Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
..det blir bara bättre och bättre.
Du är alltså:
Högutbildad
Forskare
Kommer få krigstjänstgöring
Det (samhällsviktiga) jobb du gör idag är med fara för ditt liv dessutom. (Jane Bond?)
Något mer? ..bergbestigare? Minnesmästare..? ..eller kanske ett världsrekord i varpa?
I Sverige är det inte ovanligt att vi är högutbildade. Det är heller inte ovanligt att man jobbar inom "samhällsviktig" verksamhet. Jobbar man inom "samhällsviktig" verksamhet så är det stor sannolikhet att man kommer få en krigsplacering. Du kan läsa mer om detta på MSB.
Att jag har forskat inom mitt gebit beror på att jag är nördigt intresserad av det jag jobbar med. Jag ser inte heller detta som något "märkvärdigt", inte i Sverige iaf. Kanske är det "märkvärdigt" i Indonesien att folk forskar?
Alla som är kvar i ett land som är krigsdrabbat, riskerar sina liv. Och att gå till jobbet och göra sitt "samhällsviktiga" arbete (istället för att fly eller gömma sig i skyddsrum) är definitivt förenat med livsfara. Detta borde du väl inse?
Nej, jag är varken minnesmästare, bergsbestigare eller har världsrekord i varpa. Det märkvärdigaste jag har gjort, som jag är mest stolt över i hela mitt liv är att jag har blivit förälder/är förälder till två fantastiska barn.
Det är jag väldigt stolt och "mallig" över.
Utbildningar, löner, jobb osv. Visst, det är väl fint och bra och något att vara stolt över. Men föräldraskapet slår det med hästlängder och mer därtill. Tycker jag, för egen del när det handlar om mig själv och mitt liv.