2022-07-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
För att pojkbarnet är utvecklingsstört och går i särskola, naturligtvis. Och även om hans intellekt var som andra barns så är han fortfarande ett barn.

Jag förespråkar inte våldtäkt och dödsstraff ditt förbannade tvådimensionella patrask. Död åt såna som dig som önskar död över barn och som piskar upp rasistiskt hat.

Detta monster har åtminstone 70 år kvar att leva om inte någon hindrar honom. Under dessa år hinner monstret våldta och mörda många bra människor och kommer sannolikt också att göra det eftersom det tycks ligga i hans natur. Bidra till samhället i någon väsentlig mån kommer han aldrig kunna göra.

Att avliva monstret är både det moraliskt riktiga och mest praktiska handlingsalternativet. Att han har ett bristfälligt intellekt har inte någon direkt betydelse i sammanhanget eftersom det inte gör honom mindre farlig.

En hund som biter andra hundar blir avlivad. Samma princip bör gälla här. Har du ens funderat över vad alternativet till avlivning kan komma att innebära?
Citera
Medlem
Sverige år 2022 och vi vet inte hur gamla barnen som bor här är. Skam.

Läst att flickan utsattes för oerhörda grymheter, vill inte veta exakt vad. Oavsett religion, hudfärg osv så är det något inget barn ska behöva uppleva. Det verkligen skär i hjärtat att läsa om det. Om nu pojken visar sig vara under 15 och även om han är lite äldre än 15 så är han fortfarande ett barn oavsett vad och måste också behandlas som ett barn även om han utfört detta hemska mot flickan. Det är ansvariga för att han inte fått den hjälp han behövt vi ska rikta ilskan och kritiken emot. Barn är barn oavsett vad.
Citera
Medlem
Citat:
För att pojkbarnet är utvecklingsstört och går i särskola, naturligtvis. Och även om hans intellekt var som andra barns så är han fortfarande ett barn.

Jag förespråkar inte våldtäkt och dödsstraff ditt förbannade tvådimensionella patrask. Död åt såna som dig som önskar död över barn och som piskar upp rasistiskt hat.

Vi vet inget om att GM skulle vara utvecklingsstörd, endast att han ska ha någon form av funktionsnedsättning - men att detta inte är något som direkt märks interaktion med honom.

Källor som interagerar med GM har tidigare i tråden varit tydliga med att han verkar rätt normal när man pratar med honom. Lite töntig dock.

Att GM är ett barn är också ifrågasatt då det finns uppgifter om att han egen mamma sagt att han är 2 år äldre än enligt hans personnummer. Vi får invänta den åldersbestämning som nu ska ske och hoppas att den ger svar åt något håll.
Citera
Medlem
Trist med denna partipolitik. Även de som röstar vänster gillar inte hur landet utvecklats
med våldsdåd. Och det innebär inte att vara anti-vit att vara vänster. Sådana här våldsverkare hade släppts in Även om invandring legat på minsta nivå. Det är
extremt ovanligt med så unga kriminella.

Jag förstår de som vill slå i hjäl honom.
Men rationellt leder det ingen vart.
Flickan blir inte bättre för det
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Fan vilka klockrena teorier. De var ju inte alls dragna ur ditt eget fördärvade psyke...

Tror du själv att du hjälper flickan på något vis, genom att marinera den här tråden i obscent rasistiskt hat? Du struntar totalt i henne. Du vill bara se en död mörkhyad pojke hängd. Snacka om pervers.

De är dragna ur det faktum att du i flera dagar försvarar honom.

Hur hjälper du flickan och andra barn när du skyddar och känner sympati med de personer som vill dem så här illa? Jag bryr mig definitivt om flickan. Sorg och frustration leder ofta till vrede och desperation, därför det också händer att folk faktiskt hämnas på olika sätt. I din värld så ska man bara acceptera att barn våldtas och mördas, andra tycker inte det.

Jag bryr mig inte det minsta om vilken härkomst avskummet har, jag hade åberopat samma rättvisa om han var vit. Det är du som inbillar dig det eftersom du inte kan se längre än hudfärgen på honom.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peem
Det som har hänt är avskyvärt och alla tankar går till de närmast drabbade och framförallt till flickan själv. Men att göra misstaget att besöka detta forum i tron att kunna finna någon ytterligare saklig och korrekt inormation kring saken, mer än den som ges av media, är något jag kan ångra. Min bild av delar i det svenska samhället blir nattsvart, utifrån huvuddelen av de inlägg som skrivs här. Formuleringar, åsikter och tankar som inte är värdiga ett modernt samhälle sprids. Men jag inser förstås att detta inte alls, på långa vägar, är representativt för Sveriges befolkning. Dessa forum förefaller vara en sluten community för avgränsade och extrema värderingar, för vissa stukade individer. Denna typ av extremism, i alla dess former, är aldrig något som kan eller kommer att ges företräde i vårt land. Ett samhälle som byggs på hot och hat är dömt att gå under. Sverige är mycket mer och mycket bättre än så!

Flashback är ett diskussionsforum, varför såväl normativa som mer beskrivande/informativa inlägg postas.

Det är en beklämmande ståndpunkt och missuppfattning, att moraliska ställningstaganden, som starkt tar avstånd från den brutale vålds- och sexualbrottslingen, inte skulle vara "värdiga ett modernt samhälle".

Ett samhälle, som värdesätter en vålds- och sexualbrottsling lika mycket som hans oskyldiga offer, kommer att gå under.
Citera
2022-07-13, 14:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Köper inte att man inte kan åldersbestämma människor. Har vetenskapen inte lyckats klura ut det ännu?
Det finns inga ekonomiska incitament att lägga stor energi på att ta fram sådana metoder ännu. Det finns politiska incitament, men politiskt driven forskning har aldrig gått speciellt fort.
Citera
2022-07-13, 14:02
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Petitessgrej, men han är inte nyanländ utan har bott här i nio år.
Han kom väl hit 2017? Det är fem år.
Citera
2022-07-13, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Det finns ingen rättvisa i det här landet, och inte heller kommer det skipas någon i det här fallet. Det är då helt naturligt att folket tar lagen i sina egna händer"

"Att döda någon som dödar är fortfarande rättvist och etiskt försvarbart."

Stort tack till båda som med all tydlighet påvisar det infantila resonemanget som jag belyste ang att å ena sidan kräva striktare lagreglering men å andra sidan vara ointresserade av att följa lagen, anse att det är ok att uppvigla och även mörda.

Vad yrrar du om? Vi ska visa förståelse för att folk är arga för att belysa att lagarna i landet är helt fel. Att begå grova brott utan att få ett straff som står i proportion till brottet är det som är uppenbarligen fel.

Således två problem som uppstår.

Barn under 15 år kan begå och förstå att de begår grova brott men ska slippa undan ansvar.

Vård är en förmån för den som begår brottet och har inget med rättvisa att göra vilket bör krävas av en rättsstat. Ett offer och dess anhöriga har ingen nytta av ett monster får "vård" för att sedan släppas fri.

Kan inte staten utdela rättvisa så kommer någon annan privat aktör att göra det. Varför är det så svårt för dig att begripa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Rykte eller inte.
Tack för att du delar med dig.

Inte kul att skriva om, vill mest kolla om någon annan hade hört samma sak för att bekräfta eller dementera.

Jag hoppas som jag skrev tidigare att det inte stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulltofs12
Har vi en bild på svinet?

https://i0.wp.com/petterssonsblogg.s...09%2C532&ssl=1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lynchstämning och att uppmuntra till brott är aldrig sunt.
Han rekommenderas att letas upp och mördas.

Det säger dock en hel del om den primitiva nivån hos personerna, att man uppmuntrar att skita i lagen och det påvisar helt klart att familjen har ett skyddsbehov.

Denna åsikt innebär inte att gulligulla med nån förövare, det han gjort är vedervärdigt.

Ja men det är väl positivt det visar ju att intregationen och anpassningen fungerar.. Svenskarna har lärt sig och det är alltid lättare att anpassa sig neråt än uppåt. Så dax och ut och kaosa alla svenskar

Jag är förundrad av vissa politikers kompakta tystnad.

När ska media rakt och tydligt informera om att (M)GM är av utländsk börd, indirekt vet nu de flesta det med tanke om åldersutredning. Dax att ta bladet från munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in