2012-03-26, 03:36
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Rekordet ligger på 40/41 mål som Cr gjorde förra säsongen.
Rekordet ligger på 40 mål och inget annat. Det är den officiella siffran, vad Marca tycker spelar mindre roll. Hur som helst lär det rekordet bli slaget i år ändå, antingen av Ronaldo eller Messi. Förmodligen kommer båda två överstiga 40 mål.
Citera
2012-03-26, 14:31
Bannlyst
Vadå, så Ronaldo kommer typ göra 80 ligamål de senaste två säsongerna? Och folk tycker fortfarande inte han är bland de bättre spelarna genom tiderna
Citera
2012-03-26, 14:50
Medlem
Vinterijunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Ronaldo har väl gjort tio straffmål i år mot hur många ifjol? Är det mer eller mindre någon som vet?
Vad spelar det för roll, det är ju inte Ronaldos fel att Di Maria faller så lätt i straffområdet.
Citera
2012-03-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Vadå, så Ronaldo kommer typ göra 80 ligamål de senaste två säsongerna? Och folk tycker fortfarande inte han är bland de bättre spelarna genom tiderna

Håller med killen får verkligen inte erkännandet han förtjänar, han är den snabbaste i la ligas historia att göra 100 mål, slagit målrekord, vunnit guldskon två gånger, den ända PL spelaren som har vunnit Ballon Dor och FIFA player of the year samma år, och gör han mål mot Mallorca och Barca så är han den ända i La Liga som har gjort mål mot alla lag på en säsong. Vetefan vad som krävs egentligen.
Citera
2012-03-26, 15:52
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Håller med killen får verkligen inte erkännandet han förtjänar, han är den snabbaste i la ligas historia att göra 100 mål, slagit målrekord, vunnit guldskon två gånger, den ända PL spelaren som har vunnit Ballon Dor och FIFA player of the year samma år, och gör han mål mot Mallorca och Barca så är han den ända i La Liga som har gjort mål mot alla lag på en säsong. Vetefan vad som krävs egentligen.

En Champions League-titel, En ligatitel och att Messi lägger skorna på hyllan
Citera
2012-03-26, 15:54
Medlem
fredricoss avatar
Jag håller med er, dock så kommer han lite i skymundan just för att han spelar i samma tidsperiod som Messi. Hade inte Messi spelat just nu hade Ronaldo såklart ansetts som den bästa men nu när Messi spelar så blir Ronaldo ständig tvåa och får därför inte lika mycket "uppmärksamhet" som han annars hade fått.
Citera
2012-03-26, 15:55
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Barcelona supportrar är bland de smutsigaste människorna, så äckligt enögda. Ni hyllar Guardiola, jag hyllar Rijkaard. Ni hyllar messi, jag hyllar Ronaldinho. Guardiola införde ett snabbare passningsspel i 4-3-3 och får helt plötsligt all cred för det Rijkaard byggde upp man får självklart inte glömma Cruyff.

Slutsats Ronaldinho= Bar hela barcelona
Messi= Blir bärd av hela barcelona.

Vad dyllar du om? Och vad tror du är anledningen till Barcas patetiska 2007-08 säsong?

Edit: Trodde förövrigt det här var La Liga-tråd tills jag såg att jag hade klickat in på Ronaldo-tråden. Fantastisk spelare dock, i'm out!
Citera
2012-03-26, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold

Han har vunnit CL, vunnit ligan i England och kommer göra det nu i Spanien. Det om Messi kanske är sant dock
Citera
2012-03-26, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold

2007/2008
Citera
2012-03-26, 16:15
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
2007/2008

Jo det visste jag redan, menade naturligtvis dessa titlar med Real Madrid. Dumt av mig
Citera
2012-03-26, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Ronaldo har väl gjort tio straffmål i år mot hur många ifjol? Är det mer eller mindre någon som vet?

Ronaldo har slagit 23 straffar under sin tid i Real och han har missat 1x och det var första säsongen mot Almeria.
Citera
2012-03-26, 16:23
Bannlyst
Cristiano Ronaldo kan bli historisk om han nätar mot Barca
Real Madrids Cristiano Ronaldo kan bli historisk som förste spelare att göra mål på samtliga La Liga-lag under en säsong.
Cristiano Ronaldo kan bli den förste spelaren som gör mål på alla motståndare i La Liga under samma säsong. För att lyckas måste portugisen göra mål mot Mallorca och Barcelona de kommande två månaderna, uppger goal.com.

I lördags gjorde Cristiano Ronaldo två mål mot Racing Santander och har nu gjort mål på 17 olika lag i ligan denna säsong. De två lagen som saknas är Mallorca och Barcelona, och att just katalanerna är ett motstånd som kan göra det svårt för 27-åringen att slå rekordet. Matchen i Barcelona spelas 22 april medan hemmamötet mot Mallorca spelas 13 maj.

Tidigare har den forne brasilianske Barcelonaanfallaren Ronaldo gjort mål på 19 lag i La Liga, men det var på den tiden då mästerskapet bestod av 22 lag.

http://www.fotbollskanalen.se/1.2586367/2012/03/26/cristiano_ronaldo_kan_bli_historisk_om_han_natar_m ot_barca

Kungligt CR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in