2022-07-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men socialtjänsten har ju känt till honom och varit påkopplade, och jag vill veta vad som gjorts från det hållet.. Skolorna bör ju lämna rapporter till varandra.
Och byn här är ju inte jättestor, så jag inväntar fler svar på frågorna.

Varför skulle skolorna lämna över några rapporter?
Det som lämnas över är skolhälsovårdens journaler, men dessa lär knappast AB får ut. De skall inte heller få ut andra elevhälsodata från skolan.
Citera
2022-07-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Hon har förlorat mer än så. Sin barndom, sin hälsa, sin känsla av värdighet och ja sin heder. Det är ett psykologiskt och sociologiskt begrepp som kan ges olika innehåll beroende på kultur och sammanhang.

.

Sin integritet också samt risken för att för alltid vara den som blev utsatt av den här killen eftersom kräk lagt ut hennes bild. Den bilden försvinner ju inte direkt. Uthängd, skyddslös, utnyttjad politiskt, brottsutsatt nedsövd i en sjukhussäng. Ingen har frågat efter hennes medgivande till att fläka ut henne på det sättet. Usch!
Citera
2022-07-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Okej..

https://i.ibb.co/CKrhBht/karta-mb-spot-1.png

Vit markering: Avspärrningar
Blå markering: Polisbilar
Röd markering: Där vi stod

Kan skilja på nån meter hit och dit IRL

Vi ( en del civila plus en svt reporter ) stod ca 5-10 meter från avspärrningen. Det var så man kunde tala med / höra vad polis sa vid första polis bilen.
Tusen tack. Du har ingen aning om ifrån vilket håll dom kom med cyklarna. Det jag far efter är har cyklarna varit närmare skolan och man hämtat dom där eller uppfattar du det som att poliserna kommer med cyklarna från brottsplatsen. (länk).

Brottsplatsen nr 2.

https://www.flashback.org/leave.php?...%2FkartaMB.png
Citera
2022-07-14, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att sitta och gapa om hans hudfärg när en 9-årig flicka ligger nedsövd efter mordförsök och våldtäkt är fan sjukt av dig. Visar det sig att även du är mörkhyad börjar vi de ett mönster gällande bristande empati.

Vi skiter i hans hudfärg.
Men vi skiter inte i att han inte var svensk och inte hade rätt att vistas i landet.
Sverige har sina egna problem med störda individer, vi behöver inte importera fler.
Hade negern aldrig kommit till Sverige så hade detta aldrig hänt.
Citera
2022-07-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Så är det, vare sig vissa skribenter gillar det eller ej.

Vet att jag borde ge fan i att citera dig men develi..

Du ligger så rätt med påpekandet att det inte vore annat än fel att lyfta det.
Likhet inför lagen råder.
Formeln är äldre än någon dåvarande eller nuvarande politik så ingen kan komma dragande med motargument, faktiskt.

Detta är f.ö en gärningsman som föga hade svarat på reprimander i form av arkebusering. Visst, ett liv hade avslutats men till vilken vinst då?
Särskoleelev och förmodligen på mången sätt efterbliven vad gäller konsekvenstänk. Vad skulle han lära av ett straff av någon som helst form?
Avskräckande syfte? Barnamördare/våldtäktsmän av utländsk härkomst mördas i Sverige?
Lär bara spä på "antirasism" helt utan ökat trygghet för våra unga på gatorna, snarare tvärtom...

Den gamla devisen om att våld föder våld lever alltjämt också. Folkliga avrättningar kommer obönhörligen resultera i mer sprickor och mer våld då loppet redan är "kört" vad gäller integration i detta landet.
Det bästa man kan göra är att rösta i nästa val om man nu känner att det är för mycket invandringsproblematik, samt läsa på dessförinnan.

Om du träffat Hitler som 14-åring och vetat att om du dödade barnet Hitler skulle förintelsen ej ägt rum. Hade du då resonerat att det är fel att bestraffa barn trots vetskapen att han som vuxen kommer döda miljoner, inklusive barn i framtiden?

Är applicerbart här med anser jag.
Denna människa är för störd, ond, ett monster som varken vård eller medicin kommer få ordning på.
Jag vill hävda att vi VET att fler oskyldiga tjejer kommer falla offer för honom.
Skall vi med den vetskapen prioritera hans rättigheter eller de framtida offrens rättigheter?
Citera
2022-07-14, 23:37
Medlem
Spader-Horans avatar
Citat:
Sin integritet också samt risken för att för alltid vara den som blev utsatt av den här killen eftersom kräk lagt ut hennes bild. Den bilden försvinner ju inte direkt. Uthängd, skyddslös, utnyttjad politiskt, brottsutsatt nedsövd i en sjukhussäng. Ingen har frågat efter hennes medgivande till att fläka ut henne på det sättet. Usch!

Ja absolut. Jag håller med. Problematiskt att publicera bilden och hålla på såhär i FB...men jag känner inget annat än sympati för flickan och hennes familj. Jag tror det var morsan som lanut bilden på IG.

Hade jag fått bestämma i det enskilda fallet hade de lämnat ut negern till Lunas familj som fått bestämma hans öde. Vem vet... De kanske hade förlåtit honom? Det är bemäktigande.
Citera
2022-07-14, 23:38
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Det är flera saker som gör dem misstänksamma. Dels att pojken förklarar för dem att han hittade flickan när han skulle ut i skogen och kissa, dels att han flyttat hennes cykel till Morö backe skola.

Det fetade är ju riktigt obehagligt egentligen. Det måste betyda att negern helt iskallt försökte komma undan med det han hade gjort. Han var fullt medveten om vad han hade gjort.

Utvecklingsstört barn, visst

Oturligt nog för negern så är han för korkad. För att komma undan med ett sådant här brott så kan man inte snubbla runt över hela jävla brottsplatsen likt papphammar.

Det var nog inte särskilt svårt för polisen att hitta bevis.
Senast redigerad av Tuor 2022-07-14 kl. 23:40.
Citera
2022-07-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Vi skiter i hans hudfärg.
Men vi skiter inte i att han inte var svensk och inte hade rätt att vistas i landet.
Sverige har sina egna problem med störda individer, vi behöver inte importera fler.
Hade negern aldrig kommit till Sverige så hade detta aldrig hänt.

Hans brott är det vidriga.
Men vi har tillräckligt med svenska brottslingar utan att importera fler.
Och invandring från Iran och Asien betraktar jag som bra invandring generellt.
Invandring från t.ex Somalia är raka motsatsen som helhet.
Citera
2022-07-14, 23:39
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millas123
All kärlek till lilla L och hoppas hon klarar sej och inte minns nåt ❤

Vad kan vi andra göra förutom att spä ut vårt hat här? Jag vill göra nåt som visar att NOG ÄR NOG!!

Känns ju vidrigt att Blm (inte ens svensk och dessutom kriminell) drog igång men nu inget!!!! Fan bättre kan vi väl?

Nu har du endast 1 inlägg och är omöjlig att pm:a (måste nå upp till 50), men jag vill gärna se en mobilisering med utgångspunkt i detta fall. Krav: utvisa samtliga kriminella invandrare som döms till fängelse, punkt. Vid upprepade brott som ej ger fängelse, även där utvisning (av hela familjen).

Är det värt att starta en tråd om hur protester/demonstrationer med dessa krav skulle kunna utformas?
Citera
2022-07-14, 23:40
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Tusen tack. Du har ingen aning om ifrån vilket håll dom kom med cyklarna. Det jag far efter är har cyklarna varit närmare skolan och man hämtat dom där eller uppfattar du det som att poliserna kommer med cyklarna från brottsplatsen. (länk).

Brottsplatsen nr 2.

https://www.flashback.org/leave.php?...%2FkartaMB.png
Cyklarna stod redan i närheten av första polisbilen då vi kom till platsen.
Sen om cyklarna har stått där hela tiden eller om dom har hämtats in från en annan plats vet jag inte.
De stod innanför avspärrningen precis i korsningen.
Citera
2022-07-14, 23:40
Medlem
beheadeds avatar
Citat:

Vad med andra utsatta barn som fått sin bild utlagd? Vad med flyktingpojken Alan Kurdi som spolades upp på en strand och vars bild publicerades av i princip alla svenska media? Blev han också uthängd, skyddslös och utnyttjad politiskt? Ingen frågade ju varesig honom (eller hans föräldrar) om medgivande.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...n-forsokte-fly

Eller är det okej när vänsterjournalister, flyktingaktivister, etc. publicerar bilder på utsatta barn utan deras medgivande?
Citera
2022-07-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Åkesson har uttalat sig och Jonas Andersson har skrivit två mycket bra facebookinlägg.

Det har jag noterat och han drar alla invandrare över en och samma kam med ordet massinvandring och hänvisar med länk till detta fallet. Det är ju en kille av afrikansk härkomst som är misstänkt i detta fallet inte alla invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in