2022-07-15, 17:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inneharjaktlicens
Så var är han sedd negern? Om du vill berätta...

Var mer att jag undrade om han verkligen kan gå lös på det viset, inte uppmuntra till lynchning (även om han förtjänar det).

Bilderna jag tog på honom (och skelningen) gör mig dock övertygad om att det kan vara honom (om det inte är en dubbelgångare) vilket gjorde mig otroligt illa till mods.
Citera
2022-07-15, 17:09
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Varför undrade inte flickans föräldrar vart hon var om hon skulle cykla hem omkring 15-15.15 undrar jag 🤔 gick de ut och letade efter henne tro? Har det stått någonstans?

Det verkar vara lite oklart om föräldrarna var hemma? Någon skrev att hennes mormor väntade på henne. Jag är osäker.

De gick säkert ut och letade efter ett tag, ringde till hennes kompisars föräldrar etc.
Citera
2022-07-15, 17:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kusingiften i flera generationer är vanliga i Afrika, vilket ökar risken för kognitiva funktionsnedsättningar hos afrikaner.

GM ”bedöms sakna förutsättningar att nå grundskolans kunskapsmål”, står det i ett beslut fattat 2019" enl. Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ling-av-elever
(låst artikel)
Vi har inga uppgifter om vad hans intellektuella funktionsnedsättning innebär eller om det finns nån diagnos eller komorbiditet så att börja diskutera inavel är irrelevant.
Citera
2022-07-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiltonlillton
Du har ju nämnt att du inte förstår, så jag borde inte säga det igen, det finns ingen koppling till rasism, det finns bara en koppling till män..

Män slår män, män slår kvinnor.. kvinnor är offer.

Oavsett vart de inblandade kommer ifrån.

Men har du någon statistik om motsatsen så är jag nyfiken, kan inte du gå och pilla lite med det så kan vi andra vuxna prata om vad som hänt istället under tiden du letar?

Jag är inte vänster, inte alls faktiskt, men jag gick i en vanlig skola och jag är verkligen inte politiskt brun.

Det kanske är det som skiljer oss åt?

Du verkar ju både politiskt brun, och som du nämnde, du hade svårt att förstå.
Blablabla, du vill importera en massa våldtäktsmän och förvandla sverige till tredje världen eller ett kalifat, uppfattat. Det föds män i sverige, män behövs för att fler människor ska födas. Men du kanske vill införa något kvinnorike vad vet jag. Och nej, finns kvinnor som dödar också, överrepresentation är något annat, men det är visst bara ok att erkänna när det gäller män/kvinnor (sexist!) men inte svenskar/blattar ("buhu, rasist").

Jo, man är vänsterextremist om man vill importera tredje världen och tkr svenskar ska betala kalaset, att du inte inser det själv får stå för dig.
Citera
2022-07-15, 17:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Som det framkommit tidigare. Polisen säger att dom meddelat soc (inte skolan ) soc har av någon anledning inte meddelat skolan.
An någon anledning är troligen sekretessen som råder. Den kan hävas med vårdnadshavarens samtycke. Annars får skolan oftast bara veta att man utreder ett ärende runt en elev, inga detaljer om varför.

Det låter helt bisarrt - men ingenting förvånar tyvärr.

Vänstern/vänsterliberalerna betraktar allmänheten som kanonmat för sig politik. Det viktigaste är ju att socialtjänstens unga klienter har det bra... och lite svinn får man därför räkna med bland allmänheten.
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det verkar vara lite oklart om föräldrarna var hemma? Någon skrev att hennes mormor väntade på henne. Jag är osäker.

De gick säkert ut och letade efter ett tag, ringde till hennes kompisars föräldrar etc.

Jaha okej 🤔
Citera
Medlem
Citat:
Undrade inte föräldrarna vart hon var när hon inte kom hem? Var de ute och letade? Har det stått någonstans? Märkligt

Jag har oxå reagerat över det. Att hon borde fått gå kvar på fritids tills föräldrarna slutat arbeta. Vet inte deras yrken, men ingen verkar ju varit hemma o saknat henne mellan 15-17.30.

Tror dock jag läste på mammans IG, innan hon stängde, att L hade varit hemma ensam när hon var sjuk o det hade gått bra. Så L har nog fått ta hand om sig själv en del.
Citera
2022-07-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiltonlillton
Du har ju nämnt att du inte förstår, så jag borde inte säga det igen, det finns ingen koppling till rasism, det finns bara en koppling till män..

Män slår män, män slår kvinnor.. kvinnor är offer.

Oavsett vart de inblandade kommer ifrån.

Men har du någon statistik om motsatsen så är jag nyfiken, kan inte du gå och pilla lite med det så kan vi andra vuxna prata om vad som hänt istället under tiden du letar?

Jag är inte vänster, inte alls faktiskt, men jag gick i en vanlig skola och jag är verkligen inte politiskt brun.

Det kanske är det som skiljer oss åt?

Du verkar ju både politiskt brun, och som du nämnde, du hade svårt att förstå.

Nu är det här visserligen i USA men män som män, right?

https://ajph.aphapublications.org/do...PH.2005.079020
Citera
2022-07-15, 17:15
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Jag har oxå reagerat över det. Att hon borde fått gå kvar på fritids tills föräldrarna slutat arbeta. Vet inte deras yrken, men ingen verkar ju varit hemma o saknat henne mellan 15-17.30.

Tror dock jag läste på mammans IG, innan hon stängde, att L hade varit hemma ensam när hon var sjuk o det hade gått bra. Så L har nog fått ta hand om sig själv en del.

Ja jag går och undrar 🤔 det hade ju kunnat stoppats om någon letat efter henne 😢
Ja så kanske det var, att hon skulle cykla hem då och vara ensam till föräldrarna kom.
Citera
2022-07-15, 17:16
Medlem
Citat:
Undrade inte föräldrarna vart hon var när hon inte kom hem? Var de ute och letade? Har det stått någonstans? Märkligt
De kanske jobbade till 17?
Citera
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var mer att jag undrade om han verkligen kan gå lös på det viset, inte uppmuntra till lynchning (även om han förtjänar det).

Bilderna jag tog på honom (och skelningen) gör mig dock övertygad om att det kan vara honom (om det inte är en dubbelgångare) vilket gjorde mig otroligt illa till mods.
Kan Du berätta vilka som var med och ungefär i vilken riktning från Skellefteå?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu kan du ju lägga ner dina lögner.
Jag är nog den som opponerar mig mest att tråden är kapad av de som vill plocka poäng.

Jag tiger inte och samtycker med lynchstämningen om att leta upp och döda killen.
Vuxna med den inställningen är ett förfall.

Jag är intresserad av rättsfallet och har redan spaltat upp vad som främst intresserar mig och det är vad myndigheter och skola gjort eller inte gjort utifrån vad de sett.
Och lika fullt är det precis vad du gör genom att racka på andra partier et al. Att du inte ens ser detta är rätt sorgligt, om än inte förvånande; men intellektuellt ohederligt.

En enkel fråga, hade dådet inträffat om inte GM kommit till Sverige?
a) Ja
b) Nej
c) Förstår inte frågan
Senast redigerad av DreamTwister 2022-07-15 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in