2022-07-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jävlar vad du överdriver i din retorik.

Om nu normalt folk anser att de personer som beter sig som neanderthalare och uppmuntrar till att primitivt ta lagen i egna händer;

Så innebär det inte per automatik att omhulda gärningspersonen.
Det innebär inte att brottet förringas.

Exakt! Jag hatar brottet och lider med flickan och hennes familj. Jag tycker inte det minsta synd om gärningsmannen och tycker att det viktigaste är att han inte ges tillfälle att skada någon igen.

Men jag lever och vill fortsätta leva i ett land där lagar gäller och gäller alla. Vi är inte bestialiska djur som kräver blod för att stilla vårt hämndbegär!
Citera
2022-07-13, 20:35
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Menar hon alltså att hon tycker att det räcker gott och väl med att tycka synd om flickan? Vi ska inte fokusera så mycket på människan som gjort detta? Att det uppstår mycket hat känns i alla fall för mig rätt rimligt. Du som inte blir arg och frustrerad över detta för gärna berätta hur du tänker?
Ett typiskt exempel på känslokorridoren som Barrling skriver om, vissa känslor är okej men inte andra, man får vara ledsen men inte arg, man ska vara optimist man får inte vara pessimistisk om utvecklingen osv osv.
Citera
2022-07-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Alltså fy fan vilka vidriga människor ni ÄR!!! 😡😡😡😡

Ni sprider erat hat över hur muslimer behandlar svensk kvinnor men slänger er som vidriga blodtörstiga varulvar över en svensk kvinna som pratar om sin sorg över att hennes elev blivit våldtagen och nästan mördad precis bredvid där hon både bor och arbetar!

SKÄMS!!!!!

Du verkar ju helt blåst, hoppas du inte tar illa upp men om det är din nivå som jobbar i svensk skola så förstår man ju varför det ser ut som det gör. Det du gör nu är ju att du i princip lägger samma värdering på det jag sade i paritet med att Sverige är rape capital number 1 där det är statistiskt fastställt att det är utomeuropéer som är förövare. Känns som att det med #metoo flög dig rätt över huvudet

Istället för att spamma denna tråd kan du ju skriva några hjärtan på facebook, kolla desperate housvives, ta ett glas rött och fortsätta rösta på S, MP eller V. Kommer säkert kännas bättre
Citera
2022-07-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Fullt möjligt en idiotisk fråga:

Har familjen utreseförbud eller ej?
Gissningsvis är svaret ja men är allt annat än säker.
Kom igen för fan. Dom måste väl kunna återvända till sitt hemland på semester ett par veckor och återkomma. Stör dom inte nu då det är synd om stackars pojken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetten
Men det gick bra att göra det på 60 talet med Sossarnas goda minne.
Var sjätte dog efter lobotomi
Trots att upp till var sjätte patient avled fortsatte ingreppen. Totalt hann 4500 svenskar lobotomeras innan operationerna upphörde i början på 1960-talet.

Det var dock tveklöst effektivt, eller hur? Hur många av dessa ca 4500 dömdes senare för grova våldsbrott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Finns vetenskapliga studier som visar att kvinnor går igång sexuellt på de mest hemska och vidriga händelserna man kan tänka sig. Allt från mord till våldtäkt av barn. Sök på serial killer groupies.

Gissningsvis satt hon och fingerpullade framstjärten när hon såg bilden på den brutaliserade lilla flickan.
"åh, tänk om han hade gjort detta på mig"

Det är viss risk här att du gjort en av året värsta missförstånd här nu och din fantasi skenat i väg mer än de flesta andra om man får vara lite snäll nu och påpeka hur fel det blir med missförstånd..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Läste precis i SVT att skolan som pojken går i har inga anteckningar om förra årets polisutredning eller andra anmälningar kring olämpligt beteende.

Antyder att kommunikationerna mellan polisen, socialen och skolan är inte riktigt tipp topp.
Polisen lämnar över minderårig till soc. Soc kör sig eget race och hänvisar till sekretess
Citera
2022-07-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ett typiskt exempel på känslokorridoren som Barrling skriver om, vissa känslor är okej men inte andra, man får vara ledsen men inte arg, man ska vara optimist man får inte vara pessimistisk om utvecklingen osv osv.

Man får vara arg, men man får inte ta lagen i egna händer!
Citera
2022-07-13, 20:37
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
En lärare på moröbackeskolan har gjort ett inlägg på sin facebook.

"Skrev en text mitt i natten. Läs gärna. Gilla. Kommentera. Men inte med hat i munnen. Allt sådant kommer plockas bort. Blockeras. Dela gärna. Med kärlek. ❤️

Jag går fortfarande inte förbi platsen där det hände, trots att det bara är några 100 meter bort. Jag viker av åt andra hållet utanför porten när jag ska ut på promenad eller en löptur. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag knappt fått mig ur soffan sen det hände. Promenader och löpturer har stannat av. Liksom det mesta i livet. Det är som en dimma har lagt sig och bestämt sig för att stanna. Och då är jag bara en fröken. Inte familj eller annan närstående.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen i allt detta. Förstår inte hur det ska gå att starta upp en vardag när semestern och sommarlovet tar slut. Kommer knuten i kroppen nånsin att lösas upp helt? Kommer illamåendet alltid komma bara genom att vända blicken ditåt? Och jag är bara en fröken. Jag försöker ta för mig mer. Försöker hitta tillbaka. Leva och umgås. Men dimman vill inte lätta helt. Och med jämna mellanrum tätnar den igen totalt. Och jag är bara en fröken.

Det som hänt är fruktansvärt. Vidrigt. Oförståeligt. Galet. Hemskt. Tragiskt. Sorgligt. Mörkt. Mardrömslikt. Overkligt. De tror jag varenda levande människa som läst om det tycker. Jag vet inte om jag nånsin kommer att ta in det helt. Om det nånsin kommer att landa i mig. Det är en sorg som ska bearbetas. Och då är jag bara en fröken.

Men. Jag kan inte skriva denna text utan att nämna det andra som pågår. Jag önskar så att jag slapp. Jag önskar att det var nog, mer än nog, att smälta det som hänt, att oroa sig för vår elev, att bearbeta och våga igen. Men tyvärr stannar det inte där. För hatet jag ser och upplever just nu är paralyserande. Fullkomligt nattsvart och på en helt ny nivå. Rasismen och jakten på den misstänkte killen når nivåer som helt ärligt skrämmer skiten ur mig. Ordval och slutsatser människor på nätet använder sig av har passerat alla gränser. Har vi inte lärt oss än att hat föder mer hat? Kunde inte all vårt fokus få ligga på att oroa oss för flickan, på att smälta det som hänt, på att räkna ut hur vi alla ska gå vidare? Kunde vi inte ha fått hjälpas åt med det? Det är en alldeles tillräckligt stor uppgift som den är. Istället för att utse oss själva till poliser, domare och rättskipare av alla andra slag. Påstå att vi är sanningssägare och att samhället vill skydda monster mer än små flickor. Det hjälper ingen. Att möta hatet gör inget bättre. Jag förstår att folk vill veta. Jag ville också veta. Ville veta och förstå. Förstå kommer jag aldrig helt att göra. Men jag vet att hudfärgen på gärningsmannen inte har någon betydelse för brottet. Jag vet det.

Snälla sluta hata."

https://www.facebook.com/1428794609/...E9fJGr5XZaZdl/

Det här är samma typ av personer som själva sprider hat, hot och våld mot personer som:
- ifrågasätter feminister och genusvetare
- anser att transkvinnor inte är riktiga kvinnor
- inte håller med Miljöpartiet i klimatfrågan
- uttrycker stöd för Jimmie Åkesson eller Donald Trump
- etc.

Men nu tycker de helt plötsligt att det inte finns någon som helt anledning att uttrycka någonting negativt om personen som våldtagit, misshandlat och nästan mördat en liten 9-årig svensk flicka.
Citera
2022-07-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jo, men socialen tar väl ändå över aset på något sätt. Inte fan får han åka hem och ha fredagsmys med sina föräldrar.

Det stod igår på nyheterna att pojken nu befinner sig på hemlig adress hos sina anhöriga för skyddas mot folk som vill åt honom. Så antar att inget händer med honom alls förutom förhör till och från. Säkert kontakt också med något team av psykologer och stöd för familjen osv hemma hos dom.

Dom kan inte låsa in honom Enligt lagen eftersom han är under 15 men dom kan säkert råda familjen att han ska var hemma eftersom han har en hotbild över sig.
Citera
2022-07-13, 20:38
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Exakt! Jag hatar brottet och lider med flickan och hennes familj. Jag tycker inte det minsta synd om gärningsmannen och tycker att det viktigaste är att han inte ges tillfälle att skada någon igen.

Men jag lever och vill fortsätta leva i ett land där lagar gäller och gäller alla. Vi är inte bestialiska djur som kräver blod för att stilla vårt hämndbegär!

Det hade inte ens varit sådan uppståndelse kring påföljderna om vi faktiskt var en korrekt rättsstat som straffade den här typen av extremvåld oavsett ålder. Då hade inte folk känt att de måste åberopa lynchning och dödsstraff och det ena och det andra. Nu blir det ju såklart extra emotionellt och provocerande eftersom han inte ens kommer straffas överhuvudtaget för vad han gjort mot den oskyldiga flickan. Är du okej med det?
Citera
2022-07-13, 20:39
Medlem
Verkar vara en hel del för myndigheter och politiker att ta itu med i Skellefteå. Hoppas detta blir ett uppvaknande. Tragiskt är att det ska behöva gå så här långt utan att man agerar.
Alla mina tankar går till flickan och hennes familj ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in