2022-07-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Negern har setts i Sollentuna, om det är sant har jag fått veta att en lyktstolpe har förberetts åt honom och hans socionomer !
Vad har du för källa på detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Som sagt, utvecklingsstörning är en irrelevant detalj och det är ett brett ämne som man inte behöver fokusera allt för mycket på.

Han vet vad han gjorde, han vet att det är fel, han förstod definitivt att flickan led. Det är allt vi ska bry oss om. Han störning kan socialkärringarna, BUP och läkarna försöka definiera bäst de vill, han förtjänar likväl ingen som helst sympati eller förståelse och han gör sig bäst nedgrävd 3 meter under marken.
Håller med. Var ju han själv som sa att en flicka låg skadad i skogen så nog var han medveten.

Som sagt han bör såklart avlivas allt annat är nånsens för att vi som kollektiv ska slippa känna oss onda... Denna gång på bekostnad av en liten flicka.

Men i verkligheten kommer han få chans att göra detta igen minst en gång till innan han blir omhändertagen för gott.

Lite som lotto för alla svenska småflickor på bekostnad av goda staten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Har också undrat vad som orsakat dessa märken. Hon har iof inte märken på andra sidan mungipan. Vittnena som hittade henne har heller inte sagt något om munkavle. Jag gissar på rivmärken.

Är det inte någon slang som hålls fast på kinden med tejp som då ser ut som ”ett långt märke”?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Folkvreden, som du väljer att kalla det, är då alltså att en skock babianer sitter på Flashback och åberopar dödsstraff för ett särskolebarn? Kvävs på dina storvulna pissvisioner om pöbelstyre.

Varför hänger du upp dig på att han är ett "särskolebarn"? Han är en mordlysten, våldsam och empatistörd våldtäktsman med pedofila tendenser dessutom.

Du förespråkar i vart fall våldtäkt och dödsstraff för oskyldiga barn i jämförelse, med tanke på att du vill skydda honom till varje pris. Om "rättsapparaten" beslutar att han bör få gå fri, då hade du såklart hävdat att detta måste gälla.
Citera
2022-07-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Naturligtvis hör det hit hur folk röstar! Nu försöker ni som har röstat för detta blanda bort korten. Att det är ni som har röstat för öppna gränser och lajkat Refugees welcome och Stoppa utvisningarna till Afghanistan som är orsaken till våldsbrottsligheten och otryggheten. Skäms på dig!
Nej jag tänker inte skämmas. Lek med tanken att det inte skulle finnas några gränser öh… inga krig, inga vi och dom, inga ”kultur krockar” Man är otrygg så länge man inte litar på folk. Receptet är alltså …make friends.
I det här fallet handlar det om en sinnessjuk grabb och han är lik förbannat rubbad oavsett frisyr. Problemet är att man inte gör något i tid, alltid när något fruktansvärt redan har hänt.
Citera
2022-07-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ja, det är den censurerade bilden men nu var det ju inte den jag efterfrågade eller hur?

Mammans instagram tror jag de fick tag på bilden eller samnytt, någon politiker twittrade också bilden om jag inte är ute och cyklar. Mammans profil har jag dock hört numera är privat och tror många är rädda för att dela bilderna då det kan vara brottsligt.
Citera
2022-07-13, 13:44
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lynchstämning och att uppmuntra till brott är aldrig sunt.
Han rekommenderas att letas upp och mördas.

Det säger dock en hel del om den primitiva nivån hos personerna, att man uppmuntrar att skita i lagen och det påvisar helt klart att familjen har ett skyddsbehov.

Denna åsikt innebär inte att gulligulla med nån förövare, det han gjort är vedervärdigt.

Är du dum i huvudet på riktigt? Det är ju tack vare idioter som du som samhället är i kollaps. Att döda någon som dödar är fortfarande rättvist och etiskt försvarbart. Om ett land inte straffar brottslingar och utdelar straff som speglerar brottets allvarlighet så är det upp till folket att göra det. Var är rättvisan? Inga konsekvenser alls av detta bestialiska dåd. Är det då konstigt att folk är förbannade?

Barn begår inte sådana här brott. Det förstår du nog också.
Citera
2022-07-13, 13:45
Medlem
Svaagdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avdosabic123
Har jobbat på skolan.

Pojkens ålder är osäker, med tanke på att jag inte vet om han gått om, men han har gått i fjärde klass två sommrar tillbaka, alltså borde han nu gått i 6:an.

Skolan, och framförallt just denna klass är våldsam, både verbalt och fysiskt, gentemot andra skolor i kommunen. När jag arbetade där var det någon form av fysisk våld nästan varje rast. Nu låter det väldigt dramatiskt, som att barn blir sönderslagna, men det är det vanliga grälen du kan tänka dig på en skolgård, fast med extra hot, våldsamma ord och slag. Problemet är hur ofta det sker, hur normaliserat det är, och hur det kan byggas upp övertid till större konflikter.

Det är nämligen så att kommunen gör en satsning för att trycka ihop skolorna, medans man inte anställer nog personal, för att spara pengar. På fritids på just den här skolan är det ofta 3 anställda på 90 barn. Ni kan då tänka er hur det blir med en sådan miljö då det inte finns ens en möjlighet för dom anställda att ta itu med problemen och konflikterna som kan uppstå ordentligt.

Jag har meddelat rektorer och andra anställda om våld som barn och jag själv blivit utsatt för, och hur vissa barn med speciell anläggning kanske inte hör hemma i en vanlig klass. Det man får då är en massa frågor för att framställa om det verkligen var så illa. Sedan måste allting göras officielt, och därför görs ingenting, för man har ingen grund. "Vanliga" skol gräl anses inte som skäl nog för officiella åtgärder.

Det finns inte nog med grund för att göra någon undersökning och även då, vad ska göras? Barnet är minderårigt och kan inte straffas. Man kan inte skicka ut barnen från skolan, eller skicka dom till en annan skola som man gjorde förr i tiden.Det görs väldigt lite för att erkänna och ta itu med problemen och det är till stor del systemets fel, och att rektorerna verkar inte ha någon egen kraft att göra något. Dom verkar mer som politiker som försöker "sälja" skolan..

Den här pojken är nog det mest obehagliga barnet jag påträffat och jag kommer ihåg hur personalen nästan undvek den här individen eftersom att varje interaktion eskalerade, även om man inte ville något speciellt från individen. Försökte kommunicera med honom någon gång men fick bara svärord tillbaka. Verkar avsakna empati helt och hållet från min bedömning och fick nöje från andras lidande. Kan tycka att något borde ha gjorts tidigare, för alla barnen på skolans trevnad och säkerhet. Men som sagt finns det inte mycket "inom systemet" man kan göra, rätt vad det är så är skolan anklagad för diskriminering och det är typ värre än grov våldtäkt i Sverige.

Hoppas det kan svara på "Men vad gör staten?!" frågorna någorlunda. Skulle inte säga att det här är ett invandringsproblem, förutom att om en etnisk svensk beteéde sig på så vis hade kanske något gjorts mycket tidigare. Det har inte med någon annans kultur att göra, utan med oförmögenheten att göra något pga hur systemet är uppbyggt.

Stort tack för din redogörelse.

Det förefaller alltså som att lärarpersonal slog larm.

Vad gjorde ansvarig skolledare? Om det inte fanns resurser - överlämnade då denne ansvarige skolledare sitt arbetsmiljöansvar till Barn- och utbildningsnämnden?

Detta har inte skett genom att gudarna är vredgade på mänskligheten. Detta har kunnat ske eftersom tjänstemän på någon nivå inte skött sitt jobb.
Citera
2022-07-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vem är personen som tog beslutet att ge detta monster permanent uppehållstillstånd? Det är dags att dessa anonyma tjänstemän får stå till svars för en gångs skull.

När beslutet om permanent uppehållstillstånd togs var det redan känt att han attackerat ett flertal flickor och kvinnor och att familjen var helt dysfunktionell. GM beskrevs som en "tickande bomb" och ändå tog någon beslutet att ge honom permanent uppehållstillstånd. En vecka senare begår etiopiern detta bestialiska mordförsök och våldtäkt mot en nioårig svensk flicka.

Ansvar måste utkrävas. Vem tog beslutet? Om det finns ett uns av empati och moral hos den här personen så hoppas jag att den ligger sömnlös om nätterna.

Varför tror du sossarna tog bort tjänstemannaansvaret på Palmes tid?
Senaste omröstningen i riksdagen i feb skickades denna fråga på utredning bland 2300st andra. Troliga andledningen att tjänstemannaansvaret togs bort var att det inte fanns välutbildade kandidater att föra fram när de gamla avgick i statsapparaten.
Därav en av anledningarna att det ser ut som det gör i Sverige idag.
Citera
2022-07-13, 13:46
Medlem
KirkLazaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Bara en fråga om ett möjligt scenario. Om någon anhörig eller inte, skulle döda gärningsmannen (barnet), är det då juridiskt tillåtet att som inte anhörig till offret, starta en insamling där pengarna oavkortat går till rättshjälp åt den som befriade oss från barnamördaren, samt till rehabilitering av flickan och hjälp till hennes familj?

Det hade såklart varit det bästa, för alla. Jag är i vanliga fall för ett rättssamhälle men här kommer inte lagen göra att rättvisa kommer ske. Den här individen, om han någonsin får vistas fritt igen (vilket är sannolikt), kommer begå liknande brott igen. Om jag får välja om någon oskyldig ska utsättas för den här typen av brott av denna individen, eller om han själv ska tas av daga, då är valet enkelt. Vissa människor kan helt enkelt inte leva i ett civiliserat samhälle.

Jag hade skänkt pengar till en gärningsman som hade avlägsnat den här individen.

Nu när vi ändå pratar om det så bör en insamling startas för att stötta familjen ekonomiskt. Det skulle inte ta bort deras sorg såklart, men att få slippa tänka på ekonomin, kan underlätta det praktiska i vardagen. För att inte tala om flickans skadestånd som kommer vara ett hån, om hon nu ens överlever.

Vilket mörker. Vilket bäcksvart mörker det här är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Vad har du för källa på detta?
Någon påstod sig ha känt igen honom, ingen substans
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hur blir det när personen är myndig? Kan tvångsmedicinering utföras på plats, eller skickas personen till psykiatrin (där den egentligen kanske inte hör hemma)?
Det blir psykiatrins ansvar, öppen- eller slutenvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in