Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Jag vet inte exakt hur många som röstat medvetet på det. Det är ju helt omöjligt och därtill ointressant att veta. Du låtsas att detta är någon sorts springande punkt, men så är icke fallet. Du låtsas att jag "inte håller en mogen nivå" för att jag inte har statistik på någonting som ingen har fört statistik över, men så är icke fallet. Vi vet att en överväldigande majoritet av väljarna var någorlunda införstådda med ungefär hur många invandrare som kom, och varifrån, osv. Ditt försök att sopa medvetenhet och ansvar under mattan fungerar inte. Ingen som följer vår diskussion kommer att övertygas av dig.
Jag försöker inte sopa medvetenhet och ansvar under mattan.
Exakt min poäng, du har ingen aning om
varför folk har röstat som de gjort.
Sen förstår jag att invandrings-/integrations-/asylpolitiken ligger dig varmt om hjärtat och är något du prioriterar högst. Så jag förstår att du varit besviken på valresultaten de senaste åren och anklagar folk för att inte ta sitt ansvar och för att ha röstat för massinvandring.
Andra människor brinner för andra frågor lika mycket som du brinner för invandringspolitiken. Det måste man som vuxen och levandes i en demokrati acceptera. Jag känner en hel del som brinner för arbetsmarknadspolitiken och olika frågor inom den och har röstat på sossarna i många år, bara som exempel. Andra (som hela min släkt) röstar på SD sen många år tillbaka.
Som tur är har de största partierna (sossarna och moderaterna) äntligen fattat var de har sina väljare så en röst på sossarna/moderaterna är numera en röst på en mer restriktiv invandringspolitik (oavsett av vilken anledning man röstar på dem).
Citat:
Nä det är inte pissigt och fittigt svammel, utan helt sant. Det är därför du börjar svära på mig i detta läge.
Du verkar riktigt upprörd, och anledningen är tydlig. Det beror ju på att du (som sagt) bagatelliserar väljarnas ansvar för en horribel samhällsutveckling, och därmed gör dig själv skyldig till ondska. Det går att sluta med sådant.
Väx upp.