2011-02-15, 19:37
Medlem
Såg änna redigt dött ut, är samtliga dörrar/portar/grottor plomberade i dagens läge?
Fick lite sån känsla av bilderna, fanns en bild på en plombering från 25e sep 2008, känns som dom skulle ha varit klara med plombering i dagens läge.
Citera
2011-02-15, 20:53
Medlem
LINK82s avatar
Det finns en ingång kvar, bakom stängsel.
Annars är allt tilltäppt.
Citera
2011-02-15, 22:30
Medlem
var den låst?
Citera
2011-02-18, 00:30
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Det finns en ingång kvar, bakom stängsel.
Annars är allt tilltäppt.

Visst, bakom stängsel. Någon har dock klippt det. Eller det var klippt för ca 3 veckor sedan. Bakom "insläppet"/vakten till ingången.
Citera
2011-02-18, 09:29
Medlem
Får jag fråga, till vilken del av berget leder den öppning som ni säger fortfarande finns kvar?
Citera
2011-02-18, 23:36
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Får jag fråga, till vilken del av berget leder den öppning som ni säger fortfarande finns kvar?

Kolla FortV's offentliggjorda karta över Svalan. Den bör bringa klarhet. Om inte kan man ringa FortV och fråga. Det har jag gjort många gånger! :P
Citera
2011-02-20, 18:17
Medlem
Såg ett ställe på Axgatan, inhägnat med hål i stängslet.
Man ser en del av en gammal ingång, den är fylld med jordmassor upp till ca 3/4 höjd, man kan lysa genom metallen och se ett litet för-rum sam se en tunnel/gång som ligger på vänstersidan i rummet.
Någon som har information om detta?
Citera
2011-02-20, 20:35
Medlem
LINK82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losgard
Man ser en del av en gammal ingång, den är fylld med jordmassor upp till ca 3/4 höjd, man kan lysa genom metallen och se ett litet för-rum sam se en tunnel/gång som ligger på vänstersidan i rummet.

Har du missat vad denna tråd handlar om ??
Citera
2011-02-22, 00:27
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losgard

Ibland undrar man... Eller nä, ofta...
Citera
2011-02-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CiaoArN
Även fast det inte var så mycket att se "anläggnings-mässigt", var det kul att se det som fanns!
Verkar ju som att ni hade höjdarkul iaf!

Appropå ingenting nu, flashbackposter, så kanske du nu kan ladda upp bilderna inifrån Svalan? Det är ju endå nerlagt och plomberat, nu när dem dessutom släppt en ritning över den forna anläggningen.

Om du nu självklart inte vill posta mitt i forumet går det bra att PM'a mig...

Mvh Spetznas.

Om du läser tråden så ser du att jag ingenstans säger mig ha bilder inifrån anläggningen annat är de som flera andra tagit och visat upp. Detta var då en av inslagen för nödut tillfälligt stod öppet. Detta inslag sträcker sig till stötvågsgränsen. Även om jag skulle haft hetare bilder så hade jag inte lagt upp dem så länge klassningen av anläggningen inte är klarlagd. Allt annat hade ju bara varit dumt

Men vi får se vad som kan dyka upp framöver
Citera
2011-02-22, 23:51
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Om du läser tråden så ser du att jag ingenstans säger mig ha bilder inifrån anläggningen annat är de som flera andra tagit och visat upp. Detta var då en av inslagen för nödut tillfälligt stod öppet. Detta inslag sträcker sig till stötvågsgränsen. Även om jag skulle haft hetare bilder så hade jag inte lagt upp dem så länge klassningen av anläggningen inte är klarlagd. Allt annat hade ju bara varit dumt

Men vi får se vad som kan dyka upp framöver

Ursäktar för anklagelse i så fall.
Hoppas på bilder. Kan nu informera att 99% av Svalan är avvecklad. Finns 1-2 plan som fortfarande har en viss "klassificering".
Senast redigerad av CiaoArN 2011-02-23 kl. 00:04. Anledning: felstavelse
Citera
2011-02-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Har du missat vad denna tråd handlar om ??
Hade jag orkat läsa genom 73 sidor varav 70 är slask så hade jag gjort det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in