2010-12-14, 21:47
  #853
Medlem
Österåkers avatar
Västerberget i vinterskrud: http://yfrog.com/64dsc01121fuj
Citera
2010-12-28, 21:57
  #854
Medlem
Crop_Circles avatar
Ny i tråden men har följt den länge och noga.
Tänkte bara meddela att jag var och besökte berget idag, de två innersta inslagen är helt plomberade nu. Plomberingen av det tredje inslaget är halvfärdigt så där kan man fortfarande få sig en skymt av vad som döljer sig innanför, sista chansen att få se svalans insida! Det fjärde inslaget (närmast grinden) är helt orört och har fått en ny skylt som meddelar vem som övervakar området, förstår jag rätt om detta (och endast detta) går till hajen??
Hur som helst väldigt synd att hela berget plomberas, jag har själv vuxit upp i närheten och kommer ihåg alla militärlastbilar som trafikerade infarten.
Plombering=ritningar och bilder på anläggningen får läggas upp fritt på internet nu?
Citera
2010-12-29, 02:05
  #855
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crop_Circle
Ny i tråden men har följt den länge och noga.
Tänkte bara meddela att jag var och besökte berget idag, de två innersta inslagen är helt plomberade nu. Plomberingen av det tredje inslaget är halvfärdigt så där kan man fortfarande få sig en skymt av vad som döljer sig innanför, sista chansen att få se svalans insida! Det fjärde inslaget (närmast grinden) är helt orört och har fått en ny skylt som meddelar vem som övervakar området, förstår jag rätt om detta (och endast detta) går till hajen??
Hur som helst väldigt synd att hela berget plomberas, jag har själv vuxit upp i närheten och kommer ihåg alla militärlastbilar som trafikerade infarten.
Plombering=ritningar och bilder på anläggningen får läggas upp fritt på internet nu?


Var där i förra veckan. Då har det inte hänt mycket på den tiden, av det som du beskriver. Det är synd att det bara plomberas. Fast jag mot all förmodan tror att det är det enda dom kommer göra. Antar att det blir serverhall... Men om det nu skall kunna bli det, och dem plomberat alla in/utgångar så undrar jag hur all materiell tar sig in.

Kanske det tredje inslaget inte längre bara går till "Hajen"... Om det nu någonsin gjort det?
Citera
2011-01-05, 06:45
  #856
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Bättre än den i PDF:en iaf.

Men lugn jag har originalet på gång


...och gången är nu sandad....
Citera
2011-01-06, 22:29
  #857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julsmurfen
...och gången är nu sandad....

Jamen klart, de som skall plombera hela rasket måste väl kunna komma fram säkert. Önska de kunde sanda i stan för oss andra också...
Citera
2011-01-12, 04:47
  #858
Medlem
swede1775s avatar
Hade Militärövning vid "Svalan" i början utav 90-talet. Var där i 3 dygn och övade. Bifogar dom få foton jag har ifrån platsen. Härlig miljö med en stark påminnelse om kalla krigets dagar!

http://img222.imageshack.us/img222/7729/svalan01.jpg

http://img411.imageshack.us/img411/7641/svalan02.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/4965/svalan03.jpg

http://img406.imageshack.us/img406/5994/svalan04.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/3412/svalan05.jpg
Citera
2011-01-12, 21:01
  #859
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swede1775
Hade Militärövning vid "Svalan" i början utav 90-talet. Var där i 3 dygn och övade. Bifogar dom få foton jag har ifrån platsen. Härlig miljö med en stark påminnelse om kalla krigets dagar!

http://img222.imageshack.us/img222/7729/svalan01.jpg

http://img411.imageshack.us/img411/7641/svalan02.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/4965/svalan03.jpg

http://img406.imageshack.us/img406/5994/svalan04.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/3412/svalan05.jpg


Även fast det inte var så mycket att se "anläggnings-mässigt", var det kul att se det som fanns!
Verkar ju som att ni hade höjdarkul iaf!






Appropå ingenting nu, flashbackposter, så kanske du nu kan ladda upp bilderna inifrån Svalan? Det är ju endå nerlagt och plomberat, nu när dem dessutom släppt en ritning över den forna anläggningen.

Om du nu självklart inte vill posta mitt i forumet går det bra att PM'a mig...

Mvh Spetznas.
__________________
Senast redigerad av CiaoArN 2011-01-12 kl. 21:05.
Citera
2011-01-13, 15:51
  #860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CiaoArN
Även fast det inte var så mycket att se "anläggnings-mässigt", var det kul att se det som fanns!
Verkar ju som att ni hade höjdarkul iaf!






Appropå ingenting nu, flashbackposter, så kanske du nu kan ladda upp bilderna inifrån Svalan? Det är ju endå nerlagt och plomberat, nu när dem dessutom släppt en ritning över den forna anläggningen.

Om du nu självklart inte vill posta mitt i forumet går det bra att PM'a mig...

Mvh Spetznas.
Jag har fått en ritning av honom per mail, fast det var rätt länge sedan. Bara en tanke, för den verkade helt korrekt och så.
Citera
2011-01-13, 21:31
  #861
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Jag har fått en ritning av honom per mail, fast det var rätt länge sedan. Bara en tanke, för den verkade helt korrekt och så.


Oj, oj, oj! Kan det vara det första non-trollet i Flashbacks historia?

Är ledsen om det nu faktiskt finns konkreta faktan, så som bilder eller annan mer detaljerad ritning än den som FortV släppt. Finns det någon chans att man skulle kunna få ta sig en titt på den? Går det att muta personen som har den i ägo? Har 8 liter hemmabryggt vitt vin om det skulle hjälpa...
Citera
2011-01-23, 21:02
  #862
Medlem
Tjena, har alltid undrat om denna anläggningen är uppvuxen på axgatan men har bara varit inne en gång följde bäcken upp till en liten damm som ligger precis innanför stängslet nästan vid huvudingången, där kunde man utan problem krypa under, och detta e väl 12-13 årsen, och då va det bemannat med jämna mellanrum.

finns en del grottor utanför området precis på östra delen som vi lekte i när man va liten, minns en gång när vi gick längst stängslet ner mot huvudingången, då såg vi 2 militärer som gick runt där inne, vi sket ner oss å sprang för livet=)


efter att ha läst tråden så ska jag nog fan ta mig ett litet till i området faktiskt, riktigt intressant
Citera
2011-02-14, 23:47
  #863
Medlem
Någon som har nyheter om vad som finns kvar att se i nuläget?
Citera
2011-02-15, 09:01
  #864
Medlem
LINK82s avatar
Inte mycket kvar alls nu....


http://www.pixbox.se/alb_show_id1189239_page0.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in