2022-07-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det får tiden avgöra om de har DNA-bevis. Rubricera kan vem som helst göra. Har GM nu erkänt säger du?
Erkänt vad? Det blir frågan.

Men FB har redan dömt honom så då är han skyldig, det på hudfärg.

Så tråden är således inte intressant längre då brottet är uppklarat.

Ja, han ska tydligen ha erkänt och åklagaren har tydligen sperma/dna som är funnet inuti flickan därav brottsrubriceringen grov våldtäkt.
Citera
2022-07-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Cyklarna stod redan i närheten av första polisbilen då vi kom till platsen.
Sen om cyklarna har stått där hela tiden eller om dom har hämtats in från en annan plats vet jag inte.
OK Tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Flashback har dömt honom pga hudfärg? Trode de dömt honom för att han faktiskt är MGM och bevisligen ligger en flicka i koma. Tänker du att hon snubblat på nån rot och trasslat in sig i hjälmen och landat på diverse saker?

Att man dessutom rubricerat för grov våldtäkt pga bevisning säger en del.
Det säger också en del om dig och din kortslutningsförmåga.

åh gösses...

Anno 1998 den 16 augusti för att vara bestämt, flyter en lite kropp upp i en vik i Sverige. Kroppen anses tillhöra en fyraårig pojke. Polisen fattar direkt misstankar om att barn hade sexuellt utnyttjat honom och strypt barnet med en pinne. Snabbt misstänktes den bästa kompisen till barnet och dennes bror. De fälldes i rätten för mordet. Men polisen hade hela tiden haft så fel...

Vad du säger till mig är följande:
En flicka ligger bevisligen i koma (eller snarare nedsövd) hon är grovt misshandlad. Hon och en pojke befann sig i en skogsglänta. Direkt fattar polisen misstankar om att pojken skall ha våldtagit flickan. Dirket går polisen ut med att pojken har "medigvit". Han är alltså bevisad skyldig.

Finns det några likheter?
Ska man kanske vara lite mer restriktiv med vad man skriver på ett öppet forum?
Om GM dessutom har en utvecklingsstörning och är under 15 år är det dessutom värre om han de facto är oskyldig när tiden är mogen nog för ett sådant erkännande från polisen.

Åter igen, jag försvarar inte pojken. Jag försvarar rättssäkerheten.
Citera
Medlem
Spader-Horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om du träffat Hitler som 14-åring och vetat att om du dödade barnet Hitler skulle förintelsen ej ägt rum. Hade du då resonerat att det är fel att bestraffa barn trots vetskapen att han som vuxen kommer döda miljoner, inklusive barn i framtiden?

Är applicerbart här med anser jag.
Denna människa är för störd, ond, ett monster som varken vård eller medicin kommer få ordning på.
Jag vill hävda att vi VET att fler oskyldiga tjejer kommer falla offer för honom.
Skall vi med den vetskapen prioritera hans rättigheter eller de framtida offrens rättigheter?

Godwins lag.

Klart att psykfall måste punktmarkeras och låsas in i sluten psykiatri. Det kostar och svensken vill ju inte betala för det (men konstigt nog så vill man ju importera psykfallen och betala för dem på alla andra möjliga sätt... Jag har blivit gammal, förstår inget längre.)

Med det sagt behöver man kanske inte låsa in dem i en isoleringscell innan de begått brott, men särskilda boenden för osnygga män och psykopater måste inrättas. De ska ha lite frihet etc... men under kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Det får tiden avgöra om de har DNA-bevis. Rubricera kan vem som helst göra. Har GM nu erkänt säger du?

Din massiva, men oförklarade, försvarsinsats för personen som begått detta brott är intressant. Dock en vecka sen, eller så.

Var du kanske på semester, när politikerpolarna sa "detta kräver nån av din kaliber" - för ingen annan ville egentligen försöka försvara den som begått detta hemska brott.

Men du har inte dom hämningarna, förstår jag.
Citera
2022-07-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, han ska tydligen ha erkänt och åklagaren har tydligen sperma/dna som är funnet inuti flickan därav brottsrubriceringen grov våldtäkt.

Ja, då är det så. Sedan får vi se om erkännandet är korrekt. Finns det fysisk bevisning så finns det.
Inget mer än så.
Citera
2022-07-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det har jag noterat och han drar alla invandrare över en och samma kam med ordet massinvandring och hänvisar med länk till detta fallet. Det är ju en kille av afrikansk härkomst som är misstänkt i detta fallet inte alla invandrare.

Håller med i det. Dock ska sägas att så många som bara kommer hit och lever drömliv med inte lära sig språket, är rika invandrare som bara tar bidrag.
Droger , våld , våldtäckt mm.
Finns jättemånga invandrare som vill in i samhället och dom ska självklart få stanna
Citera
2022-07-14, 23:45
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Det har jag noterat och han drar alla invandrare över en och samma kam med ordet massinvandring och hänvisar med länk till detta fallet. Det är ju en kille av afrikansk härkomst som är misstänkt i detta fallet inte alla invandrare.

Jag har förklarat otaliga gånger i tråden nu varför ditt typ av tänk är helt efterblivet. Jag orkar inte dra upp det ytterligare en gång så läs min historik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Ja absolut. Jag håller med. Problematiskt att publicera bilden och hålla på såhär i FB...men jag känner inget annat än sympati för flickan och hennes familj. Jag tror det var morsan som lanut bilden på IG.

Hade jag fått bestämma i det enskilda fallet hade de lämnat ut negern till Lunas familj som fått bestämma hans öde. Vem vet... De kanske hade förlåtit honom? Det är bemäktigande.

Det är antingen mamman eller mostern som inte begrep bättre som lade ut bilden först, sen hakade brunmedia på och sen social medier. Flickan kommer för alltid vara den utpekade som våldtogs grovt och misshandlades svårt med avsikt att dödas och florera i en sjukhussäng sönderslagen och våldtagen. Det är vad hon ser i framtiden via tex Google. Det dom inte vet är att det olagligt utan att fråga efter hennes medgivande. Dom har nog fått veta det efteråt och då stängt igen och varit tysta sedan dess. Resten as borde ju åtalas hela bunten.
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Nej, ingen drar alla över samma kam. Däremot är det allt för många ruttna ägg som har släppts in i landet och massinvandringen har lett till social misär, ökade klyftor samt resursbrist inom samtliga samhällsområden som psykvård, sjukvård, tandläkare, skola, polis och pensioner.
Citera
Medlem
haresEars avatar
Citat:
åh gösses...

Anno 1998 den 16 augusti för att vara bestämt, flyter en lite kropp upp i en vik i Sverige. Kroppen anses tillhöra en fyraårig pojke. Polisen fattar direkt misstankar om att barn hade sexuellt utnyttjat honom och strypt barnet med en pinne. Snabbt misstänktes den bästa kompisen till barnet och dennes bror. De fälldes i rätten för mordet. Men polisen hade hela tiden haft så fel...

Vad du säger till mig är följande:
En flicka ligger bevisligen i koma (eller snarare nedsövd) hon är grovt misshandlad. Hon och en pojke befann sig i en skogsglänta. Direkt fattar polisen misstankar om att pojken skall ha våldtagit flickan. Dirket går polisen ut med att pojken har "medigvit". Han är alltså bevisad skyldig.

Finns det några likheter?
Ska man kanske vara lite mer restriktiv med vad man skriver på ett öppet forum?
Om GM dessutom har en utvecklingsstörning och är under 15 år är det dessutom värre om han de facto är oskyldig när tiden är mogen nog för ett sådant erkännande från polisen.

Åter igen, jag försvarar inte pojken. Jag försvarar rättssäkerheten.

Nej du försvarar inte rättssäkerheten, du raljerar som vanligt i dina inlägg, likt en aspergare som enbart tror på sin sak.

Jag vet personligen vem pojken är, du drar paralleller som är långt från detta fall.

Hela historien är tragisk, ja pojken har begåvningsnedsättning, ja han har varit på andra förr med våld. Rättssäkerheten försvann den dagen soc och BUP inte tog ansvar.
Citera
2022-07-14, 23:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Hur ska man tolka det att negern gick för att hämta hjälp?
Vaknade han upp ur nån psykos och insett att han gått för långt?
Försökte han döda flickan lr ”bara” tysta hennes skrik medan han förgrep sig på henne?

Om det visar sig att han är så efterbliven så han inte kan hållas ansvarig för sina handlingar, vem bär då ansvaret?
Nån måste straffas för det han gjort.

Att hinna med grov våldtäkt och försök till mord tar sin tid även med ett så ungt och känsligt offer, så han borde kunnat besinna sig inom denna tid rent krasst sett, om det juridiskt setts som försvarligt beaktat gärningen.
Oavsett funktionshinder, faktiskt. Att skada en annan människa kräver ett större mått av person än din vanlige särklasselev besitter.

Varför han verkar vara den som påkallar uppmärksamhet kring flickan är spekulativt, men det kan finnas ett driv av självbevarelsedrift lite beroende på hur han "skolat" sig i utförande av handling.
Att han är den som påkallar en äldre kvinna, säger mig att han en djupare läsförståelse/inblick kring kriminalfall samt våldsbrott, och också att han någorlunda noterat hur andra betett sig vid konfrontationer.
Här finns ett visst mått av självskydd, genom sådant agerande.

Att han sedermera sticker ifrån platsen visar att han inte pallar trycket. Troligtvis då han begriper att blåljus är på väg.
Att han snabbt återkommer till plats visar på att han är nyfiken och undrande, med det sagt relativt medveten om sin handling.

Jag skulle inte placera honom som en tonårig extrem särskole-elev. Detta är något annat, lite diffust faktiskt.
Han vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in