Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Om du träffat Hitler som 14-åring och vetat att om du dödade barnet Hitler skulle förintelsen ej ägt rum. Hade du då resonerat att det är fel att bestraffa barn trots vetskapen att han som vuxen kommer döda miljoner, inklusive barn i framtiden?
Är applicerbart här med anser jag.
Denna människa är för störd, ond, ett monster som varken vård eller medicin kommer få ordning på.
Jag vill hävda att vi VET att fler oskyldiga tjejer kommer falla offer för honom.
Skall vi med den vetskapen prioritera hans rättigheter eller de framtida offrens rättigheter?
Extremt svårt att svara på med tanke på min analys i mitt senaste inlägg, men nej;
Jag tro en sådan här individ omedvetet påkopplar ett ickekonsekvenstänk ställt mot gärningen, och då faller alla straff platt.
Stening möjligtvis, då det känns, men vafalls? Skall vi införa stening i landet är vi ju knappast bättre än något arabland i utveckling.
Så, vad fan skall vi göra med sådant här?
Jag instämmer att vård/medicin ej kommer råda bot på individen här då brottet och handlandet rakt efter verkar enligt gamla testamentet.
Att ta av daga hade varit ett rimligt alternativ för att trygga samhället levendet sker i, men det har genom ganska många år röstats bort av i stort sett all politik.
Vi har inget sträffmäte för sådana här brott, i min mening.
Jag är villrådig, ärligt.