2022-07-13, 05:15
Medlem
Kan inte annat än hoppas att BOs mamma röstar för SD. Inte för att jag stödjer dem, utan för att jag inte vill att hon dels ska behöva ha en svårt skadad dotter att värna om men även behöva gräma sig över att det ledde till årets mest imponerande kollektiva kräkning av rasistisk dynga.

Tragiskt att en liten flickas tragedi blir politiskt slagträ och omtanken om henne blott ett PS efter långa hatinlägg.

Men så är det i det nya Sverige, vi bryr oss inte om varandra längre utan bara om hur vi kan utnyttja situationer för att föra våra argument.

Alla är tydligen politiker nu -- gött!
Citera
2022-07-13, 05:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om de är kvotflyktingar så lever de ofta rätt länge i FNs flyktingläger innan de eventuellt får plats i något land, och är inte specifikt från övre samhällsskicken. De fick knappast UT på grund av ungens utvecklingsstörning, om ansökningarna började när han var ca fem år eller ännu tidigare så är det väl hyfsat möjligt att den inte direkt märktes då ens.

Helt rätt, men ikväll och/eller i just detta fall verkar ingen fakta eller sunt förnuft gå in.....
Citera
2022-07-13, 05:25
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så att han kan fortsätta att skada flickor och kvinnor i Etiopien för dem skiter vi i?
Etiopiskor är inte vita icke muslimer så de går förmodligen säkra.
Citera
2022-07-13, 05:26
Medlem
Citat:
Men so what att din paranoida hjärna kan ägna nätterna till att fantisera om vad soc har för specifikt ärende hos din problemgranne? Problemgrannen släpper väl inte in någon som inte ser ut som soc eller snut.

Jag har inte något socarbete. Jag har inte jobbat kommunalt sedan jag jobbade extra på äldreboende under mina studier för 30 år sedan. Bara för att någon vet vissa detaljer i hur olika instanser i samhället fungerar och vilka ansvarsområden de har eller inte har så kan du väl inte förutsätta att personen nödvändigt måste jobba där, det är ju saker man lär sig redan inom ramen för allmänna skolplikten 😂
Är inte det minsta paranoid. Säger bara som det är. Man ser vem som är hos grannen, trots så kallad sekretess. Sen startar ryktena. Så fungerar majoriteten av Sveriges mindre städer och samhällen.
Hade grabben i detta fall haft soc hos sig så hade det varit känt. Gissningsvis var han placerad i ett familjehem. Hur bra går det att ha ett familjehem som släpper ut en känd överfallskille på egen hand? Tycker du att det känns som ett lyckat koncept?
Citera
2022-07-13, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Kan inte annat än hoppas att BOs mamma röstar för SD. Inte för att jag stödjer dem, utan för att jag inte vill att hon dels ska behöva ha en svårt skadad dotter att värna om men även behöva gräma sig över att det ledde till årets mest imponerande kollektiva kräkning av rasistisk dynga.

Tragiskt att en liten flickas tragedi blir politiskt slagträ och omtanken om henne blott ett PS efter långa hatinlägg.

Men så är det i det nya Sverige, vi bryr oss inte om varandra längre utan bara om hur vi kan utnyttja situationer för att föra våra argument.

Alla är tydligen politiker nu -- gött!
Bry sig om varandra? Det är ju just det vi inte gör när den här killen får vistas i frihet

Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Invandringen är en annan sak än asylsökande. Den är rekordstor efter krisåret 2015. Varför?
Tja, när man stängde asyldörren fick man prova en annan dörr, typ arbetskraftsinvandring. Huvudsaken för de som invandrar är att de får komma till Sverige eller Tyskland och ha det bra.
Citera
2022-07-13, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så att han kan fortsätta att skada flickor och kvinnor i Etiopien för dem skiter vi i?
Ja, för det är Etiopiens uppgift att hantera, inte Sveriges. Sverige är inte hela världens socialtjänst till skillnad från hur muslimer verkar betrakta landet som en gigantisk uttagsautomat att våldlusta sig på likt lille Abushi. Om han är på camping så hoppas jag inte att några andra finns där, för då far turisterna och svenskarna där i farozonen. Etiopien får göra vad de vill med monstret och hans äggkläckningsmaskin till mor. Jagskiter i dem och bryr mig om mitt eget lands befolkning. De inom S, C, V och Mp som tycker annorlunda kan följa med ungjäveln dit hem.
Citera
2022-07-13, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Bry sig om varandra? Det är ju just det vi inte gör när den här killen får vistas i frihet
Han får naturligtvis inte vistas i frihet. Troligtvis sitter han och familjen i ett övervakat familjeboende. De enda han träffar är psykologer.

Det förstår väl egentligen vilken idiot som helst... Dvs ifall denne inte har för avsikt att använda situationen för att sprida rasistisk desinformation.

"Sossarna har släppt honom lös bland massa småflickor"

Är människor såhär dumma i dagens Sverige? Jag blir helt allvarligt bedrövad. Trodde utbildningen var bättre än så.
Citera
2022-07-13, 05:42
Medlem
Vad heter negergrisen som molestat lillflickan?
Citera
2022-07-13, 05:47
Medlem
Citat:
Om de är kvotflyktingar så lever de ofta rätt länge i FNs flyktingläger innan de eventuellt får plats i något land, och är inte specifikt från övre samhällsskicken. De fick knappast UT på grund av ungens utvecklingsstörning, om ansökningarna började när han var ca fem år eller ännu tidigare så är det väl hyfsat möjligt att den inte direkt märktes då ens.
Om de är kvotflyktingar så hade hela familjen åkt i ett svep och inte med fadern ensam i Italien samt de hade förmodligen inte fått begränsade 3-åriga tillfälliga uppehållstillstånd utan permanenta sådana. De är rent och kort parasitiska etiopiska socioekonomiska migranter vars unge har passat på att avancera till sexualförbrytare.
Citera
2022-07-13, 05:50
Medlem
Någon som har en uppdatering på flickebarnet?
Fortfarande sövd?
Citera
2022-07-13, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Han får naturligtvis inte vistas i frihet. Troligtvis sitter han och familjen i ett övervakat familjeboende. De enda han träffar är psykologer.

Det förstår väl egentligen vilken idiot som helst... Dvs ifall denne inte har för avsikt att använda situationen för att sprida rasistisk desinformation.

"Sossarna har släppt honom lös bland massa småflickor"

Är människor såhär dumma i dagens Sverige? Jag blir helt allvarligt bedrövad. Trodde utbildningen var bättre än så.
Det sista jag läste i expressen är att pojken inte är frihetsberövad på grund av hans låga ålder. Var har du läst att han är frihetsberövad? Annars är han ju fri att komma och gå som han vill. Polisen har troligtvis inte folk att punktmarkera honom.
Citera
2022-07-13, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, Socialtjänsten kan det!!

Nu är det väl mest "högerfolk" som tjänar grova pengar på denna industri......alla politiska partier oavsett färg är lika skyldiga!!

Japp, högst sannolikt en kostnadsfråga för Skellefteås Sociala nämnd, kommunpolitikerna!

Japp, det vanliga, ingen tar ansvar!! Dessa barn skulle tilldelas advokat och god man, som INTE ser till vad de kostar, utan vad som är "barnets bästa", helt enkelt!!

Tack för ett mycket bra inlägg!

Tack själv!
Det blir problem när man berättar om sitt jobb, och många ggr är det överförjävligt!
Vi har ett till "välkänt" fall som var på löpet när det begav sig, och fortsatt senare vid lyckat/ misslyckat suicid (beror på hur man ser på det).
Man önskar att folk kunde förstå hur det är att arbeta på vissa av dom här instanserna!
Man kan se ibl att behovet dom har, inte är det dom får!
Och med det så blir det inte bättre, problemen eskalerar och blir värre!
För det kostar pengar!
Då modellerar man om behovet till "förvaring", oftast på HVB-hem, förvaring av barn är inte bra och inte konstruktivt, definitivt inte alla barn!
Barn har rätt till möjligheter att utvecklas efter sin förmåga, men det utrymmet finns inte, alla hamnar i samma fack oavsett problematik!
Och det märkliga är att många personal, vet och ser det och vill kanske göra en annan individuell handlingsplan, som anpassas efter barnets behov!
MEN, det kostar pengar, speciellt på privata boenden. Där det tillomed är ägare som inte vet vad dom sysslar med, kunskapsmässigt!
Personalen går ofta på knäna och är utan personal, hur slutar sånt?
Man tar in vad som helst till slut, det var tillomed så att vi fick en ovan vikarie, en som skulle föda barn om 3 mån och hade en jättestor mage!!!
Hur tänker man där?!?!
Hon blev sparkad, av ett barn i ryggen och kom inte tillbaka mer, bebisen klarade sig!
Det finns outbildad personal, som är långt bättre än utbildad personal, att jobba med barnen- även om dom inte är insatt i lagtexter osv
Det fins det lösningar på!
Det är fruktansvärt att stå bredvid och se, när fint utbildade människor inte KAN nånting, totalt empati/fantasilös, som står i position och gör saker för pengarna, el för vinsten!
Vi var några som kontaktade Kalla Fakta, men dom var inte intresserade då, mitt i den ena stora tragedin!
Vi var/ är många som hade kunnat vara visselblåsare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in