2006-07-31, 22:19
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Senaste halvåret har de kallat shiiter otrogna, och man förökte skapa hatstämning mellan muslimer

Är muslimer så snabbförlåtande folkslag?

Ja muslimerna gnäller om att muslimer ska förenas, det höll nån månad med nidbilderna, sen var det som vanligt. Undrar hur länge detta håller. Förenas dom inte nu, gör dom det aldrig.

De vänder väl kappan efter vinden.
Muslimer kommer aldrig att förenas. De är väl för dumma för att förstå att de skulle ha större chans då.
Vad är dina erfarenheter efter "dessa"
Citera
2006-07-31, 22:35
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
De vänder väl kappan efter vinden.
Muslimer kommer aldrig att förenas. De är väl för dumma för att förstå att de skulle ha större chans då.
Vad är dina erfarenheter efter "dessa"

Det är typiskt att du valt avataren av "the butsher of Libanon".

Jag är förvånad att vissa människor inte inser vad som händer.

Att man tror att anledningen till terrorattacken mot Libanon berodde på att två soldater blev tillfångnatagna på libanesiskt område.

Hur bombad får man bli?

Vi beklagar oss över att människor inte insåg vad som var på gång i Tyskland (och England) på 30-talet men när jag läser denna tråd så förstår jag att inget har förändrats.

Hur kan en som kallar sig människa försvara detta övergrepp och mördande?

Hela scenariet är planerat sen ett år tillbaka
Citera
2006-07-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
De är smarta, flitiga och inser vikten av en bra utbildning. De är också mer engagerade i samhällsfrågor än genomsnitt.

De äger mindre än hälften och bara CBS av de fyra stora kanalerna är ägt av en jude.

Det fanns judiska spioner åt kommunisterna som åtalades.

Judar är amerikanare precis som Italienare är amerikanare. Amerikanare är ingen etnicitet. Judar styr inte USA men deras syn på mellanöstern stämmer överrens på den mycket större gruppen kristna evengelister. Gemene amerikan är också positiv till Israel. I övrigt strider de judiska organisationerna mycket för homosexuella, rätt till abort och så vidare. De var också inolverade om albanerna i kriget i forna Jugoslavien. Ibland är de framgångsrika, ibland är de det inte.

Tack för svaren.

Men amerikanska italienare ger inte miljard dollar i bistånd till Italien.
Varför gör judarna det om dem ser sig själva som amerikaner, Israel skulle gå i konkurs på några veckor om det inte vore för alla bistånd dem får från Usa och Europa.
Citera
2006-07-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En komplicerad fråga som ligger utanför den här tråden. Ett par läsvärda böcker skrivna av judar som behandlar fenomenet är J.J. Goldbergs Jewish Power: Inside the American Jewish Establishment och A.M. Lilienthals The Zionist Connection:

http://www.amazon.com/gp/product/0201327988/102-7151478-0724946?v=glance&n=283155

http://www.amazon.com/gp/product/0396075649/102-7151478-0724946?v=glance&n=283155

http://www.amazon.com/gp/product/0317530232/102-7151478-0724946?v=glance&n=283155

http://www.alfredlilienthal.com/

Norman Finkelstein är också mycket kritisk mot den rabiata judiska chauvinismen och dess ödesdigra utrikespolitiska konsekvenser:

http://www.normanfinkelstein.com/

Tack jag ska läsa dem
Citera
2006-07-31, 22:41
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Säg mig, vad håller på hända?

Citat:
En vild gissning eller har du några som helst belägg?
Citera
2006-07-31, 22:43
Medlem
Citat:
Det är typiskt att du valt avataren av "the butsher of Libanon".

Att man tror att anledningen till terrorattacken mot Libanon berodde på att två soldater blev tillfångnatagna på libanesiskt område.

Hur bombad får man bli?

Vi beklagar oss över att människor inte insåg vad som var på gång i Tyskland (och England) på 30-talet men när jag läser denna tråd så förstår jag att inget har förändrats.

Hur kan en som kallar sig människa försvara detta övergrepp och mördande?

Det är hopplöst att diskutera vettiga saker med dem.

Ett libanon som blomstrade var inget bra för Israel. Ett libanon som blev mer demokratiskt än israel är också dåligt. Ett libanon som enades trots mindre konflikter och olika religioner är ännu värre för israel. libanon skulle kunna bli en förebild för mellanöstern innan judarna tog död på den. Så är det bara vare sig ni vill detta judar(andreas) eller inte.
Citera
2006-07-31, 22:49
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope

Ett libanon som blomstrade var inget bra för Israel. Ett libanon som blev mer demokratiskt än israel är också dåligt. Ett libanon som enades trots mindre konflikter och olika religioner är ännu värre för israel. libanon skulle kunna bli en förebild för mellanöstern innan judarna tog död på den. Så är det bara vare sig ni vill detta judar(andreas) eller inte.

Hopplöst? Det är du som flyr undan diskutionerna!
Jag vill se ett helt demokratiskt fungerande libanon, utan varken terror influenser från hizbollah eller Syrien eller Iran.
Tills det är uppnått så tar det här aldrig slut.

Tror att Ann-O-Ny-man fortfarande väntar svar från dig i 100-saker-du-inte- visste-om Iran tråden.
Citera
2006-07-31, 22:58
Medlem
Castafiores avatar
Citat:

Ja för det första är det fel att förknippa konflikten med islam-kristna. Islam har inget emot kristna eller judar som grundar sig i Koranen. De tror också på en gud. Att vissa "sekter" säremot använder Koranen för dessa ändamål är väl lika kokko som att neo-con amerikaner använder bibeln för att slå på muslimer.

Konflikten grundar sig på israel-palestinafrågan och en amerikansk totalt kokko-imperialistisk politik i området. Dvs realpolitik.

Dessutom tolkar jag det som att vissa hardcore-muslimer också kan ha något emot Libanon, dvs att de producerar en massa "sekulär" arabisk musik t.ex. på satellitkanaler i arabvärlden.

Libanon har det inte lätt. Jag förfasas och är äcklad över de hemskheter som landet och befolkningen utsätts för.
Citera
2006-07-31, 23:03
Medlem
sursomfans avatar
Citat:

judarna?

Det är skönt att det finns någon som inte tramsar och kallar det antisionism istället för antisemitism men du är ute och cyklar. Minst sagt.

Du vet mycket väl att Israel hållt sig lugna mot Libanon de senaste sex åren och hade inte Hezbollah gett sig på Israel nu hade inget hänt. Du gör dig bara löjlig om du förnekar det.
Citera
2006-07-31, 23:05
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Jo... det blir dubbelmoral och hyckleri när Hizbolla i ena stunden blandar in Jihad och Allahu Akbaur och kör med sin propaganda i sin tv kanal. för att sedan klaga på krigsförbrytelser, fn och mänskliga rättigher eller vad de nu hittar på

Liksom det känns som att det blir olika regler på spelplanen för stunden.

Är det de krigande Hizbollah som du hört klaga över FN mm? vi pratar inte om något slags entity som tänker och agerar unisont a la Borger i Star Trek. Vi talar om individer och grupperingar: extremister, terrorister, politiker, "normala" svensson (det stora flertalet) mfl.
Citera
2006-07-31, 23:09
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Det är inte OT:et som är problematiskt..( ...Hur du nu än försöker att få det att vara)..utan det faktum att du inte kan bestrida innehållet i inlägget som avslöjar din och dina trosbröder föreställningar ....

Föreställningar? mina trosbröder? Otroligt hur tom man kan vara på IQ. Jag har i dessa inlägg enbart försökt nyansera bilden av hur ngn ser på paradiset mm och hur man som ANHÖRIG normal människa söker tröst i att ens barn funnit frid i himlen. Inget annat! jag varken stödjer ngn religion eller svär till ngn gud. Snarare tvärtom då jag är satanist.

Vad jag däremot gör är att jag försöker förstå andras lidanden och hur de hanterar detta. Dessa inlägg började med att jag försökte förklara detta, vilket Odes har fattat även om vi inte är helt överens. Vad du gör när du bryter in är att bevisa att du inte begriper svenska på den nivån som krävs för att föra en sansad debatt.

Jag har respekt för Odes och att han anser annorlunda i frågan, men du har inte ens fattat frågan utan angriper fel fråga från fel utgångspunkt. Ge upp eller lär dig förstå inte bara orden utan innehåll och andemening. Ryck inte ord ur kontexten utan försök se sammanhanget
Citera
2006-07-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Ja för det första är det fel att förknippa konflikten med islam-kristna. Islam har inget emot kristna eller judar som grundar sig i Koranen. De tror också på en gud. Att vissa "sekter" säremot använder Koranen för dessa ändamål är väl lika kokko som att neo-con amerikaner använder bibeln för att slå på muslimer.

Konflikten grundar sig på israel-palestinafrågan och en amerikansk totalt kokko-imperialistisk politik i området. Dvs realpolitik.

Dessutom tolkar jag det som att vissa hardcore-muslimer också kan ha något emot Libanon, dvs att de producerar en massa "sekulär" arabisk musik t.ex. på satellitkanaler i arabvärlden.

Libanon har det inte lätt. Jag förfasas och är äcklad över de hemskheter som landet och befolkningen utsätts för.

Hizbullah är terrorister så är det bara men, att bestraffa ett helt folk kollektiv är helt jävla sjukt speciellt när man bara mördar barn och knappt några terrorister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in