2022-07-13, 14:04
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Sverige år 2022 och vi vet inte hur gamla barnen som bor här är. Skam.

Läst att flickan utsattes för oerhörda grymheter, vill inte veta exakt vad. Oavsett religion, hudfärg osv så är det något inget barn ska behöva uppleva. Det verkligen skär i hjärtat att läsa om det. Om nu pojken visar sig vara under 15 och även om han är lite äldre än 15 så är han fortfarande ett barn oavsett vad och måste också behandlas som ett barn även om han utfört detta hemska mot flickan. Det är ansvariga för att han inte fått den hjälp han behövt vi ska rikta ilskan och kritiken emot. Barn är barn oavsett vad.
Han ska hängas!
aldrig känt sånt här hat i min kropp.
Hoppas han blir dödad snart om han inte kan lagföras för att han är under 15.
Citera
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
När jag såg den ocensurerade bilden på lilltjejen så tänkte jag direkt att negern hade stampat henne i huvudet.
När jag sedan fick ett PM om att det ryktades om att hon hade blivit brutalt våldtagen och sparkad i huvudet så kändes det glasklart.

Negern har förmodligen försökt tysta hennes skrik under våldtäkten.

Min tanke är att han precis hade avslutat överfallet genom att strypa henne när han blev upptäckt i skogen.
Det kan vara därför han sa till de förbipasserande "att han kissat i skogen". Han kanske inte hunnit dra upp dragkedjan.....
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baileys7
"Det är möjligt att hon kommer att må dåligt, men det är också möjligt att hon kommer att repa sig. När du skriver att hennes liv är förstört så pressar du henne till att må dåligt"

Det var något av det dummaste jag har läst på länge!!! MÖJLIGT att hon kommer att må dåligt?? MÖJLIGT????
Du har gått och blivit hög på din egen empati och överför nu dina känslor och förmågor på hennes verklighet.
That never ends well.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Stort tack för din redogörelse.

Det förefaller alltså som att lärarpersonal slog larm.

Vad gjorde ansvarig skolledare? Om det inte fanns resurser - överlämnade då denne ansvarige skolledare sitt arbetsmiljöansvar till Barn- och utbildningsnämnden?

Detta har inte skett genom att gudarna är vredgade på mänskligheten. Detta har kunnat ske eftersom tjänstemän på någon nivå inte skött sitt jobb.

Absolut, det håller jag 100% med om.

Utöver mina egna anmälningar till kommun vet jag inte vad övrige skolledare gjort, jag har oftast fått väldigt politiska svar som att "Vi är medvetna om problemen och självklart ska vi fortsätta att titta på det här, har du utsatts för våld ska du göra en anmälan". Vilket jag gjort och aldrig fått svar på.

En vikaries åsikt och perspektiv är oväsentlig, även om jag verkar ha mer förståelse och erfarenhet över hur skolmiljön ser ut över hela kommunen än dom som styr.

Ser man på större bilden så ser man att politikerna driver på tillväxten som sker i stan och vill därför helst bara fortsätta med sina planer, och alla som säger "ja" får jobba vidare. Det var en nybliven rektor som fick uppleva precis den här kampen sist jag hade längre anställning på en skola. Han var sliten mellan problemen på skolan och hur skolan upplevdes för dom högre upp, alla anställda avskydde honom pga hans politiska attityd. Det handlar mycket om utseende.
Citera
2022-07-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han har alltså försökt våldta två gånger tidigare men misslyckas? Och nu lyckades han. En serievåldtäktsman som förmodligen kommer fortsätta...
Såklart han kommer att fortsätta. Han är störd i huvudet och han har precis fått permanent uppehållstillstånd. Sverige kommer att få dras med den här galningen tills han självdör.
Vi importerade den här galningen..
Citera
2022-07-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Vad är det som får det svenska samhället att utbrista "HONOM SKA VI HA" och ge aset PUT när han uppenbarligen ställt till med problem mer än en gång?!
Fy fan vilket jävla land det här har blivit.
Ja man undrar hur fasen det kan vara möjligt?!

Skulle inte förvåna mig om Migrationsverket och soc inte får dela uppgifter mellan varandra😂.

Var väl precis så mellan försäkringskassan och Skatteverket tidigare…
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Riktigt bra artikel av expressen, dom har inte hållit igen med information alls.

https://www.expressen.se/nyheter/poj...takt-mot-barn/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avdosabic123
Absolut, det håller jag 100% med om.

Utöver mina egna anmälningar till kommun vet jag inte vad övrige skolledare gjort, jag har oftast fått väldigt politiska svar som att "Vi är medvetna om problemen och självklart ska vi fortsätta att titta på det här, har du utsatts för våld ska du göra en anmälan". Vilket jag gjort och aldrig fått svar på.

En vikaries åsikt och perspektiv är oväsentlig, även om jag verkar ha mer förståelse och erfarenhet över hur skolmiljön ser ut över hela kommunen än dom som styr.

Ser man på större bilden så ser man att politikerna driver på tillväxten som sker i stan och vill därför helst bara fortsätta med sina planer, och alla som säger "ja" får jobba vidare. Det var en nybliven rektor som fick uppleva precis den här kampen sist jag hade längre anställning på en skola. Han var sliten mellan problemen på skolan och hur skolan upplevdes för dom högre upp, alla anställda avskydde honom pga hans politiska attityd. Det handlar mycket om utseende.
men så är det ni som jobbar inom skolan vet mera vad som händer än dom högavlönade på kommunhusen
Citera
Medlem
Om och när flickan (förhoppningsvis) vaknar upp, kommer hennes eventuella vittnesmål påverka vården eller det eventuella straffet (om MGM är över 15 år) av gärningsmannen? Nån med kunskap i ämnet?
Citera
2022-07-13, 14:07
Medlem
Batikhäxorna är i full gång att skydda den stackars lilla pojken.
https://www.facebook.com/blomqvist/p...58455932862038

Citat:
Den stackars flicka som ligger nedsövd på grund av sina skador efter grov våldtäkt och mordförsök i Skellefteå är i Astrids ålder.
Pojken är så vitt jag förstår 13 år och förståndshandikappad. Men vad som är än mer flagrant är att han utreddes för ett år sedan för försök till misshandel och då var polis ich socialtjänst inkopplade.
När vi ser oss om efter objekt för vår ilska finns primärt 3 mål.
Polis.
Socialtjänst.
Lagstiftare (om dessa inte getts verktyg nog).
En 13-årig pojke är bara 13 år oavsett allt annat. Ett barn är inte sin pigmentering, är inte sina gener, sin kultur, är inte en representant för den ena eller andra politiken. En 13-åring är bara en 13-åring. En förståndshandikappad ännu mer så.
Citera
2022-07-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Sverige år 2022 och vi vet inte hur gamla barnen som bor här är. Skam.

Läst att flickan utsattes för oerhörda grymheter, vill inte veta exakt vad. Oavsett religion, hudfärg osv så är det något inget barn ska behöva uppleva. Det verkligen skär i hjärtat att läsa om det. Om nu pojken visar sig vara under 15 och även om han är lite äldre än 15 så är han fortfarande ett barn oavsett vad och måste också behandlas som ett barn även om han utfört detta hemska mot flickan. Det är ansvariga för att han inte fått den hjälp han behövt vi ska rikta ilskan och kritiken emot. Barn är barn oavsett vad.

Han är inget barn. Barn slutar man vara när man fyller 13 år. Då är man tonåring och står med ena foten i vuxen världen.
Citera
2022-07-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulltofs12
Har vi en bild på svinet?

Jag har sett två olika ansiktsbilder på misstänkt GM, och han ser betydligt äldre ut än vad som först sas..

Går att googla fram dessa två bilder på misstänkt GM namn + Skellefteå
Senast redigerad av Ka7700 2022-07-13 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in