2022-07-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
I så fall är pappan här olagligt om han ”bor” här.
Tyvärr har sexualsadistens far rätt att dra till Sverige när han vill enligt Schengenöverenskommelsen. Du är med och betalar för honom om du har taxerad inkomst.
Sverige vill ha det så.
Citera
2022-07-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Det har ju hänt väldigt många sådana här bestialiska saker där förövaren är mörkhyad från länder väldigt långt bort, och sverige klarar ju tydligen inte av att stävja detta.
Lite konstigt att inte vissa personer tar saken i egna händer och utför bestraffning mot dessa monster.
Undrar hur polisen känner inombords som jobbar med detta när lagen inte riktigt räcker till.
Jag hade dödat honom.
Citera
2022-07-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Som jag skrev tidigare: Om jag förstått det rätt så är den första händelsen att han försökt dra in en yngre flicka på en skoltoalett. Han är idag tydligen tretton, så han kan omöjligen varit äldre än så. Det låter som att du tycker att skolan, soc och staten borde vetat att denna händelse när han var 11-12(?) skulle leda till att han senare skulle ägna sig åt mordförsök och därför borde han utvisats direkt? Men det kan du ju inte på allvar tycka.

Du och jag är helt överens om att han efter överfallet i gångtunneln borde ha satts under ordentlig tillsyn, utredning och åtgärder. Att han haft möjlighet att begå nya våldshandlingar är inget annat än en skandal! Men att lösningen skulle vara en tidig utvisning är en falsk slutledning, för det finns ju etniska svenska unga killar med intellektuell funktionsnedsättning och aggressionsproblematik också. Systemet som inte satte stopp för A***** skulle heller inte sätta stopp för en Pontus, Erik eller William med samma störningar. Det handlar mindre om etnicitet och mer om lagstiftning + resurser.
Pontus, Erik och William har inga sådana störni gar. Det är ett importerat problem.
Citera
2022-07-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Jag har för mig att jag läste att ett tag efter Nella mordet var han inblandad i ett mord på en tiggare vid namn Gica. Ska Googla det .

Nej han blev inte frihetsberövad.
Ungdoms vård liknande, med saft o bullar.
Knappt ett år ens, vägrade medicineras o snart va han hemma igen.
Soc "missade" att begära bevistalan på honom, hade de gjort det så hade det varit annan form av vård.
Farfadern har jobbat som socialchef i flera kommuner runt Fagersta, så soc missade nog inte.
Men de påstod att man ej visste.
Vilket är föga troligt att de inte visste.
Varje soc kontor har en manual hur man skall göra, när ett minderårigt barn misstänks för grovt brott

Och nej han va inte inblandad i mordet på tiggaren.
Citera
2022-07-22, 19:35
Medlem
Christopher.s avatar
Lever gärningsmannen ännu?
Citera
2022-07-22, 19:45
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Tror inte tjejen har hjärnskador och min känsla är att hon kommer bli bra ga ska fort. Men få mycket hjälp. Psykologhjälp mm.

Min känsla också ända sen den här hemska historien blev känd. Lillan kom inte tillbaka till sin fysiska kropp för att bli "grönsak". Det alternativet har egentligen aldrig funnits. Det har förmodligen diskuterats i det Himmelska huruvida man skall låta Lillan förbli där eller återförenas med sin Jordiska familj i kroppen. Även om Flickan ville stanna kvar så insåg man nog att detta skulle vara förödande för Mamman och övriga anhöriga. Därför är Lillan där hon är idag, men kommer rehabiliteras fullt ut!
Vi äro många som, oavsett religion eller inte, bett för Lillan och dessa böner har onekligen blivit hörda.

In Chain of Command:

The Paradise Father
Michael of Nebadon
Monjoronson, Urantia Chief of staff
Life Carriers
Archangels
The United Midwayers of Urantia
Citera
2022-07-22, 20:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket glädjande besked.

Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Helt underbart! håller tummarna att hon kommer bli någorlunda återställd!

Det gör jag också.

Mycket glädjande att hon nu har förflyttats till en annan vårdavdelning. Vi får hoppas att hon kommer att kunna bli återställd.
Citera
2022-07-22, 20:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen vet någonting om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Varför skriva så ens? Vi är många som lider med flickan och familjen.. Hon kan lika väl ha hamnat på en avdelning som inte är det du nämner.. 😭

Jag håller med dig och vi är många som lider med den 9-åriga flickan och hennes familj.

Javisst kan hon det. Ingen av oss vet vilken slags avdelning hon nu befinner sig på.
Citera
2022-07-22, 20:12
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Borde rimligen gå att spåra dem som hyrt elsparkcyklarna. Skulle dessa mot all förmodan vara köpta. Så lär det ju inte vara vansinnigt många som sålts i Skellefteå med omnejd ?
Haha. Du har inte vart norröver mycket va? Varannan gård du passerar står det en privat elsparkcykel på numer.

De som hämtades på brottsplatsen var väl enligt tidiga uppgifter de som hyrs ut och kan rimligen även tillhöra förbipasserande som stannat eller avslutat sin tur i närheten av brottsplatsen. Polisen samlar in allt av intresse vid en sån här brottsplats.
Citera
2022-07-22, 20:28
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Känner en som. Låg på iva med corona. Dödssjuk. Idag helt återställd. Så under kan ske
Ja, det får vi hoppas att det gör 🙏
Citera
2022-07-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror kontot Jymdkram är en ironisk pendang till flamsarkontot Rymdkram

Aha, det finns ett sånt? Fascinerande. 😆
Citera
2022-07-22, 20:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SifferSlav
Aha, det finns ett sånt? Fascinerande. 😆
Kan också vara användaren Praktjakt, som gillade att avsluta sina inlägg med Rymdkram; same difference, minns inte så noga längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in