2010-05-19, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Det verkar som att högarna ska skydda mot insyn mot gamla Hajen, konstigt nog

Ja det finns ju ingen direkt logik i att "knuffa" högarna så långt ner som man gjort heller eftersom de blir svåra att få tillbaka då. Känns ju onekligen som om det varit en hjullastare där och lagt högarna.
Citera
2010-05-22, 22:19
Medlem
Igår när jag var uppe och vandrade på västerberget mötte jag en man som berättade en intressant historia. Han hade gått nedför en väg på toppen och genom en öppen grind och tagit sig ner till foten av berget där inlagen är. Det första hade stått öppen och eftersom inga skyltar svallrade om vad detta kunde vara för något hade han gått in. Han upptäkte då en lång vindlande stötvågstunnel som delade sig efter femtio meter och sedan fortsatte han att gå i en fullt upplyst tunnel långt in i urberget. Efter ungefär 100 meter och fler öppna dörrar var han inne i anläggningen. Detta lät ju helt fantastiskt. En helt övergiven och vidöppen jätteanläggning bara sådär??! Så jag gjorde om hans tur och passade på att ta en massa foton och videofilmade också för säkerhets skull. Nu ska jag bara redigera bilderna och hitta något lämpligt ställe att lägga upp dem på!
Senast redigerad av flashbackposter 2010-05-22 kl. 22:47.
Citera
2010-05-23, 10:46
Medlem
Flashbackposter:
Ja tack! Ditt material låter riktigt intressant!
Citera
2010-05-23, 14:35
Medlem
Efter att ha gjort ett besök på plats kan jag konstatera det jag misstänkte. Det är inte öppet in i anläggningen
Citera
2010-05-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Efter att ha gjort ett besök på plats kan jag konstatera det jag misstänkte. Det är inte öppet in i anläggningen

Igensvetsat? Även "fjärde" inslaget?
Citera
2010-05-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejonas
Igensvetsat? Även "fjärde" inslaget?

Gången är öppen en bit in men du kommer inte fram till själva kyrkan.
Citera
2010-05-23, 17:02
Medlem
Citat:

Perfekt då har de stängt till
Citera
2010-05-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Perfekt då har de stängt till

Då är det ju bara för dig att få tummen ur och lägga upp materialet någonstans...
Citera
2010-05-23, 17:46
Medlem
Citat:
Då är det ju bara för dig att få tummen ur och lägga upp materialet någonstans...

Ska bara redigera det först
Citera
2010-05-23, 18:17
Medlem
dev/nulls avatar
Tog mig dit på en söndagspromenad och har väl inte så mycket att tillägga annat än att rivningsfirmans svetskunskaper är något bristfälliga...

Ingenstans kom man innanför stötvågsgränsen. Det var dock gott flöde på frånluften, så man undrar var luftintaget sker.
Citera
2010-05-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
Tog mig dit på en söndagspromenad och har väl inte så mycket att tillägga annat än att rivningsfirmans svetskunskaper är något bristfälliga...

Ingenstans kom man innanför stötvågsgränsen. Det var dock gott flöde på frånluften, så man undrar var luftintaget sker.

Svetskunskaper finns det inte mycket av där. Tom jag hade gjort ett bättre jobb.
Luftintaget är nödutgången på toppen.
Citera
2010-05-23, 20:37
Medlem
Citat:
Svetskunskaper finns det inte mycket av där. Tom jag hade gjort ett bättre jobb.
Luftintaget är nödutgången på toppen.

Himlatrappan eller vilken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in