2012-04-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Ronaldo gjorde ju många fler mål än Messi förra säsongen men Messi vann ändå. Vinner Real CL borde Ronaldo vinna Balon D'or annars vore det en skandal egentligen då det känns som att Messi vunnit på grund av dessa titlar.
Nej Ronaldo gjorde inte fler mål än Messi förra säsongen.
Citera
2012-04-22, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ronaldo gjorde ju många fler mål än Messi förra säsongen men Messi vann ändå. Vinner Real CL borde Ronaldo vinna Balon D'or annars vore det en skandal egentligen då det känns som att Messi vunnit på grund av dessa titlar.

Ingen nyhet att titlar spelar en stor roll förutom när Sneijder tog trippeln och kom 2a i EM förstås.
Citera
2012-04-22, 14:26
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Citat:
2010: Sneijder vann CL, Serie A, och kom till final i VM där han gjorde flest mål tillsammans med Forlan och Villa (?). Messi vann La Liga, utslaget av Sneijders Inter i CL och var inte så bra i VM. Resultat? Messi blir världens bästa spelare.

Han kommer bli det denna säsong också.

Sneijder var inte ens top3 världens bästa spelare.
Citera
2012-04-25, 14:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nej Ronaldo gjorde inte fler mål än Messi förra säsongen.

Vet inte om du tittat på skytteligan i La liga som har tagits av Ronaldo 2010/2011.
Är det möjligt att du vill desinformera eller visste du inte det?
Just nu leder han också.
Skytteliga La Liga, Spanien 2009/2010 va Messi, men sen ser det skralt ut för dvärgen.
Citera
2012-04-25, 15:15
Medlem
Vinterijunis avatar
Ronaldo har gjort 16 mål mot lagen som ligger top6 just nu i La liga, Messi har bara gjort 10 varav 4 gjorde han väl hemma mot Valencia.

Så alla kan lägga ner myten om att han inte presterar i stormatcher.
Citera
2012-04-25, 15:52
Medlem
svulles avatar
Om Real Madrid vinner CL, och han gör en bra match ikväll samt finalen. Samtidigt vinner han skytteligan i La Liga.

Vinner han då inte Guldbollen så är allt korrupt och jag kommer tappa min tro på allt. Och bryta ihop av förtvivlan. Men det är klart, Messi kommer förstås vinna ändå. Efter "Sneijder-skandalen" så är det väl uppenbart att allt är en jävla komplott.

Och nej, jag håller inte på Real Madrid. Men Ronaldo har varit bättre än Messi i år.
Citera
2012-04-25, 16:55
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterijuni
Ronaldo har gjort 16 mål mot lagen som ligger top6 just nu i La liga, Messi har bara gjort 10 varav 4 gjorde han väl hemma mot Valencia.

Så alla kan lägga ner myten om att han inte presterar i stormatcher.

Och där kom det ! Tack så mycket. Nu är den diskutionen nerlagd för evigt.
Citera
2012-04-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Om Real Madrid vinner CL, och han gör en bra match ikväll samt finalen. Samtidigt vinner han skytteligan i La Liga.

Vinner han då inte Guldbollen så är allt korrupt och jag kommer tappa min tro på allt. Och bryta ihop av förtvivlan. Men det är klart, Messi kommer förstås vinna ändå. Efter "Sneijder-skandalen" så är det väl uppenbart att allt är en jävla komplott.

Och nej, jag håller inte på Real Madrid. Men Ronaldo har varit bättre än Messi i år.

Om Messi hade satt sin straff hade lika gärna Barca kunnat vinna CL, man kan inte låta såna saker bestämma vem som är bäst. Messi har spelat så otroligt mycket bättre än Cristiano sett över hela säsongen, allt annat än att han vinner guldbollen är bara fel.

Jag är AIK:are och hatar köpelag som Barca och Real, det här är min objektiva åsikt.
Citera
2012-04-25, 17:01
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill.biceps
Om Messi hade satt sin straff hade lika gärna Barca kunnat vinna CL, man kan inte låta såna saker bestämma vem som är bäst. Messi har spelat så otroligt mycket bättre än Cristiano sett över hela säsongen, allt annat än att han vinner guldbollen är bara fel.

Jag är AIK:are och hatar köpelag som Barca och Real, det här är min objektiva åsikt.

Motivera. Vad har Messi gjort som Ronaldo har misslyckats med den här säsongen?
Jag är också AIK:are, hur nu det hör hit?
Citera
2012-04-25, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bill.biceps

Håller inte alls med. Det är jämna steg den här säsongen och med tanke på de senaste och viktiga matcherna som Messi nu misslyckats i och Ronaldo lyckats med så skulle jag vilja säga att Ronaldo till och med kanske varit snäppet bättre. Nu vinner ju Ronaldo ligan också, och mycket möjligt att han slår honom i CL också.
Citera
2012-04-25, 17:25
Bannlyst
Om Real inte vinner CL, men dock vinner ligan samtidigt som Barcelona vinner CDR och den inhemska supercuppen och Messi vinner skytteligan så anser jag att Messi ska ha Ballon d'Or. Han är en bättre spelare utan tvekan, dock har han haft lite formdippar sedan förra året. Om Real däremot vinner CL och ligan så ska Cristina vinna utmärkelsen.
Citera
2012-04-25, 17:28
Medlem
Scamps avatar
4 omgångar kvar av La Liga. Ska bli intressant att se hur många mål Ronaldo lyckas trycka in på dessa matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in