2006-08-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glox
ISRAELER och JUDAR är nödvändigtvis inte samma sak, som jag sa tidigare i tråden, vad fan har judarna i argentina med Israels millitära offensiv att göra?!

Panna!!

Hahahah du är bra dum du.

Ja du vad har dem inte att göra med när det gäller israel.

Du vet väl att judarna i hela världen har automatiskt medborgarskap i Israel

Det säger väl att dem är israeliska medborgare

Alla bidrag dem skickar till israel, som skulle gå i konkurs utan bidrag kommer från israelvänner,judiska lobbygrupper,samt judiska organisation i hela världen från argentina med ja
Citera
2006-08-01, 17:25
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Och hur vet du att araberna på CNN bodde i det området, och att deras familjemedlemmar blivit dödade? Något lite mer konkret får du nog ta och komma med.

Ja, för CNN är ju verkligen en källa jämförbar med en film på "youtube.com"

Citat:
Förresten, är inte CNN en zog-kontrollerad del av de sionistiska judemedierna?

Jag tror inte på sånt
Citera
2006-08-01, 17:58
Medlem
Castafiores avatar
Hallåå...skall vi sluta gagga om judar, invandrare och araber. Det leder inte så långt.

Israel har idag gått in med marktrupper 30 km in i libanon.

De flesta muslimer är inte extremister de är traditionalister, som de flesta av oss svenskar också är. Finns det överhuvudtaget en Ulama som ställt sig bakom Hizbollah och tillåter en defensiv jihad?

Skilj på religion och konflikt, tack. Nog för att de dödade barnens förädrar kan ropa JIHAD eftersom ordet också används för prövningarna att leva i kaotisk tid där ens moral sätts på prov. Övertolka inte ordet Jihad...Det är som att ropa "Guuuuddd varför gör du såhär mot mig"....när ens söndersprängda barn ligger i ens famn.
Citera
2006-08-01, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Du har jo hur mycket förutfattade åsikter om islam som du kommer med, så man tror att du vill att jag ska försvara terrorister.

Det handlar om palestinier som är hemlösa som bor som flyktingar i libanon,syrien och jordanien. Det handlar om att dem ska få komma tillbaka till sina hem. Där har du grunden till hatet mot judarna. Hemlösa människor som bor i flyktingläger i andra länder som drömmer att få komme hem.

Självklart ska man kritisera hizbullah för vad dem gör. Jag kan garantera att judehatet har bara ökat efter den här konflikten, tror du att libaneser som fått sina barn mördade av judar kommer att förlåta judarna?.

Konflikten har bara stärkts, Israel har inte velat förbättra den med sitt hat att utrota araber.

Det glädjer att hela världen har börjat vakna och vågar kritisera Israel.

Kan tilläga att om du tror att israel krigar enbart med hizbullah så har du fel. israel krigar mot civil befolkningen i libanon och delvis hizbullah kolla bara på antalet döda civila så förstår du nog att israels aggresion är misslyckad.

Om Israel krigar mot civila

Varför är det inte 1000-tals döda libaneser nu?
Citera
2006-08-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

att det är 90% civila som dött i israeliska attacker räcker för mig
Citera
2006-08-01, 18:07
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
att det är 90% civila som dött i israeliska attacker räcker för mig
Räcker för vad? Att inse att dom använder sig utav mänskliga sköldar, våra kära terroristvänner?
Citera
2006-08-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Räcker för vad? Att inse att dom använder sig utav mänskliga sköldar, våra kära terroristvänner?

vänta vänta... är det verkligen en så bra bortförklaring att säga att hizballah använder sig av mänskliga sköldar? såg en jämförelse där de stog att om en rånare tar gisslan som mänsklig sköld i ett bankrån... brukar polisen skuta den mänskliga skölden då? det är ingen ursäkt tyvärr..
Citera
2006-08-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

Det där har jag också funderat på.

1. Israels armé kan krossa alla deras grannländer på nolltid - ändå har "bara" några tusen dött i det "folkmord" som det påstås att Israel håller på med. Pol Pot lyckades döda 2 500 000 på några år, och Israel skulle bara lyckas döda några tusen på 60 år?

2. Man påstår dels att judarna är sluga, dels att Israel medvetet attackerar civila. Om civila araber dör, vilka får skulden? Jo, Israel. Så varför skulle de medvetet döda civila? För att få fler att hata dem?
Citera
2006-08-01, 18:17
Bannlyst
Citat:

1. Israels armé kan krossa alla deras grannländer på nolltid - ändå har "bara" några tusen dött i det "folkmord" som det påstås att Israel håller på med. Pol Pot lyckades döda 2 500 000 på några år, och Israel skulle bara lyckas döda några tusen på 60 år?

2. Man påstår dels att judarna är sluga, dels att Israel medvetet attackerar civila. Om civila araber dör, vilka får skulden? Jo, Israel. Så varför skulle de medvetet döda civila? För att få fler att hata dem?

3. Varför spred israelerna flygblad där man uppmanade libaneserna att fly?

Uppmanar hizallah judarna ska fly?
Citera
2006-08-01, 18:17
Medlem
Castafiores avatar
Israel kan nog döda civila som de har underrätterlser om tillhör hizbollah.
Syftet som jag ser det är att rensa södra gränsen i Libanon mot Israel naturligtvis inte primärt att döda civila. Men de civila i "säkerhetszonen" de vill etablera kan naturligtvis inte vara kvar, därför stryker civila med.

Det flesta har flytt från området. Vad ligger antalet flyktingar från Libanon på nu? ....750.000 var det senaste jag såg...antar att de som är kvar är de fattigaste och de sjukaste, som vanligt. Och den del som inte vill lämna sitt hem.
Citera
2006-08-01, 18:19
Medlem
Citat:

haha men vi har ju sett att dom attackerar civila eller hur? siffor ljuger inte 90% av dom som attackerats är civila... ambulanser, flyktbilar osv har blivit beskutna... tycker du det här va en bra plan av israel? vad har dom åstakommit? fler anhängare till hizballah och dödat civila... inget snack om saken
Citera
2006-08-01, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
vänta vänta... är det verkligen en så bra bortförklaring att säga att hizballah använder sig av mänskliga sköldar? såg en jämförelse där de stog att om en rånare tar gisslan som mänsklig sköld i ett bankrån... brukar polisen skuta den mänskliga skölden då? det är ingen ursäkt tyvärr..

Vänta vänta

Så det här med att man stred i civila kläder och flydde in bland befolkningen var lögner och propaganda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in