2012-01-04, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haser

Du som kan så sjuuukt mycket ska nu ta och ta fram en spelare som gjort över fem mål på frispark på en säsong. Eller vad fan, jag är snäll. Du kan ta fram fyra mål.

Sen är det väl sant att Ronaldo missar en del, men han gör jävligt många mål och det är det som räknas.
Hahaha, du är så pinsam.

Roberto carlos, Juninho, Ronaldinho, beckham. Nu var iofs alla dessa spelare överlägsna gaynaldo under sin bästa period, men du är alldeles för korkad och för ung för att inse det.
Citera
2012-01-04, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Hahaha, du är så pinsam.

Roberto carlos, Juninho, Ronaldinho, beckham. Nu var iofs alla dessa spelare överlägsna gaynaldo under sin bästa period, men du är alldeles för korkad och för ung för att inse det.

Jag tvivlar på att mister "en av femhundra frisparkar" gjorde fler än tio frisparksmål i hela sin karriär. Ronaldo hade bättre statistik än Beckham på frisparkar i United, men visst möjligt att Beckham VAR bättre. Också möjligt att Ronaldinho VAR bättre, samma med Juninho som kanske VAR bättre. Poängen är att ingen av dom är bättre än honom nu, och framför allt gör ingen av dom lika många mål som han gör på frispark.
Citera
2012-01-04, 03:13
Medlem
Citat:
Var han så bra? Men han har ju ändå slutat.
Men va? Var han SÅ bra? Antagligen den bästa frisparkskytten på 2000-talet, och nej, han spelar fortfarande.

Citat:
Jag ger ju dig bevis hela tiden, ingen gör fler än fem mål per säsong på frispark förutom Ronaldo. Case closed. Hur känns det, bittert? Men förväntar mig inte att en Barcafanboy ska vara objektiv i diskussionen.
Antar att du inte har hört talas om Sinisa Mihajlovic, han gjorde 3 frisparksmål i en match. Tror även spelare som Beckham, Del Piero och även Ronaldinho gjort fler.

Hoppas verkligen ingen missförstår mig och tror att jag tycker Ronaldo är en dålig frisparkskytt, för det är han, men det finns bättre
Citera
2012-01-04, 03:15
Bannlyst
Citat:
Jag ger ju dig bevis hela tiden, ingen gör fler än fem mål per säsong på frispark förutom Ronaldo. Case closed. Hur känns det, bittert? Men förväntar mig inte att en Barcafanboy ska vara objektiv i diskussionen.
Definiera "bevis".

Du har under en sida gjort påståenden om att RvP inte gjort fler än 5 mål under sin karriär, att Ronaldo utan tvekan är världens bästa frisparksläggare och att Juninho inte spelar längre. Du förstår väl själv att man inte kan ta dig på allvar? Rent logiskt är inte en målkoeffecient för frisparkar i den främre zonen av plan på 0,064 bra, du upprepar därefter resonemanget om att Ronaldo är bäst för att han gjort 5 frisparksmål. Att han gör 5 frisparksmål förefaller logiskt med tanke på att han gjort 78 frisparkar under förra säsongen, flera gånger mer än någon annan spelare i la liga och PL.

Nu blir det läggdags. Jag fortsätter gärna diskussionen imorgon.
Senast redigerad av Viczey 2012-01-04 kl. 03:18.
Citera
2012-01-04, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Men va? Var han SÅ bra? Antagligen den bästa frisparkskytten på 2000-talet, och nej, han spelar fortfarande.

Antar att du inte har hört talas om Sinisa Mihajlovic, han gjorde 3 frisparksmål i en match. Tror även spelare som Beckham, Del Piero och även Ronaldinho gjort fler.

Hoppas verkligen ingen missförstår mig och tror att jag tycker Ronaldo är en dålig frisparkskytt, för det är han, men det finns bättre

Mihajlovic spelade på en helt egen nivå. Men jag hoppas du förstår att jag pratar om dagsläget?

Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
Definiera "bevis".

Du har under en sida gjort påståenden om att RvP inte gjort fler än 5 mål under sin karriär, att Ronaldo utan tvekan är världens bästa frisparksläggare och att Juninho inte spelar längre. Du förstår väl själv att man inte kan ta dig på allvar? Rent logiskt är inte en målkoeffecient för frisparkar i den främre zonen av plan på 0,064 bra, du upprepar därefter resonemanget om att Ronaldo är bäst för att han gjort 5 frisparksmål. Att han gör 5 frisparksmål förefaller logiskt med tanke på att han gjort 78 frisparkar under förra säsongen, flera gånger mer än någon annan spelare i la liga och PL.

Ja det är ju så sjukt att du tar upp just RVP som är en medioker frisparksläggare. Finns ju flera bättre i PL som Ryan Taylor, Baines. Säkert fler också. Ja, jag är väl tveksam till att RVP gjort fler än fem frisparksmål i sin karriär, men om det skulle visa sig att han minsann har gjort sju mål så är han fortfarande rent statistiskt sämre än Ronaldo.

Angående din statistik-ratio så vet jag inte hur pålitlig den är, men jag tror som sagt att många av dessa frisparkar är från typ 40 meter och dålig vinkel..

Det här är mitt sista inlägg i debatten, jag hävdar att Ronaldo är bäst på frisparkar eftersom han helt enkelt gör flest mål på frisparkar. Ni får gärna bevisa att jag har fel, att någon annan gör fler mål. Tills dess tänker jag inte höra på massa tjaffs om hur ni Barcelonasupportrar tycker han skjuter mycket i muren.
Senast redigerad av haser 2012-01-04 kl. 03:21.
Citera
2012-01-04, 03:18
Medlem
Citat:
Mihajlovic spelade på en helt egen nivå. Men jag hoppas du förstår att jag pratar om dagsläget?
Jo förstår vad du menar, men Juninho lirar än och gör fortfarande mål på frisparkar. Men absolut, Ronaldo är en utav de bättre på frisparkar i dagsläget, tror dock inte han är bäst och det håller jag fast vid.
Citera
2012-01-04, 04:12
Medlem
Vinterijunis avatar
13 frisparksmål har han gjort i Real på 2,5 säsonger. Säg gärna vem som har gjort fler frisparks mål under denna tidsperiod.
Citera
2012-01-04, 08:59
Medlem
chran508s avatar
Om man endast ser till antal mål så är han nog bäst. Men man förundras över hans usla statistik. 18 träffar på hela 78 försök, 5 av dessa 18 i mål. Och kom nu inte och säg att antalet försök inte betyder något för det är klart som fan det gör det. En spelare som sätter 20 av 20 är bättre än en som sätter 40 av 100. Ge Pirlo 78 försök och jag lovar att fler än 18 träffar mål...

Världens bästa frisparksskytt heter Juninho och spelar i Vasco da Gama.
Citera
2012-01-04, 10:06
Medlem
Cambijaos avatar
I dagens elitfotboll är Cristiano Ronaldo världens bästa frisparksskytt, dock så har han varit urform denna säsong. Tråkigt nog, men förra säsongen var det ingen som sa emot detta. Känns som alla culés skriker direkt någonting inte stämmer med Cristiano.
Citera
2012-01-04, 11:05
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
I dagens elitfotboll är Cristiano Ronaldo världens bästa frisparksskytt, dock så har han varit urform denna säsong. Tråkigt nog, men förra säsongen var det ingen som sa emot detta. Känns som alla culés skriker direkt någonting inte stämmer med Cristiano.

Ja, det finns uppenbarligen en del Barcelona-supportrar som beter sig som de tonårs-supportrar vi vant oss vid brukar hålla på Real Madrid. Ronaldo är givetvis en farlig frisparksskytt, jag tror inte någon är lugn när han ska ta en frispark mot favoritlaget. Jag vet inte om han är bäst i världen just nu, däremot är han så klart långt ifrån de riktigt stora frisparksskyttarna; Beckham, Mihajlovic, Juninho osv.
Citera
2012-01-04, 11:26
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja, det finns uppenbarligen en del Barcelona-supportrar som beter sig som de tonårs-supportrar vi vant oss vid brukar hålla på Real Madrid. Ronaldo är givetvis en farlig frisparksskytt, jag tror inte någon är lugn när han ska ta en frispark mot favoritlaget. Jag vet inte om han är bäst i världen just nu, däremot är han så klart långt ifrån de riktigt stora frisparksskyttarna; Beckham, Mihajlovic, Juninho osv.

Touché, antar att det är en ge-och-ta-relation. Nej, han är inte bäst genom tiderna. Han har mil att gå för att ens komma när de största. (Gillar att du nämner Beckham, i mina ögon en otrolig underskattad frisparksskytt) Jag tycker t.o.m. Hierro var bättre än honom. Till skillnad från många andra just nu så är varje frispark Ronaldo otrolig farlig bara den kommer på mål, han skjuter lite som Juninho.
Citera
2012-01-04, 13:21
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Touché, antar att det är en ge-och-ta-relation. Nej, han är inte bäst genom tiderna. Han har mil att gå för att ens komma när de största. (Gillar att du nämner Beckham, i mina ögon en otrolig underskattad frisparksskytt) Jag tycker t.o.m. Hierro var bättre än honom. Till skillnad från många andra just nu så är varje frispark Ronaldo otrolig farlig bara den kommer på mål, han skjuter lite som Juninho.
Meeeeen...18 av 78. Ingen får i närheten av så många chanser som Ronaldo. Borde man inte åtminstone träffa målet lite oftare då? Dagens bästa heter fortfarande Juninho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in