2022-07-14, 23:55
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
åh gösses...

Anno 1998 den 16 augusti för att vara bestämt, flyter en lite kropp upp i en vik i Sverige. Kroppen anses tillhöra en fyraårig pojke. Polisen fattar direkt misstankar om att barn hade sexuellt utnyttjat honom och strypt barnet med en pinne. Snabbt misstänktes den bästa kompisen till barnet och dennes bror. De fälldes i rätten för mordet. Men polisen hade hela tiden haft så fel...

Vad du säger till mig är följande:
En flicka ligger bevisligen i koma (eller snarare nedsövd) hon är grovt misshandlad. Hon och en pojke befann sig i en skogsglänta. Direkt fattar polisen misstankar om att pojken skall ha våldtagit flickan. Dirket går polisen ut med att pojken har "medigvit". Han är alltså bevisad skyldig.

Finns det några likheter?
Ska man kanske vara lite mer restriktiv med vad man skriver på ett öppet forum?
Om GM dessutom har en utvecklingsstörning och är under 15 år är det dessutom värre om han de facto är oskyldig när tiden är mogen nog för ett sådant erkännande från polisen.

Åter igen, jag försvarar inte pojken. Jag försvarar rättssäkerheten.

Vid grov våldtäkt kanske det finns sperma. Tror det räcker för att bevisa vem som är gärningsmannen oavsett ålder och hudfärg.
Citera
2022-07-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Men hur ofta händer det att afrikaner och utlänningar från Mellanöstern göra sådana här brott? Jag ser mer likheter med Anders Eklund, Elins mördare osv .. även mordet i Danmark Kim Wall Peter Madsen.

Jag tycker knappt statistiken med ”sexmord” har ens varit i närheten av utlänningar.

Visst dom våldtar kanske mer pga deras kultur men inte lika grovt som sexmord med inslag av tortyr. Så att utesluta dom från landet kommer ju inte minska brotten som svenska våldtäktsmän gör.
Så det är det ni motiverar ert kvinno-förräderi med.
Vi har inte haft kvinnlig könsstympning, "hedersmord" osv.
Verktygslådan för våld mot kvinnor skulle diversifieras, breddas.

I svensk kultur är våldtäkt inte accepterat, våldtäktsmannen döms allt för sällan i domstol men stigmatiseras av alla.
En svensk sexualsadist försöker undkomma upptäckt genom att döda kvinnan.

Afrikaner och utlänningar från Mellanöstern ser inte upptäckt som ett problem, skammen faller inte på honom.
Och varför skulle han döda henne, han ökar sin status än mer genom att dela med sig till bruuschorna.
Senast redigerad av eva89 2022-07-15 kl. 00:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Extremt svårt att svara på med tanke på min analys i mitt senaste inlägg, men nej;
Jag tro en sådan här individ omedvetet påkopplar ett ickekonsekvenstänk ställt mot gärningen, och då faller alla straff platt.
Stening möjligtvis, då det känns, men vafalls? Skall vi införa stening i landet är vi ju knappast bättre än något arabland i utveckling.

Så, vad fan skall vi göra med sådant här?
Jag instämmer att vård/medicin ej kommer råda bot på individen här då brottet och handlandet rakt efter verkar enligt gamla testamentet.
Att ta av daga hade varit ett rimligt alternativ för att trygga samhället levendet sker i, men det har genom ganska många år röstats bort av i stort sett all politik.
Vi har inget sträffmäte för sådana här brott, i min mening.
Jag är villrådig, ärligt.

Jag instämmer att det är extremt komplicerat och blir fel hur man än gör.
Men jag måste i detta fall betrakta brottet som primärt och ålder sekundärt.
Detta brott är så over the top på alla sätt och vis att jag anser att i detta fall kan han inte behandlas som 13-15-åring.
Även om det inte är en glasklar sak att hävda på något vis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Vid grov våldtäkt kanske det finns sperma. Tror det räcker för att bevisa vem som är gärningsmannen oavsett ålder och hudfärg.

Då finns det den typen av fysisk bevisning. Det bör finnas fysisk bevisning i form av hår, hud etc. från misshandeln.
Men att gå på "ett medgivande" från någon som 1. är ett barn 2. verkar inte ha en mental nivå nog att ens kunna åtalas i vettiga länder (som inte är Sverige) är väldigt skralt.

Men som sagt, finns det fysisk bevisning är et ju bra!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Japp. Det hela känns mycket obehagligt. Negern beter sig som någon typ av lågbegåvad, djävulsk varelse.

Beter sig, men inte säkert han är.
Han kan vara något annat typ av odjur.
Citera
2022-07-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
För mig är denna kille för störd och ”ond” för att kunna anpassas i ett samhälle.
Och då måste vi skydda samhället.
Att låsa in i vuxenfängelse är inte bra.
Men någon form av ungdomshem utan möjlighet att lämna alternativt en fotboja för resten av livet.
Vi måste skydda framtida offer som vi VET kommer falla för denne person.

De flesta missar en viktig detalj! Det går inte att "bota" vissa människor, i detta fall gäller det säkert även detta vidriga jävla as! Vad ska han i psykiatrin att göra? Varför ska psykisk sjuka människor behöva bo med detta odjur? Varför skulle jag tvingas försöka behandla honom? Aset har inget att göra i psykiatrins vård det är en förolämpning mot alla psykiskt sjuka PUNKT
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Sin integritet också samt risken för att för alltid vara den som blev utsatt av den här killen eftersom kräk lagt ut hennes bild. Den bilden försvinner ju inte direkt. Uthängd, skyddslös, utnyttjad politiskt, brottsutsatt nedsövd i en sjukhussäng. Ingen har frågat efter hennes medgivande till att fläka ut henne på det sättet. Usch!

Det är djupt motbjudande, att du kallar flickans mamma för ett "kräk".
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Precis så. DNA och sperma.
Vad MGM har under naglarna och vad BO har under naglarna, dvs vems DNA osv om våld förekommit.
Citera
2022-07-15, 00:01
Medlem
Skadan är redan skedd, tyvärr fruktansvärt.
BO är skadad och kränkt samt de anhöriga.
Brottsutredningen kommer ändå att visa allt,
precis allt, oavsett skademinimering och fulspel.
Ex. elevhälsan har aldrig imponerat, vägg av tystnad.
Nota bene Sanningen sipprar upp till ytan först som sist.
Nu väntar vi på tillfrisknande och polisutredningen.
Citera
2022-07-15, 00:01
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokratist
En mobilisering låter bra, men jag tycker man bör invänta tills bekräftade uppgifter finns, sen är det fan ut med grepar och facklor som gäller, men tyvärr, någonstans är vi för fega, men detta verkar onekligen beröra, önskar att det kunde vara ogjort för flickans skull, men nu har det hänt.

Pga av det jag skrev ovan skulle vi aldrig fixa ett inbördeskrig, men någon gång rinner bägaren över för de flesta, min rann över för många år sedan.

Det enda jag tänker på just nu och som är viktigt är att hon klarar sig utan men, men som dessvärre känns tveksamt, alltså fyfan för våra politiker... jag orkar inte mer.

Sant. Invänta tills mer fakta framkommit. Det absolut viktigaste är att flickan vaknar och återhämtar sig. Frustrerande att ingen information om hennes status framkommer i media.

Om protesterna blir omfattande kan de inte ignoreras. En fond kan skapas för juridisk hjälp om någon mot förmodan blir trakasserad/avskedad, eller liknande, pga engagemang. Man måste för bövelen ha rätt att sätta ned foten och säga NOG!
Citera
2022-07-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
åh gösses...

Anno 1998 den 16 augusti för att vara bestämt, flyter en lite kropp upp i en vik i Sverige. Kroppen anses tillhöra en fyraårig pojke. Polisen fattar direkt misstankar om att barn hade sexuellt utnyttjat honom och strypt barnet med en pinne. Snabbt misstänktes den bästa kompisen till barnet och dennes bror. De fälldes i rätten för mordet. Men polisen hade hela tiden haft så fel...

Vad du säger till mig är följande:
En flicka ligger bevisligen i koma (eller snarare nedsövd) hon är grovt misshandlad. Hon och en pojke befann sig i en skogsglänta. Direkt fattar polisen misstankar om att pojken skall ha våldtagit flickan. Dirket går polisen ut med att pojken har "medigvit". Han är alltså bevisad skyldig.

Finns det några likheter?
Ska man kanske vara lite mer restriktiv med vad man skriver på ett öppet forum?
Om GM dessutom har en utvecklingsstörning och är under 15 år är det dessutom värre om han de facto är oskyldig när tiden är mogen nog för ett sådant erkännande från polisen.

Åter igen, jag försvarar inte pojken. Jag försvarar rättssäkerheten.

Kan vara det vettigaste resonemanget jag läst i detta forumet någonsin. Hatten av!
Citera
2022-07-15, 00:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millas123
De flesta missar en viktig detalj! Det går inte att "bota" vissa människor, i detta fall gäller det säkert även detta vidriga jävla as! Vad ska han i psykiatrin att göra? Varför ska psykisk sjuka människor behöva bo med detta odjur? Varför skulle jag tvingas försöka behandla honom? Aset har inget att göra i psykiatrins vård det är en förolämpning mot alla psykiskt sjuka PUNKT

Rättspsykiatrin är väl platsen för farliga individer, som inte kan botas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in