Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Så är det, vare sig vissa skribenter gillar det eller ej.
Vet att jag borde ge fan i att citera dig men develi..
Du ligger så rätt med påpekandet att det inte vore annat än fel att lyfta det.
Likhet inför lagen råder.
Formeln är äldre än någon dåvarande eller nuvarande politik så ingen kan komma dragande med motargument, faktiskt.
Detta är f.ö en gärningsman som föga hade svarat på reprimander i form av arkebusering. Visst, ett liv hade avslutats men till vilken vinst då?
Särskoleelev och förmodligen på mången sätt efterbliven vad gäller konsekvenstänk. Vad skulle han lära av ett straff av någon som helst form?
Avskräckande syfte? Barnamördare/våldtäktsmän av utländsk härkomst mördas i Sverige?
Lär bara spä på "antirasism" helt utan ökat trygghet för våra unga på gatorna, snarare tvärtom...
Den gamla devisen om att våld föder våld lever alltjämt också. Folkliga avrättningar kommer obönhörligen resultera i mer sprickor och mer våld då loppet redan är "kört" vad gäller integration i detta landet.
Det bästa man kan göra är att rösta i nästa val om man nu känner att det är för mycket invandringsproblematik, samt läsa på dessförinnan.
Om du träffat Hitler som 14-åring och vetat att om du dödade barnet Hitler skulle förintelsen ej ägt rum. Hade du då resonerat att det är fel att bestraffa barn trots vetskapen att han som vuxen kommer döda miljoner, inklusive barn i framtiden?
Är applicerbart här med anser jag.
Denna människa är för störd, ond, ett monster som varken vård eller medicin kommer få ordning på.
Jag vill hävda att vi VET att fler oskyldiga tjejer kommer falla offer för honom.
Skall vi med den vetskapen prioritera hans rättigheter eller de framtida offrens rättigheter?