2022-07-22, 16:09
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Menar du att vi inte vet med säkerhet om han inte fick uppehållstillstånd eller om han kommer hit då o då och gör kvinnan gravid?
Han fick inte uppehållstillstånd, men kan vara här ändå.

När jag skrev att pappan är i Italien är det så det skrivits. Men mamman har fött flera barn sedan hon kom hit. Vet inte hur dessa umgänge med barn och fru ser ut om han inte fick stanna här.
Menar att vi inte vet om pappan är här nu, eller bor här permanent.
Att han en gång fått uppehållstillstånd i Italien är det ända som framkommit.
Citera
2022-07-22, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Bara för att du inte jobbar inom vården o har noll kompetens innebär inte det att det inte finns vårdpersonal i tråden. Jobbat inom neurokirurgi i 15 år så kan en hel del jämfört med dig

Kan du då förklara för mig hur min vän som utan hjälm cyklade omkull och slog huvudet i asfalten.
Kunde klara sig bra, trots att hon låg nedsövd. Jodå, skallen sprack tack och lov.

Här vet vi i stort sett ingenting om vad som faktiskt har hänt.
Däremot vet vi att hon varit nedsövd. Men det är i stort sett allt. Vi vet alltså inte om hon sövts ned pga att hjärnan svullnat.

Vet man inte exakt vad som hänt, så spelar erfarenheter inom sjukvården mindre roll.
Vet man däremot exakt vad som neurologiskt har hänt med tösen så blir det ett vetande. Här blir det mest hypoteser.

Allt detta är egentligen strunt samma. Huvudsaken är att flickan blir såpass frisk som det någonsin går
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-07-22 kl. 16:17.
Citera
2022-07-22, 16:16
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Ännu värre att ingen uttalat/beklagat denna fruktansvärda händelse från regeringen. Säger en del och tystnaden talar lika mycket.
Jag håller med. Helt fruktansvärt vilket svik.
Jag önskar att “pojkens” föräldrar fick stå för notan på intensiven också
Citera
2022-07-22, 16:28
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Deras motiv till att vara i Sverige är ju p.g.a. Sveriges offentliga ekonomi och bidragssystem. Fadern ville ju också hit, men eftersom de hade tagit emot honom i Italien och givit PUT, blev det således stopp för honom att få PUT någon annanstans. Det väcker ju naturligtvis frågan hur modern och barnet kom hit utan att fastna i "nätet" hos migrationsmyndigheterna i södra Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Menar att vi inte vet om pappan är här nu, eller bor här permanent.
Att han en gång fått uppehållstillstånd i Italien är det ända som framkommit.

I så fall är pappan här olagligt om han ”bor” här.
Senast redigerad av Lilett 2022-07-22 kl. 16:51.
Citera
2022-07-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Om man såg hur illa hon var skadad och plussar ihop det på att hon varit nersövd så länge så har jag svårt att se att hon inte kommer få men, men givetvis hoppas jag hon slipper. Men tror det är svårt att sia om såhär tidigt. Time will tell
Tror inte tjejen har hjärnskador och min känsla är att hon kommer bli bra ga ska fort. Men få mycket hjälp. Psykologhjälp mm.
Citera
2022-07-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Bästa och mest glädjande nyheten idag att hon har förflyttats till vårdavdelning. Men i vilket skick kan man fråga sig, hon kan vara allt från medvetslös till att vara vaken och inte minnas någonting av vad som hänt vilket kanske vore det bästa för henne.

Jag hoppas på det sistnämnda, att hon är vaken och äter upp sig medan de samtidigt låter henne få sjukgymnastik. Det kommer troligen att bli en lång rehabilitering, även om barn har bättre läkkött än vuxna.
Tyvärr kan hon flyttats till palliativ avdelning.. :/
Citera
2022-07-22, 16:44
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

Här vet vi i stort sett ingenting om vad som faktiskt har hänt.
Däremot vet vi att hon varit nedsövd. Men det är i stort sett allt. Vi vet alltså inte om hon sövts ned pga att hjärnan svullnat.

Vet man inte exakt vad som hänt, så spelar erfarenheter inom sjukvården mindre roll.
Vet man däremot exakt vad som neurologiskt har hänt med tösen så blir det ett vetande. Här blir det mest hypoteser.

Allt detta är egentligen strunt samma. Huvudsaken är att flickan blir såpass frisk som det någonsin går

Vi vet inte skadeläget, men oddsen för att bli helt återställd snabbt är inte så höga eftersom hon varit nedsövd länge

Lindrig hypotetisk skada: Bara en hjärnskakning kan ge koncentrationssvårigheter i flera år frammåt.

Allvarlig hypotetisk skada: Om delar av hjärnan är förstörda/borta/döda då ger det allvarlig funktionsnedsättning resten av livet.

Ju längre tid det tar att återfå medvetande och vara på fötter igen, desto sämre är oddsen för att bli helt återställd.

Jag kan bara föreställa mig våndan hos familjen
Senast redigerad av TunderTarFyr 2022-07-22 kl. 16:47.
Citera
2022-07-22, 16:49
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Ja så om jag hör någe så får ni veta

Har du någon mer info om hur L mår?

🌷
Citera
2022-07-22, 17:04
Medlem
Hur mår flickan?

Tankar till drabbad och anhöriga, snacka om att få sommaruppehållet och semestern fullständigt förstörd. Hoppas föräldrar får stöd och att flickan repar sig.
Citera
2022-07-22, 17:09
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Hur mår flickan?

Tankar till drabbad och anhöriga, snacka om att få sommaruppehållet och semestern fullständigt förstörd. Hoppas föräldrar får stöd och att flickan repar sig.
I bästa fall är semester förstörd, får verklugen hoppas att det inte är värre än så.
Citera
2022-07-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Tyvärr kan hon flyttats till palliativ avdelning.. :/

Varför skriva så ens? Vi är många som lider med flickan och familjen.. Hon kan lika väl ha hamnat på en avdelning som inte är det du nämner.. 😭
Citera
2022-07-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojmast
Någon som minns hur det var vid ”Tunnelmordet” i Fagersta. Där var en av gm under 15 år, frihetsberövades han eller fick han också gå lös direkt?
Jag har för mig att jag läste att ett tag efter Nella mordet var han inblandad i ett mord på en tiggare vid namn Gica. Ska Googla det .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in