2023-02-24, 22:35
Medlem
Sedelagens avatar
Ett försök till ett pliktetiskt svar:
1. Man bör behandla andra som man själv vill bli behandlad.
2. Både kvinnor och män har begått ett misstag. De har blivit lurade till att rösta in korrupta politiker.
3. Givet (1) och (2), hur vill jag bli behandlad när jag blivit lurad och gjort ett misstag?
4. Jag vill att någon tillrättavisar mig med kärlek.
5. Jag har försökt (4) och kommer fortsätta tills jag dör, med Guds vilja.
6. (5) verkar inte räcka, inte hittils i alla fall. Men det spelar ingen roll för plikten.
7. Om det är rätt att skydda en värdig människa, trots att den värdiga människan är lurad, så är det rätt att skydda denne även när denne är lurad.

Helt annan tanke: krig ändrar människor. När ett krig väl inträffar så ökar behovet av styrka, tuffhet, disciplin och plikttrogenhet. Då kommer vi också se fler kvinnor äga de egenskaper som efterfrågas av duktiga kvinnor i svåra tider. Hard times create strong men.
Senast redigerad av Sedelagen 2023-02-24 kl. 22:39.
Citera
2023-02-24, 22:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag vet inte exakt hur många som röstat medvetet på det. Det är ju helt omöjligt och därtill ointressant att veta. Du låtsas att detta är någon sorts springande punkt, men så är icke fallet. Du låtsas att jag "inte håller en mogen nivå" för att jag inte har statistik på någonting som ingen har fört statistik över, men så är icke fallet. Vi vet att en överväldigande majoritet av väljarna var någorlunda införstådda med ungefär hur många invandrare som kom, och varifrån, osv. Ditt försök att sopa medvetenhet och ansvar under mattan fungerar inte. Ingen som följer vår diskussion kommer att övertygas av dig.

Jag försöker inte sopa medvetenhet och ansvar under mattan.

Exakt min poäng, du har ingen aning om varför folk har röstat som de gjort.

Sen förstår jag att invandrings-/integrations-/asylpolitiken ligger dig varmt om hjärtat och är något du prioriterar högst. Så jag förstår att du varit besviken på valresultaten de senaste åren och anklagar folk för att inte ta sitt ansvar och för att ha röstat för massinvandring.

Andra människor brinner för andra frågor lika mycket som du brinner för invandringspolitiken. Det måste man som vuxen och levandes i en demokrati acceptera. Jag känner en hel del som brinner för arbetsmarknadspolitiken och olika frågor inom den och har röstat på sossarna i många år, bara som exempel. Andra (som hela min släkt) röstar på SD sen många år tillbaka.

Som tur är har de största partierna (sossarna och moderaterna) äntligen fattat var de har sina väljare så en röst på sossarna/moderaterna är numera en röst på en mer restriktiv invandringspolitik (oavsett av vilken anledning man röstar på dem).

Citat:
Nä det är inte pissigt och fittigt svammel, utan helt sant. Det är därför du börjar svära på mig i detta läge.

Du verkar riktigt upprörd, och anledningen är tydlig. Det beror ju på att du (som sagt) bagatelliserar väljarnas ansvar för en horribel samhällsutveckling, och därmed gör dig själv skyldig till ondska. Det går att sluta med sådant.

Väx upp.
Senast redigerad av Jenny9 2023-02-24 kl. 22:42.
Citera
2023-02-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sedelagen
Ett försök till ett pliktetiskt svar:
1. Man bör behandla andra som man själv vill bli behandlad.
2. Både kvinnor och män har begått ett misstag. De har blivit lurade till att rösta in korrupta politiker.
3. Givet (1) och (2), hur vill jag bli behandlad när jag blivit lurad och gjort ett misstag?
4. Jag vill att någon tillrättavisar mig med kärlek.
5. Jag har försökt (4) och kommer fortsätta tills jag dör, med Guds vilja.
6. (5) verkar inte räcka, inte hittils i alla fall. Men det spelar ingen roll för plikten.
7. Om det är rätt att skydda en värdig människa, trots att den värdiga människan är lurad, så är det rätt att skydda denne även när denne är lurad.

Helt annan tanke: krig ändrar människor. När ett krig väl inträffar så ökar behovet av styrka, tuffhet, disciplin och plikttrogenhet. Då kommer vi också se fler kvinnor äga dessa egenskaper. Hard times create strong men.

Kvinnors logik är så motsägelsefull.

De klagar på män för att män är våldsamma och krigiska men samtidigt förväntar de sig att män ska kriga för att försvara dem.

Det går inte ihop, de ger män skit även när de är beredd att dö för att försvara dem. Sådant patrask ska förstås inte försvaras alls.
Citera
2023-02-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Jag anser att man ska som folkvald borga för det land och befolkningen som man representerar det tycker väl jag med fler inte görs? Det handlar inte bara om försvar till Sveriges kvinnor! Även om det i den här tråden kommer en grupp i kläm? Sverige har med eller utan kvinnor gjort ett val...det valet står jag med fler inte bakom. Så nej jag kommer inte försvara varken kvinnor eller manliga människor i det här landet..tyvärr för 30 år sedan hade mer än gärna gett mitt liv åt både Sverige och dess kvinnor men inte idag.

Blir ju lite exakt samma som med expat, mgtow och de andra nötterna. Folk röstade inte som ni ville, och då jävlar. Då ska det inte bara vändas ryggen till (som vore förståeligt) utan göras allt man kan för att underminera landet (vilket är förräderi).

Jag är ingen parti-runkare och tycker alla röstade fel, men om Putins lakejer satte sin fot på min del av jorden så hade jag slått bakut.
Citera
2023-02-24, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag försöker inte sopa medvetenhet och ansvar under mattan.

Exakt min poäng, du har ingen aning om varför folk har röstat som de gjort.

Sen förstår jag att invandrings-/integrations-/asylpolitiken ligger dig varmt om hjärtat och är något du prioriterar högst. Så jag förstår att du varit besviken på valresultaten de senaste åren och anklagar folk för att inte ta sitt ansvar och för att ha röstat för massinvandring.

Andra människor brinner för andra frågor lika mycket som du brinner för invandringspolitiken. Det måste man som vuxen och levandes i en demokrati acceptera. Jag känner en hel del som brinner för arbetsmarknadspolitiken och olika frågor inom den.

Som tur är har de största partierna (sossarna och moderaterna) äntligen fattat var de har sina väljare så en röst på sossarna/moderaterna är numera en röst på en mer restriktiv invandringspolitik (oavsett av vilken anledning man röstar på dem för).

Väx upp.

Det är kvinnor som måste växa upp. Lära sig ta ansvar för sitt eget handlande.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men även många SD-röstare kommer naturligtvis att vara med och försvara Sverige tillsammans med sjuklöverröstarna, även om de i denna tråden inte tänker vara det.

Såklart, jag vet det. Är bara nyfiken på hur tankarna går i andras huvuden (speciellt när de avviker från mina egna tankebanor).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Blir ju lite exakt samma som med expat, mgtow och de andra nötterna. Folk röstade inte som ni ville, och då jävlar. Då ska det inte bara vändas ryggen till (som vore förståeligt) utan göras allt man kan för att underminera landet (vilket är förräderi).

Jag är ingen parti-runkare och tycker alla röstade fel, men om Putins lakejer satte sin fot på min del av jorden så hade jag slått bakut.

Varför förväntar du dig att jag ska känna samhörighet och försvara dig då du är min fiende som förstört landet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Nej nu har du fel som vanligt.
De du räknat upp tillhör de få som faktiskt bryr sig om Sverige, och vill åstadkomma förändringar till det bättre
Även om de - och jag - inser att det är för sent.

De där andra du verkar hoppas på, bryr sig ännu mindre om Sverige, och tänker endast på sig själva. Vilket snarare är mer skrämmande.

Du förstår inte heller att det är du, tillsammans med andra feministkvigor och muppar som är de som raserat landet, och är Sveriges enda riktiga fiende.

Du som faktiskt bryt dig..: Vad skulle Sverige tjäna på att inte försvara sig mot en invasion av tex Ryssland?
Citera
2023-02-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det där är bara dåliga och misslyckade försök till härskarteknik, angrip budbärarna istället för budskapet.
Ni klarar inte annat

Förtydliga!
Citera
2023-02-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Förtydliga!

Det var tydligt nog för alla med hjärna.
Citera
2023-02-24, 22:43
Avslutad
Citat:
Varför förväntar du dig att jag ska känna samhörighet och försvara dig då du är min fiende som förstört landet?
Det är ingen som förväntar sig att du ska känna samhörighet och försvara nån överhuvudtaget, du har ju redan sagt att du tänker fly från vilket land du än befinner dig utan att stanna och försvara nån.
Citera
2023-02-24, 22:45
Medlem
Citat:

Jag förväntar mig inte att du ska känna samhörighet med landet. Jag konstaterar det gör dig till en förrädare att betrakta dina forna landskamratater som fiender, och sen göra vad du kan för att underminera landet. Stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in