2023-02-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReuterSamuel
Givet man skulle försöka rädda kvinnor ändå.

Det är väl nu man får visa att män är män?

Det är nu kvinnor ska visa att de står för jämlikhet.
Citera
2023-02-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021

Du har rätt, är enig.
Citera
2023-02-12, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..det blir bara bättre och bättre.

Du är alltså:
Högutbildad
Forskare
Kommer få krigstjänstgöring
Det (samhällsviktiga) jobb du gör idag är med fara för ditt liv dessutom. (Jane Bond?)

Något mer? ..bergbestigare? Minnesmästare..? ..eller kanske ett världsrekord i varpa?
Nu glömmer du att vi snackar om Sverige och inte Indonesien. Här är en stor andel av befolkningen både högutbildade och har en krigsplacering, det är verkligen inga märkvärdigheter.
Senast redigerad av Ipsi 2023-02-12 kl. 11:41.
Citera
2023-02-12, 11:42
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ReuterSamuel
Du har rätt, är enig.

De kan börja med att protestera mot att Jämställdsmyndigheten kategoriserar ALL relationsvåld som "män våld mot kvinnor", även kvinnors våld mot män, kvinnors våld mot kvinnor och mäns våld mot män.

ALLT är enligt Jämställdsmyndigheten "Mäns våld mot kvinnor". ..och kärringarna här på forumet och ute i ert samhälle tycker uppenbarligen att det är helt ok. Jag ser inga kvinnliga ansträngningar eller röster höjda om det uppenbara övertrampet MOT jämlikhet (och ärlighet).
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2023-02-12 kl. 12:02.
Citera
2023-02-12, 12:24
Medlem
Citat:
De kan börja med att protestera mot att Jämställdsmyndigheten kategoriserar ALL relationsvåld som "män våld mot kvinnor", även kvinnors våld mot män, kvinnors våld mot kvinnor och mäns våld mot män.

ALLT är enligt Jämställdsmyndigheten "Mäns våld mot kvinnor". ..och kärringarna här på forumet och ute i ert samhälle tycker uppenbarligen att det är helt ok. Jag ser inga kvinnliga ansträngningar eller röster höjda om det uppenbara övertrampet MOT jämlikhet (och ärlighet).

Skulle jag berätta detta för kvinnorna här i landet jag bor i skulle de inte tro på mig, så extremt sjukt.
Och detta förväntar sig kvinnorna att vi ska försvara med våra liv som insats, nej tack.
Citera
2023-02-12, 12:30
Medlem
Citat:
..det blir bara bättre och bättre.

Du är alltså:
Högutbildad
Forskare
Kommer få krigstjänstgöring
Det (samhällsviktiga) jobb du gör idag är med fara för ditt liv dessutom. (Jane Bond?)

Något mer? ..bergbestigare? Minnesmästare..? ..eller kanske ett världsrekord i varpa?

I Sverige är det inte ovanligt att vi är högutbildade. Det är heller inte ovanligt att man jobbar inom "samhällsviktig" verksamhet. Jobbar man inom "samhällsviktig" verksamhet så är det stor sannolikhet att man kommer få en krigsplacering. Du kan läsa mer om detta på MSB.

Att jag har forskat inom mitt gebit beror på att jag är nördigt intresserad av det jag jobbar med. Jag ser inte heller detta som något "märkvärdigt", inte i Sverige iaf. Kanske är det "märkvärdigt" i Indonesien att folk forskar?

Alla som är kvar i ett land som är krigsdrabbat, riskerar sina liv. Och att gå till jobbet och göra sitt "samhällsviktiga" arbete (istället för att fly eller gömma sig i skyddsrum) är definitivt förenat med livsfara. Detta borde du väl inse?

Nej, jag är varken minnesmästare, bergsbestigare eller har världsrekord i varpa. Det märkvärdigaste jag har gjort, som jag är mest stolt över i hela mitt liv är att jag har blivit förälder/är förälder till två fantastiska barn. Det är jag väldigt stolt och "mallig" över.
Utbildningar, löner, jobb osv. Visst, det är väl fint och bra och något att vara stolt över. Men föräldraskapet slår det med hästlängder och mer därtill. Tycker jag, för egen del när det handlar om mig själv och mitt liv.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-02-12 kl. 12:37.
Citera
2023-02-12, 12:35
Medlem
Citat:
För vapen vid fronten är inget för dig, andra ska riskera sina liv på det sättet för att skydda dig för du vill sitta i säkerhet.

Du är en hycklare som kräver saker av andra som du själv inte lever upp till.

Jag kommer inte sitta i säkerhet. Jag kommer utföra "samhällsviktigt" arbete och därmed inte sitta i säkerhet. Att utföra detta arbete kommer vara förenat med livsfara. Men det begriper tydligen inte du.
Du däremot kommer ju fly. Så vem är du ens att uttala dig?
Citera
2023-02-12, 13:07
Avslutad
Citat:
Skulle jag berätta detta för kvinnorna här i landet jag bor i skulle de inte tro på mig, så extremt sjukt.
Och detta förväntar sig kvinnorna att vi ska försvara med våra liv som insats, nej tack.

Jag HAR försökt diskutera detta med min fru men hon kan inte ens närma sig det. Det finns inte i hennes värld helt enkelt.

..den enda rationaliseringen man kan göra är att anse svenska kvinnor som barn eller mentalt handikappade.
Citera
2023-02-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag kommer inte sitta i säkerhet. Jag kommer utföra "samhällsviktigt" arbete och därmed inte sitta i säkerhet. Att utföra detta arbete kommer vara förenat med livsfara. Men det begriper tydligen inte du.
Du däremot kommer ju fly. Så vem är du ens att uttala dig?

Du kommer sitta betydligt säkrare än om du står med vapen vid fronten som du vill att män ska göra, men själv gör du inte det.

Du är en hycklare som inte gör det du vill att andra ska göra. Själv är jag däremot rakryggad och lever som jag lär.

Citat:
Jag HAR försökt diskutera detta med min fru men hon kan inte ens närma sig det. Det finns inte i hennes värld helt enkelt.

..den enda rationaliseringen man kan göra är att anse svenska kvinnor som barn eller mentalt handikappade.

Varför ens vara ihop med en sådan kvinna?
Jag skulle vägra det.
Citera
2023-02-12, 13:56
Avslutad
Citat:
En majoritet är landsförrädare ja, dessa förtjänar hat.

Nej inte alls, det är hat hot feminister. Vi som bor uromlands ser många väldigt bra kvinnor.

Vad definierar en bra kvinna för dig? Menar du asiatiska nu igen? Och menar du att alla kvinnor i Sverige är feminister och att ingen kvinna ”i andra länder” är det? Du verkar bara vilja sprida hat mot svenska kvinnor, troligtvis för du inte haft tur med att dejta svenska kvinnor.
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2023-02-12 kl. 14:02.
Citera
2023-02-12, 14:00
Avslutad
Citat:
Kvinnorna vill inte riskera sina liv, de låter männen göra det.
Hade kvinnorna stått för jämlikhet skulle lika många män som kvinnor stå vid fronten med vapen.

Men då har jag en fråga; de utländska kvinnorna som du säger är bra. Hade de velat kriga då? För det går inte ihop med det som jag tror många som du menar är en bra kvinna (dvs de som är hemma och lagar mat, inte jobbar och mest är där för att lyfta upp mannen). De kvinnorna du nämner är så bra i andra länder-de hade inte heller ställt sig och krigat? Så jag vet inte vad du menar?
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2023-02-12 kl. 14:04.
Citera
2023-02-12, 14:00
Avslutad
Citat:
Du kommer sitta betydligt säkrare än om du står med vapen vid fronten som du vill att män ska göra, men själv gör du inte det.

Du är en hycklare som inte gör det du vill att andra ska göra. Själv är jag däremot rakryggad och lever som jag lär.

Varför ens vara ihop med en sådan kvinna?
Jag skulle vägra det.
Var fan har TomatKungen sagt att TomatKungen vill att alla män ska stå i fronten vapen i hand?

TomatKungen tycker väl precis de flesta andra att man ska göra sin sitt bästa för att försvara sitt land i den krigsplacering man får och inte som du smita undan för att rädda sitt eget skin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in