Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Men va? Var han SÅ bra? Antagligen den bästa frisparkskytten på 2000-talet, och nej, han spelar fortfarande.
Antar att du inte har hört talas om Sinisa Mihajlovic, han gjorde 3 frisparksmål i en match. Tror även spelare som Beckham, Del Piero och även Ronaldinho gjort fler.
Hoppas verkligen ingen missförstår mig och tror att jag tycker Ronaldo är en dålig frisparkskytt, för det är han, men det finns bättre

Mihajlovic spelade på en helt egen nivå. Men jag hoppas du förstår att jag pratar om dagsläget?
Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
Definiera "bevis".
Du har under en sida gjort påståenden om att RvP inte gjort fler än 5 mål under sin karriär, att Ronaldo utan tvekan är världens bästa frisparksläggare och att Juninho inte spelar längre. Du förstår väl själv att man inte kan ta dig på allvar? Rent logiskt är inte en målkoeffecient för frisparkar i den främre zonen av plan på 0,064 bra, du upprepar därefter resonemanget om att Ronaldo är bäst för att han gjort 5 frisparksmål. Att han gör 5 frisparksmål förefaller logiskt med tanke på att han gjort 78 frisparkar under förra säsongen, flera gånger mer än någon annan spelare i la liga och PL.
Ja det är ju så sjukt att du tar upp just RVP som är en medioker frisparksläggare. Finns ju flera bättre i PL som Ryan Taylor, Baines. Säkert fler också. Ja, jag är väl tveksam till att RVP gjort fler än fem frisparksmål i sin karriär, men om det skulle visa sig att han minsann har gjort sju mål så är han fortfarande rent statistiskt sämre än Ronaldo.
Angående din statistik-ratio så vet jag inte hur pålitlig den är, men jag tror som sagt att många av dessa frisparkar är från typ 40 meter och dålig vinkel..
Det här är mitt sista inlägg i debatten, jag hävdar att Ronaldo är bäst på frisparkar eftersom han helt enkelt gör flest mål på frisparkar. Ni får gärna bevisa att jag har fel, att någon annan gör fler mål. Tills dess tänker jag inte höra på massa tjaffs om hur ni Barcelonasupportrar tycker han skjuter mycket i muren.