2022-12-23, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Man kan väl försvara de rättvisa kvinnorna.
De manipulativa och samvetslösa kan man skicka till fronten. De vill ju ha jämställdhet. Skall det vara jämställt rörande det roliga skall det också vara jämställt rörande det jobbiga.
Många svenska kvinnor hatar ju feminism som den yttrar sig idag, men vågar kanske inte säga det högt.

Ja men varför skulle inte de "rättvisa kvinnorna" skickas till fronten?
Citera
2022-12-23, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Man kan väl försvara de rättvisa kvinnorna.
De manipulativa och samvetslösa kan man skicka till fronten. De vill ju ha jämställdhet. Skall det vara jämställt rörande det roliga skall det också vara jämställt rörande det jobbiga.
Många svenska kvinnor hatar ju feminism som den yttrar sig idag, men vågar kanske inte säga det högt.

Jämställdhet rörandes "det roliga"? Du menar som rösträtt även för kvinnor, lön även för det förvärvsarbete kvinnor gör, arvsrätt även till kvinnor osv.?
Varför är du mot jämställdhet mellan könen? Varför vill du inskränka kvinnors mänskliga rättigheter? I övrigt är det ju de kvinnor som vill ha jämställdhet mellan könen som är de "rättvisa" kvinnorna.

Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ja men varför skulle inte de "rättvisa kvinnorna" skickas till fronten?

Ja, men exakt. Alla (män och kvinnor) mellan 16-70 ska ju på något sätt hjälpa till vid händelse av krig. Tex. vid fronten. Det görs ingen skillnad på politisk åsikt. något som MaleFeministWeasel inte tycks vara införstådd med.
Citera
2022-12-23, 13:47
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jämställdhet rörandes "det roliga"? Du menar som rösträtt även för kvinnor, lön även för det förvärvsarbete kvinnor gör, arvsrätt även till kvinnor osv.?
Varför är du mot jämställdhet mellan könen? Varför vill du inskränka kvinnors mänskliga rättigheter? I övrigt är det ju de kvinnor som vill ha jämställdhet mellan könen som är de "rättvisa" kvinnorna.

Ja, men exakt. Alla (män och kvinnor) mellan 16-70 ska ju på något sätt hjälpa till vid händelse av krig. Tex. vid fronten. Det görs ingen skillnad på politisk åsikt. något som MaleFeministWeasel inte tycks vara införstådd med.

Vad fan pratar du om? Rökt på?
De sakerna du räknar upp tillhör första generationens feminism och är avhandlat för flera årtionden sedan. Du lever i en svarvit film din pretentiösa SJW.
Jag är förmodligen en större vän till kvinnor än vad du är.
Det VAR (inte är) de rättvisa kvinnorna. Gen 1 hatar gen 3 woke-feminister. Läs på!
Många så kallade feminister idag klagar över att de inte är VD. Det sjuka är att vissa nu blir det genom inkvotering även när de inte har meriterna för det. De klagar inte över att de inte rensar avlopp i lika stor omsträckning som män.
Om de skall vara med i kriget kan de stå vid fronten med gevär. Eller är män "priviligierade" som blir ihjälskjutna?
Jag kollade nyss upp statistiken för kvinnlig militär i amerikanska armen och en medelsiffra var runt 16% när man kollade över marin, arme etc.
Detta är inte för att de inte får.

"Varför vill du inskränka kvinnors mänskliga rättigheter?" Det är ingen som vill det.
Detta är en strawman ditt lilla kräk. Gå och göm dig ditt lilla simp-incel. Oärliga Cucks får ingen respekt. DU behöver förstå skillnaden mellan avsky av radikalfeminister och kvinnor. Det är olika saker.
3e vågs-feminism är inte ett kön, det är en religion.

Om du med feminism menar meritokrati så är alla vettiga människor feminister. Jag kan inte ha respekt för rika Södermalmstanter och deras söner och döttrar som pratar om hur oprivilegierade de anser sig vara när de har det bättre än 99.9 procent av jordens befolkning.

Sedan kan tilläggas att jag skulle tro att de flesta kvinnor som är beredda att dö i strid för sitt land förmodligen inte är tredjevågsfeminister. Tulsi Gabbard är en fin förebild. Väldigt grundad.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2022-12-23 kl. 14:27.
Citera
2022-12-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Det är ingen fiende. Det är enda räddningen för landet du totalförstört din jävla obegåvade feministkviga.

Putin come save us!
Du är nån sorts babbe, va?
Citera
2022-12-23, 14:12
Medlem
Dalulvens avatar
Efter att ha börjat lysa med sin frånvaro i reklam och på omslag tycks den svenske mannen vara på G igen. I alla fall om man får tro det här inslaget, där en herre åt det blondare hållet skyndar till:

https://www.youtube.com/watch?v=gMXsZr7RkX0

Men det är sannolikt far och dotter, vilket kan förklara det ovanliga med en "blond" man i bild.
Citera
2022-12-23, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du är nån sorts babbe, va?

Nej mer svenne än dig din jävla landsförrädare. Putin är det enda som skulle kunna rädda svedala nu. Men tom det är nog försent. Njut av ditt finna land feministhagga.
Citera
2022-12-23, 15:11
Medlem
Citat:
Nej mer svenne än dig din jävla landsförrädare. Putin är det enda som skulle kunna rädda svedala nu. Men tom det är nog försent. Njut av ditt finna land feministhagga.
Jag är beredd att strida för Sverige? Är du, din landsförrädare?
Citera
2022-12-23, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag är beredd att strida för Sverige? Är du, din landsförrädare?

Nej. Du är landsförrädare. Du har redan totalförstört landet. Det är redan för sent. Nu kan ni fan inte komma och kräva att vita svenska män skall ställa upp för er! Haha.

Nope. Hade skrattat åt feministkvigor som blir gruppvåldtagna.

Svedala is going to hell. Är jag rädd för. Om man snabbspolar 5-10 år.
Citera
2022-12-23, 15:18
Medlem
Citat:
Nej. Du är landsförrädare. Du har redan totalförstört landet. Det är redan för sent. Nu kan ni fan inte komma och kräva att vita svenska män skall ställa upp för er! Haha.

Nope. Hade skrattat åt feministkvigor som blir gruppvåldtagna.

Svedala is going to hell. Är jag rädd för. Om man snabbspolar 5-10 år.
Så du är inte beredd att strida för nationen?
Citera
2022-12-23, 15:27
Avslutad
Aldrig. Och jag hade kunnat kriga. Till skillnad mot 99% av resten av den feminiserade "manliga befolkningen". Gammal jägarsoldat.

Enda chansen hade varit om de nyanlända kräken hade sparkats ut, eller om ett arbete mot detta hade inträffat. Vilket är chanslöst. Feminism i sig skiter jag i. Vill feministerna feminisera allt, låt gå. Tyvärr har feminismen i humanismens namn importerat avskräden, våldtäktsmän gängkriminella, bidragsklaner, osv etc. Och det är redan alldeles för många här. Det är kört. Över 100 000 nya i år via anhörighetsinvandring etc. Nej. Jag tänker inte kämpa för ett land med denna inställningen.

Övriga feminiserade "manliga" skippar kampen mer pga lathet, bortskämdhet, mm. Eller ren feghet. Många unga idag har mindre testo än män i 70-års åldern. Vad fan beror det på?
Citera
2022-12-23, 15:49
Medlem
Citat:
Aldrig. Och jag hade kunnat kriga. Till skillnad mot 99% av resten av den feminiserade "manliga befolkningen". Gammal jägarsoldat.

Enda chansen hade varit om de nyanlända kräken hade sparkats ut, eller om ett arbete mot detta hade inträffat. Vilket är chanslöst. Feminism i sig skiter jag i. Vill feministerna feminisera allt, låt gå. Tyvärr har feminismen i humanismens namn importerat avskräden, våldtäktsmän gängkriminella, bidragsklaner, osv etc. Och det är redan alldeles för många här. Det är kört. Över 100 000 nya i år via anhörighetsinvandring etc. Nej. Jag tänker inte kämpa för ett land med denna inställningen.

Övriga feminiserade "manliga" skippar kampen mer pga lathet, bortskämdhet, mm. Eller ren feghet. Många unga idag har mindre testo än män i 70-års åldern. Vad fan beror det på?
OK. Du är en landsförrädare.
Citera
2022-12-23, 20:05
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Citat:

Jag förstår dig och andra som resonerar så.
Det är väl inte så konstigt att män som beter sig som de skall men ändå blir konstant utskällda inte är så sugna på att försvara de som skäller ut dem.
Om ryssen skulle komma nästa vecka så tror jag inte så många annars rabiata feminister skulle pladdra på om mansplaining och toxisk maskulinitet. Trist om det blir så att alla de männen säger tack och hej och sedan är det bara en massa halvfeta konstnärstöntar kvar här när fienden kommer.
Det är väl för att Sverige så länge varit så tryggt att den typen av man ens kunnat utvecklas fram.
Kanske på tiden att diskursen ändras och man börjar tala lite mer om manliga dygder såsom styrka, mod, självuppoffring, pragmatism, kontrollerad aggression etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in