Citat:
Ursprungligen postat av
mittåt
Räntan påverkar alltid en investeringskalkyl. Antingen lånar du pengar eller så har du pengar som du kan välja att investera i solceller eller annat som kan ge avkastning.
Nej, inte om du kan välja.
Har du pengar som du kan investera i solceller med, är det bättre att belåna och lösa in lånen om/när räntan skenar p.g.a. sosseri.
Gå och dränk din inre sosse i närmaste losrtiga dike, för din egen skull.
Jag har sämre lön än kvinnosnittet och har blivit "rik" på hederlgt sparande och aktiva val i livet. Mitt största ekonomiska misstag förutom att ha gift mig(länge sedan) är att ha betalat av fastighetslån i rädsla för det nya 90-talet.
Jag tog upp ved i en tidigare post. Det är också en energikälla, vilken ger ytterligare ett lager av redundans. Fler bra val och gratis. Jag har t.o.m. en vedspis, så jag kan laga mat och baka samtidigt som det värmer.
Vad gör ni gnällkärringar om vi får elransonering och näten inte kommer upp på en vecka nu i vinter?
Hela livet är fyllt av bra och dåliga val. Vad betalar ni för en biltvätt? Jag tjänade in min dyraste(proffsklass) tvättstation på under ett halvår.
Jag servar alla mina bilar själv och har eget lager av oljor, bromsdelar mm. Det går fort och jag känner mina fordon nästintill intimt(och jag är ingen raggare). Vad betalar ni för era service:ar och hur långa är väntetiderna?