2022-07-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Vad med andra utsatta barn som fått sin bild utlagd? Vad med flyktingpojken Alan Kurdi som spolades upp på en strand och vars bild publicerades av i princip alla svenska media? Blev han också uthängd, skyddslös och utnyttjad politiskt? Ingen frågade ju varesig honom (eller hans föräldrar) om medgivande.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...n-forsokte-fly

Eller är det okej när vänsterjournalister, flyktingaktivister, etc. publicerar bilder på utsatta barn utan deras medgivande?

Iof en bra fråga hur vi ser på våra svenska barn och barn i andra länder när det gäller den biten. En skillnad som jag ser förutom det är att den här flickan fortfarande lever och om hon vaknar upp får hon leva med att dom bilderna cirkulerar i resten av hennes liv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Hur kan du ens dra upp det fallet? Bröderna i Kevin fallet var små barn… i detta fall är det en tonåring som är GM och det går INTE att jämföra hur förhör gått till!
Likheten skulle vara om Etiopiern får ett alibi och "dom" hittar nån/några andra, BARN, att skylla på. Allt för rädda valet = Kevin fallet. Sosse taktik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Godwins lag.

Klart att psykfall måste punktmarkeras och låsas in i sluten psykiatri. Det kostar och svensken vill ju inte betala för det (men konstigt nog så vill man ju importera psykfallen och betala för dem på alla andra möjliga sätt... Jag har blivit gammal, förstår inget längre.)

Med det sagt behöver man kanske inte låsa in dem i en isoleringscell innan de begått brott, men särskilda boenden för osnygga män och psykopater måste inrättas. De ska ha lite frihet etc... men under kontroll.

För mig är denna kille för störd och ”ond” för att kunna anpassas i ett samhälle.
Och då måste vi skydda samhället.
Att låsa in i vuxenfängelse är inte bra.
Men någon form av ungdomshem utan möjlighet att lämna alternativt en fotboja för resten av livet.
Vi måste skydda framtida offer som vi VET kommer falla för denne person.
Citera
2022-07-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Nu har du endast 1 inlägg och är omöjlig att pm:a (måste nå upp till 50), men jag vill gärna se en mobilisering med utgångspunkt i detta fall. Krav: utvisa samtliga kriminella invandrare som döms till fängelse, punkt. Vid upprepade brott som ej ger fängelse, även där utvisning (av hela familjen).

Är det värt att starta en tråd om hur protester/demonstrationer med dessa krav skulle kunna utformas?

En mobilisering låter bra, men jag tycker man bör invänta tills bekräftade uppgifter finns, sen är det fan ut med grepar och facklor som gäller, men tyvärr, någonstans är vi för fega, men detta verkar onekligen beröra, önskar att det kunde vara ogjort för flickans skull, men nu har det hänt.

Pga av det jag skrev ovan skulle vi aldrig fixa ett inbördeskrig, men någon gång rinner bägaren över för de flesta, min rann över för många år sedan.

Det enda jag tänker på just nu och som är viktigt är att hon klarar sig utan men, men som dessvärre känns tveksamt, alltså fyfan för våra politiker... jag orkar inte mer.
Citera
2022-07-14, 23:49
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, då är det så. Sedan får vi se om erkännandet är korrekt. Finns det fysisk bevisning så finns det.
Inget mer än så.
Kanske polis och rättsläkare har planterat fysisk bevisning? Myndigheterna Kanske vill ha regeringsskifte så man offrar ett litet barn som i själva verket var en hjälte?
Citera
2022-07-14, 23:51
Medlem
Spader-Horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det har jag noterat och han drar alla invandrare över en och samma kam med ordet massinvandring och hänvisar med länk till detta fallet. Det är ju en kille av afrikansk härkomst som är misstänkt i detta fallet inte alla invandrare.

Alltså. Jag är själv arab och ärligt talat måste vi (negrer, araber, kurder, iranier och även balkan etc) börja ställa oss frågan: Vad är vår närvaro värd för svensken om konsekvenserna av vår närvaro blir "såhär"? Varför ska svensken tolerera oss över huvud taget?

Vi ska vara rätt tacksamma för svenskens individualistiska syn liksom... Det är ett generöst förhållningssätt vi inte kan avkräva alla när en flicka på 9 år blivit våldtagen och grovt misshandlad av en babbe? Kom igen, bara att låta hatet mot MGM, hans familj och hans ras att flöda samtidigt som sympatin riktas mot flickan och familjen.

Det här är ett svenskt trauma (om flickan är svensk).
Senast redigerad av Spader-Horan 2022-07-14 kl. 23:55.
Citera
2022-07-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, då är det så. Sedan får vi se om erkännandet är korrekt. Finns det fysisk bevisning så finns det.
Inget mer än så.

Men annars kan jag hålla med dig om att man ska vara misstänksam när ett barn erkänner. Det räcker väl oftast inte med ett erkännande ens om man är vuxen. Så tekniska bevis och vittnesmål är viktiga absolut.
Citera
2022-07-14, 23:52
Bannlyst
För dom som ifrågasätter om han är skyldig lr inte..
Aftonbladet, expressen och SVT skulle aldrig ta upp pojkens ålder lr ta med känsliga detaljer om honom om dom inte va säkra på att polisen hade rätt GM.
Citera
2022-07-14, 23:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Det finns gott om dokument som det ska, det är ju dessa AB fått ta del av. Inget konstigt att det var avklarat för avlämnande skola iom att han byter till en annan skola det är det som menas. Rektor på M-B kan ju inte fortsätta med åtgärder för en elev som inte längre går där! Det som skolchefen sa inte fanns i dokumentationen var larm till annan myndighet.

Om man följer tråden som beskrivs i AB från hans skolstart så kan man se att åtgärderna gjorts på M-B där bla psykolog varit inblandad i bedömning. Sen lämnas han helt korrekt över till särskolan nog det inte fungerar att ha honom i vanlig klass. Där tar A-B rapportering slut, frågan är vad som hände sen på Lejonströmskolan, vilka åtgärder hade man där och gjorde han några försök till övergrepp där? Men framförallt saknas helt och hållet redogörelse för vad soc gjorde efter tunnnelöverfallet som var en grov upptrappning av GM och ett brott och polisen överlämnade det till soc som gjorde vadå? (min fetstil)

Det jag feststilat borde media försöka gräva i. Samt pressa Lejonströmsskolan - som verkar vilja framställa skolan, som helt ovetande om tunnelöverfallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Kanske polis och rättsläkare har planterat fysisk bevisning? Myndigheterna Kanske vill ha regeringsskifte så man offrar ett litet barn som i själva verket var en hjälte?

Det är extremt sällan vi faktiskt får se fysisk bevisning i våldtäktsfall så det är väl bra om vi får se det nu. Ekännande i förhör säger ingenting då GM är ung och dessutom särskoleelev (enligt vissa här). Dvs. väldigt lätt för att ledas.
Men finns det fysisk bevisning är det ju bra och bra för flickan som får en snabb rättvisa.

Men får vi ett Kevinfall till så är folk i denna tråden kraftigt grillade.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om du träffat Hitler som 14-åring och vetat att om du dödade barnet Hitler skulle förintelsen ej ägt rum. Hade du då resonerat att det är fel att bestraffa barn trots vetskapen att han som vuxen kommer döda miljoner, inklusive barn i framtiden?

Är applicerbart här med anser jag.
Denna människa är för störd, ond, ett monster som varken vård eller medicin kommer få ordning på.
Jag vill hävda att vi VET att fler oskyldiga tjejer kommer falla offer för honom.
Skall vi med den vetskapen prioritera hans rättigheter eller de framtida offrens rättigheter?

Extremt svårt att svara på med tanke på min analys i mitt senaste inlägg, men nej;
Jag tro en sådan här individ omedvetet påkopplar ett ickekonsekvenstänk ställt mot gärningen, och då faller alla straff platt.
Stening möjligtvis, då det känns, men vafalls? Skall vi införa stening i landet är vi ju knappast bättre än något arabland i utveckling.

Så, vad fan skall vi göra med sådant här?
Jag instämmer att vård/medicin ej kommer råda bot på individen här då brottet och handlandet rakt efter verkar enligt gamla testamentet.
Att ta av daga hade varit ett rimligt alternativ för att trygga samhället levendet sker i, men det har genom ganska många år röstats bort av i stort sett all politik.
Vi har inget sträffmäte för sådana här brott, i min mening.
Jag är villrådig, ärligt.
Citera
2022-07-14, 23:54
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att hinna med grov våldtäkt och försök till mord tar sin tid även med ett så ungt och känsligt offer, så han borde kunnat besinna sig inom denna tid rent krasst sett, om det juridiskt setts som försvarligt beaktat gärningen.
Oavsett funktionshinder, faktiskt. Att skada en annan människa kräver ett större mått av person än din vanlige särklasselev besitter.

Varför han verkar vara den som påkallar uppmärksamhet kring flickan är spekulativt, men det kan finnas ett driv av självbevarelsedrift lite beroende på hur han "skolat" sig i utförande av handling.
Att han är den som påkallar en äldre kvinna, säger mig att han en djupare läsförståelse/inblick kring kriminalfall samt våldsbrott, och också att han någorlunda noterat hur andra betett sig vid konfrontationer.
Här finns ett visst mått av självskydd, genom sådant agerande.

Att han sedermera sticker ifrån platsen visar att han inte pallar trycket. Troligtvis då han begriper att blåljus är på väg.
Att han snabbt återkommer till plats visar på att han är nyfiken och undrande, med det sagt relativt medveten om sin handling.

Jag skulle inte placera honom som en tonårig extrem särskole-elev. Detta är något annat, lite diffust faktiskt.
Han vet...

Japp. Det hela känns mycket obehagligt. Negern beter sig som någon typ av lågbegåvad, djävulsk varelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in