Citat:
Ursprungligen postat av
rhode
Nej, Sverige blir bara bättre och bättre. Sverige var riktigt tråkigt en gång i tiden, grått och monotont. Jag tror de flesta håller med mig i att de blivit bättre, vilket kan härledas till att Sverige blivit mer 'livsstilsliberalt', mångkulturellt och öppet som land. Toleransen för olikheter har ökat. Vi vill aldrig tillbaka till det gamla, tråkiga Sverige.
Folk som gnäller är missnöjda med sina liv och inbillar sig att de var bättre för fast de ej var de.
Så du gillar våldtäkter, mord, skjutningar, invandrare som förnedringsrån, elsparcyklar som ligger på vägarna, skräp överallt, utsatta områden, 50% utlandsfödda som pratar på andra språk, avsaknad av respekt för polis, en havererad skola och sjukvård, höga skatter, aggressivitet och ett kallare samhälle, muslimer och våldsdåd i deras religions namn, höga matpriser, höga drivmedelspriser, hot om krig (så vi tvingas in i NATO) och ingen framtidstro?
Nej, samhället har verkligen inte blivit bättre.
Kommer vi få tillbaka det gamla bättre riktiga Sverige? Nja, det kräver en del hårda tag. Men det kan gå.
Låter på dig som att du vuxit upp under 2010 och har ingen aning om hur bra det var. Eller så har du glömt, alternativt försöker göra dig lustig. Oavsett har du fel och ja, det var bättre förr utan allt det jag skrev.
Allt var inte bättre förr dock. Det som är bättre är cancerbehandling och forskning kring rymden. Tekniken har också förenklat bilkörning. Men det är nog allt. Dagens samhälle är farligt och skadligt.
Skulle gärna behålla det positiva och göra mig av med det negativa men dagens svenska politiker håller inte med.