Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jämställdhet rörandes "det roliga"? Du menar som rösträtt även för kvinnor, lön även för det förvärvsarbete kvinnor gör, arvsrätt även till kvinnor osv.?
Varför är du mot jämställdhet mellan könen? Varför vill du inskränka kvinnors mänskliga rättigheter? I övrigt är det ju de kvinnor som vill ha jämställdhet mellan könen som är de "rättvisa" kvinnorna.
Ja, men exakt. Alla (män och kvinnor) mellan 16-70 ska ju på något sätt hjälpa till vid händelse av krig. Tex. vid fronten. Det görs ingen skillnad på politisk åsikt. något som MaleFeministWeasel inte tycks vara införstådd med.
Vad fan pratar du om? Rökt på?
De sakerna du räknar upp tillhör första generationens feminism och är avhandlat för flera årtionden sedan. Du lever i en svarvit film din pretentiösa SJW.
Jag är förmodligen en större vän till kvinnor än vad du är.
Det VAR (inte är) de rättvisa kvinnorna. Gen 1 hatar gen 3 woke-feminister. Läs på!
Många så kallade feminister idag klagar över att de inte är VD. Det sjuka är att vissa nu blir det genom inkvotering även när de inte har meriterna för det. De klagar inte över att de inte rensar avlopp i lika stor omsträckning som män.
Om de skall vara med i kriget kan de stå vid fronten med gevär. Eller är män "priviligierade" som blir ihjälskjutna?
Jag kollade nyss upp statistiken för kvinnlig militär i amerikanska armen och en medelsiffra var runt 16% när man kollade över marin, arme etc.
Detta är inte för att de inte får.
"Varför vill du inskränka kvinnors mänskliga rättigheter?" Det är ingen som vill det.
Detta är en strawman ditt lilla kräk. Gå och göm dig ditt lilla simp-incel. Oärliga Cucks får ingen respekt. DU behöver förstå skillnaden mellan avsky av radikalfeminister och kvinnor. Det är olika saker.
3e vågs-feminism är inte ett kön, det är en religion.
Om du med feminism menar meritokrati så är alla vettiga människor feminister. Jag kan inte ha respekt för rika Södermalmstanter och deras söner och döttrar som pratar om hur oprivilegierade de anser sig vara när de har det bättre än 99.9 procent av jordens befolkning.
Sedan kan tilläggas att jag skulle tro att de flesta kvinnor som är beredda att dö i strid för sitt land förmodligen inte är tredjevågsfeminister. Tulsi Gabbard är en fin förebild. Väldigt grundad.