2022-10-15, 18:39
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Smart drag av han att vänta tills han fick permanent uppehållstillstånd.
Han är smartare än vad ni tror. spännande för kvinnor sen när han är ute och väger 120 pannor.

I USA måste väl före detta sexbrottslingar rapportera i området de bosätter sig i efter avtjänat straffi vad de är dömda för. Eller är det nåt jag bara fått för mig?

Nåt sånt borde verkligen vara på sin plats i detta fall. Helt orimligt att flickor och kvinnor helt ovetandes ska behöva bo i närheten av detta avskum i framtiden.

Helst skulle man tatuera in en varningstext i pannan på odjuret.
Citera
2022-10-15, 18:50
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Status på flickan är tragiskt, sorgligt och förfärligt, rent ut sagt, på grund av det grova och grymma våld som monstret har utsatt henne för och gjort att hon fått bestående svåra hjärnskador.

Hon kan ej gå och ej prata, enbart göra vissa ljud samt fästa blicken.

Jag tror tyvärr att L*nas liv är över. Förmodligen får hon ett liv med i klass med Schumacher.

I bästa fall kanske som Anna Holmlund.

Anna Holmlund två år efter olyckan: ”Jag minns inget av min skidkarriär”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...in-skidkarriar
Citera
2022-10-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Tragiskt. Blir rent gråtfärdig av att veta detta. Har vetat det ganska länge men inte gått ut med nåt. Hon kommer aldrig mer att bli som förr. Föräldrarna har förlorat den dotter dom hade. Lillasyster har förlorat sin storasyster.
Och L#na har förlorat sin framtid och sitt kommande liv.

Det var en skribent med insyn som skrev det för någon vecka sedan. Jag förstår att du känner till det.
Visst är det fruktansvärt, en oskyldig liten 9-årig flicka har fått hela sitt liv förstört av ett monster, livet förstört för hennes föräldrar, för hennes älskade lillasyster och övrig familj.

Har fällt många tårar trots att jag ej har någon anknytning till familjen. Tänker ofta på L*na och familjen.

När jag sedan läste i förrgår om att monstret bundit fast henne i ett träd, jag blev så chockad - när man tror att man hört och läst allt hemskt och vidrigt som han utsatt henne för, då blir det bara värre och värre...

Kära lilla flickebarn, man önskar man kunde göra dig frisk och hel igen <3
Citera
2022-10-15, 19:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
I USA måste väl före detta sexbrottslingar rapportera i området de bosätter sig i efter avtjänat straffi vad de är dömda för. Eller är det nåt jag bara fått för mig?

Nåt sånt borde verkligen vara på sin plats i detta fall. Helt orimligt att flickor och kvinnor helt ovetandes ska behöva bo i närheten av detta avskum i framtiden.

Helst skulle man tatuera in en varningstext i pannan på odjuret.

Självklart kan inte ett dylikt monster släppas ut i ett civiliserat samhälle ens om han hade kedjor om fötterna och ett roterande varningsljus på huvudet. Eftersom vi tragiskt nog inte kan avliva djuret så måste han låsas in på livstid.
Citera
2022-10-15, 19:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hot och våld på boendet.

Citat:
Ursprungligen postat av OP.Ferox
Samtidigt sitter helvetet och gnäller över att han inte trivs på boendet grund av hot och våld, och föräldrarna vill ha hem honom...
Detta är så j-vla uppåt väggarna sjukt! 😡

Mycket bra att monstret utsätts för hot och våld på boendet.

Ju mera desto bättre. Här får man verkligen hoppas på det bästa. Även om detta inte hade förkommit så hade han ändå inte trivts där. Han vill naturligtvis vara lös och ledig och göra det som "intresserar" honom.

Stackars de flickor/kvinnor som kommer att bo i närheten av detta vidunder.
Citera
2022-10-15, 19:51
Medlem
Citat:
Status på flickan är tragiskt, sorgligt och förfärligt, rent ut sagt, på grund av det grova och grymma våld som monstret har utsatt henne för och gjort att hon fått bestående svåra hjärnskador.

FY FAN!!! Det är ju långt värre än om han hade mördat henne! Missförstå mig rätt.. han har orsakat denna Flicka samt familj släkt vänner ett livslångt lidande.. Fan dom som sett varnings signaler på detta monster och inte reagerat/blundat eller p,ga "rasistkortet" inte vågat göra något. samt den som såg til detta monster fick asyl må ni alla brinna i helvetet (skrivet i affekt ) men detta har berört mig mycket
Citera
2022-10-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Bäst vore att utvisa honom OCH hans familj. Det finns ingen anledning att hålla honom i Sverige oavsett om han är inlåst nu eller frisläppt om 10 år. Det kostar Sverige pengar och det vore enklare att döma honom och hans familj till utvisning till hemlandet så får de dö där!
Man kanske kan kontakta typ HA som besöker honom när han kommer ut och det besöket kanske ger honom"intensiv hemlängtan"? tror HA skulle ställa upp idiellt.. detta är fruktansvärt, dom som sett varningssignaler och tigit bör/mörkat bör Hängas ut
Citera
2022-10-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
En tanke när jag läsar delar av fupen är ju att denna gm måste ju vara psykiskt sjuk!??
Han kan ju inte svara på nåt. Pratar som en 6åring.
Både utvecklingstörd och psykiskt sjuk. Finns ju inte ett normalt svar nånstans.
.
Jag tycker också det är tydligt att han är utvecklingsstörd plus allvarligt empatistörd. Medans människorna som hittade flickan är mer eller mindre i chocktillstånd beter sig gm som ingenting har hänt. Han promenerar runt lugnt och pratar med folk. Frågar bl.a en annan liten flicka vad hon heter och bor.

Jag har inte riktigt fått klarhet i hans agerande när han träffade dina kompisar. Vet du om han sökte upp dom för att påkalla hjälp? Eller blev han ertappad på ett konstigt ställe och behövde förklara sig?
Citera
2022-10-15, 21:59
Medlem
Fan vad tid det tog på SIS ungdomshem för dom andra grabbarna att fatta vem dom delade avdelning med…

Så är det när bara samnytt och andra högermedier visar gärningsmannens ansikte,

De flesta ungdomsplatser är ju ockuperade av blattar, men tur de finns en och annan svensk där inne som följt samnytt och avcensurerade media.

Tror killen är ganska svårplacerad, men gissar han får sitta på ett hem norr om Stockholm, dom har en särskild avd. För ungdomar som är sexualbrottslingar.(gissar han är
Där Nu)

Har suttit på SIS själv som ung och grabbar som var veklingar, tjallare eller bara allmänt missanpassade till gruppen blev ganska ensamma där, placerade i avskildhet. Isolerad och ensam även om killen troligtvis kommer sitta ett kort straff så kommer det inte va en lika stor solsemester som för ”brösta en 4:a och bli 100-gubbe” snubbarna
Citera
2022-10-15, 22:31
Citat:

Hur är hennes medvetande/förståelse för vad som pågår? Otroligt sorgligt att det blivit så här. Lider med hela familjen.
Citera
2022-10-15, 22:36
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Hur är hennes medvetande/förståelse för vad som pågår? Otroligt sorgligt att det blivit så här. Lider med hela familjen.

När det står ordagrant ” Hon kan ej gå och ej prata, enbart göra vissa ljud samt fästa blicken.”, hur tror du då själv att hennes medvetande och förståelse är?

Hon klarar inte ens av ett enklare förhör liksom.
Hon är ”borta”, antingen för alltid eller (förhoppningsvis) bara tillfälligt.
Citera
2022-10-15, 22:42
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
När det står ordagrant ” Hon kan ej gå och ej prata, enbart göra vissa ljud samt fästa blicken.”, hur tror du då själv att hennes medvetande och förståelse är?

Hon klarar inte ens av ett enklare förhör liksom.
Hon är ”borta”, antingen för alltid eller (förhoppningsvis) bara tillfälligt.

Det har jag förstått men bara för att man inte själv kan kommunicera kan man ju reagera ändå. Personer med svåra hjärnskador kan ibland ge uttryck för att ha en hyfsad uppfattning om att någonting pågår runtomkring dem, vissa kan till exempel kan de uppskatta att kolla på TV på samma sätt som en bebis kan även om de inte kan uttrycka sig mer än så. Eller reagera om man spelar musik de tycker om. Eller reagera positivt på beröring. NÄR gör hon "vissa ljud", det är sånt jag undrar över. Eller NÄR fäster hon blicken. Är det när någon hon känner igen kommer in i ett rum? Eller om hon får titta på TV?

Att hon inte klarar av att svara på frågor är helt uppenbart. Ingen mening med att vara syrlig när folk frågar av omtanke.
Senast redigerad av katperlom 2022-10-15 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in