Citat:
Ursprungligen postat av
Svaagdricka
Stort tack för din redogörelse.
Det förefaller alltså som att lärarpersonal slog larm.
Vad gjorde ansvarig skolledare? Om det inte fanns resurser - överlämnade då denne ansvarige skolledare sitt arbetsmiljöansvar till Barn- och utbildningsnämnden?
Detta har inte skett genom att gudarna är vredgade på mänskligheten. Detta har kunnat ske eftersom tjänstemän på någon nivå inte skött sitt jobb.
Absolut, det håller jag 100% med om.
Utöver mina egna anmälningar till kommun vet jag inte vad övrige skolledare gjort, jag har oftast fått väldigt politiska svar som att "Vi är medvetna om problemen och självklart ska vi fortsätta att titta på det här, har du utsatts för våld ska du göra en anmälan". Vilket jag gjort och aldrig fått svar på.
En vikaries åsikt och perspektiv är oväsentlig, även om jag verkar ha mer förståelse och erfarenhet över hur skolmiljön ser ut över hela kommunen än dom som styr.
Ser man på större bilden så ser man att politikerna driver på tillväxten som sker i stan och vill därför helst bara fortsätta med sina planer, och alla som säger "ja" får jobba vidare. Det var en nybliven rektor som fick uppleva precis den här kampen sist jag hade längre anställning på en skola. Han var sliten mellan problemen på skolan och hur skolan upplevdes för dom högre upp, alla anställda avskydde honom pga hans politiska attityd. Det handlar mycket om utseende.