord. Jag hoppas också att Reggina klarar sig kvar (men såklart inte på bekostnad av Cagliari). Åsnorna, Sicilianarna eller Siena får gärna åka ut för min del.

Spänning även i Serie B där jag hoppas att Juventus, Napoli och Genua lyckas direktkvalificera sig. Om jag förstått reglerna rätt så blir alla tre automatiskt uppflyttade om det skiljer tio poäng mellan trean och fyran.
Citera
2007-05-13, 20:13
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Väl skrivet. När toppen är avgjord är det iaf kul att ligan 'lever' in i det sista.
Hoppas på att Chievo får ta en vända i Serie B.

Men om vi nu ska ta ett ord om toppen så är Lazio klara för CL-kval även i praktiken!
Kan ändå inte låta bli att vara bitter över förlusten idag. Hade vart en fin fjäder att spöa Inter borta, men nu hade domaren tydligen bestämt sig för att Lazio inte skulle få vinna idag.
Helt otroligt dålig och hemmablind var han.
Citera
2007-05-13, 20:24
Bannlyst
Roma - Torino: 0-1
Roma, Roma, Roma... Utskåpning mot Man Utd, kör över Inter och förlorar mot Torino. Visst, säsongen är redan över, men ska det vara såhär?

Inter - Lazio: 4-3
Hur lyckas man tappa en 2-0-ledning? Grattis till Crespo för sitt hattrick. Ett mål bakom Zlatan nu om jag inte missminner mig.
Citera
2007-05-13, 21:22
Medlem
Fula Gubbens avatar
Instämmer i att det vore väldigt trist om Cagliari ramlade ur.

- F.G
Citera
2007-05-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Väl skrivet. När toppen är avgjord är det iaf kul att ligan 'lever' in i det sista.
Hoppas på att Chievo får ta en vända i Serie B.

Men om vi nu ska ta ett ord om toppen så är Lazio klara för CL-kval även i praktiken!
Kan ändå inte låta bli att vara bitter över förlusten idag. Hade vart en fin fjäder att spöa Inter borta, men nu hade domaren tydligen bestämt sig för att Lazio inte skulle få vinna idag.
Helt otroligt dålig och hemmablind var han.

Lazio har gjort en riktigt bra säsong, även om jag tycker att det är trist att Fiorentina inte får spela CL nästa år. De har trots allt varit bättre än Lazio denna säsongen också.

Precis som Lazio är även Milan nu klara för CL-kval nästa år. Med andra ord kan de nu förbereda sig inför CL-finalen.
Citera
2007-05-15, 21:06
Medlem
Vagabondens avatar
Innifrån Gazettan

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1070474,00.html

Nån som har Aftonbladet plus?
Citera
2007-05-15, 21:10
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lazio har gjort en riktigt bra säsong, även om jag tycker att det är trist att Fiorentina inte får spela CL nästa år. De har trots allt varit bättre än Lazio denna säsongen också.

Precis som Lazio är även Milan nu klara för CL-kval nästa år. Med andra ord kan de nu förbereda sig inför CL-finalen.

Det får mig att undra, vad är egentligen bäst taktik? Vila spelarna? Eller låta dem spela nästa omgång, för att de skall hålla igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in