2022-07-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jag bara noterar att hennes ansikte (tack och lov) inte ser så värst sargat ut. Inget drän från huvudet, inga anmärkningsvärda hematom eller svullnader i ansiktsvävnaden.

Och MGM har uppvisat sexuell fixation i kombination med våld tidigare. Så jag befarar att det är sexuellt våld som hon primärt utsatts för.
Wow. Hon är så pass svulllen i ansiktet att hon inte liknar sig själv på bilden från innan. Hon har förmodligen inre blödningar, en förstörd hals och bröstkorg, organ samt de nedre delarna.
Citera
2022-07-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrodite
Jag ser att folk väljer att lägga fokus på att tycka synd om pojken
Om du läste lite tydligare så skulle du snabbt inse att folk väljer att lägga fokus på att hata pojken. Sen är det några av oss som orkar bestrida det besinningslösa hatet. Det handlar inte om att tycka synd om, det handlar om folk som uttrycker sig och resonerar vidrigt och bestialiskt. Jag har redan beklagat det fruktansvärda som hänt flickan hundra gånger. Men du tycker alltså att det är okej att uppvigla till lynchning av ett utvecklingsstört barn, du också? Fräscht.
Citera
2022-07-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Har för mig i bakhuvudet att det var någon svart flicka som var utsatt för ett grovt brott för typ tio år sedan och att det var ett otrolig liv om hur hemskt det var, man lyfte fram det i alla tänkbara vinklar i media om "rasism" och hur hemskt det var. Någon annan som minns ett liknande fall som var ungefär så?

Kan det vara Yaras du tänker på. Stor uppståndelse. Massa bilder och namn i media.
Men ruskigt var det iallafall. Stackars lilla flicka.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...s-fran-anstalt
Citera
Medlem
Citat:
Varför tillåts de hålla på? Varför käftar inte folk emot? Fattar att de inte orkar i och för sig, men ändå. Ruska liv i de här dödskallarna.
Ja du.. Svaret är nog att här på F.B finns det ingen censur och man får uttrycka sig precis hur man vill, även om det handlar om personangrepp, mordhot, förtal, rasism, hets mot folkgrupp m.m. En perfekt medial plattform för de som inte annars vågar uttrycka sig och göra sig hörda.
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Statsminister Magdalena Andersson kan vara stor i käften i andra sammanhang men i det här fallet håller sig undan fan bedrövligt.

Vi vet alla hur det hade låtit om GM varit vit, och lilltjejen svart.

Stor skillnad.
Citera
2022-07-13, 01:02
Medlem
FashbLacks avatar
Citat:
Oj hjälp. Hör av dig igen efter att ni har slitit sönder det förståndshandikappade barnet så jag vet när ni är på ingång. Laddar med saft och bulle.

Nog håller jag med om att lynchmobb på ett barn är hemskt. Pojken behöver ju omhändertas omedelbums av socialen och förvaras med strikt vård bakom stängda dörrar tills han är myndig, det kan ju alla se.

Men FAN vad lågt av dig att dra in utvecklingsstörning i detta som någon form av ursäkt för MGMs fruktansvärda handling? 1% (källa FUB) har en utvecklingsstörning i Sverige och enligt MFD har 75000+ kommunalt verkställda insatser för funktionsnedsättning/-störning. Om alla med utvecklingsstörning skulle knalla runt och utföra handlingar som MGM så hade vi haft hundratals sådana här incidenter varje år? Lider alla utvecklingsstörda av en sån sjukt grov empatisk fail att man utför sådana handlingar? Nope.

Självklart har även utvecklingsstörda/funktionsnedsatta en god grund att kunna skilja på vad som är rätt och fel, utveckla empati och ha en plats i samhället - jag hade varit vansinnig om jag haft en utvecklingsstörning och läst din text som blir någon slags försvarstal och ursäkt till det vidriga beteendet? Vad som skedde i Skellefteå är inget annat än ren och skär ondska som fått gro i en kropp/hjärna som inte är kapabel att kontrollera den. Ska pojken och familjen vara kvar i landet är det LÅNG behandling som väntar för honom, innan han är redo att få vistas ute bland folk igen, och det beror inte på funktionsnedsättningen - grabben måste få lära sig vad som är rätt och fel.
Citera
2022-07-13, 01:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Naturligtvis är det obehagligt och upprörande, är det någon som sagt att det inte är det??? Men det utesluter ju på intet sätt att andra vidrigheter kan försiggå runt omkring, så som att försöka tillskansa sig politisk opinion i det nedsövda offrets namn, genom att utan tillåtelse publicera ocensurerade bilder på henne i sjukhussäng.
Var rätt många etablerade vänstermänniskor inklusive media som publicerade ocensurerade bilder på en död treåring med det politiska syftet att få till massinvandring. Men, reglerna ni sätter upp gäller ju bara andra.
Citera
2022-07-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kbp6541
Nä, som jag nämner i mitt inlägg så har jag tyvärr låg koll på just Afrikanska land.

Men av min egna erfarenhet(som är orelevant i tråden Men relevant för min åsikt) så är det extremt olika synsätt på rätt och fel landen emellan. Min mamma är invandrad från Asien, pappa från en liten Norrlands by. De har väldigt olika syn på vad som är okej/rimligt, vad som anses som brott eller vilka straff som borde ske. Jag vill påstå att detta är pga de olika kulturerna och samhället de är uppväxta i. Många aspekter är lika. Mycket har mamma lärt sig att acceptera och ta del av i Sverige. Tur att min mamma har respekt för landet hon bosatt sig i även om jag och hon har olika syn på saker och ting.

Åter till tråden. Jag har inget emot varken utvecklingsstörda eller mörka. Något jag är starkt emot är de som flyttar till Sverige av olika anledningar och inte väljer att integreras i samhället. Absolut att Sveriges politik nog är en stor anledning till att det är "svårt" MEN det är såååå många som är super, de har liksom tagit upp ett Svensson liv och mår bra. Så varför klarar inte fler av det? Varför är det i alla fall sånna klyftor?

Allt blir vad man gör det till. Finns det en vilja finns det en väg.

Fair enough. Tack för att du utvecklade dina tankar! Blev lite lättare att förstå ditt perspektiv och dina åsikter.

Personligen har jag inget emot någon så länge de gör ”rätt” för sig. Det kan dessutom se olika ut för olika individer.

I det här fallet kan ju den utvecklingsstörda pojken kanske generera jobb för tidigare våldsamma kåkfarare som sadlat om till personliga assistenter? Känns ju som ett klockrent fall där staten/försäkringskassan/whatever borde gå in och betala för dygnet-runt-bevakning med hårdhandskarna på. Lär ju bli billigare än att individen, dennes anhöriga och samhället tvingas ta hand om konsekvenserna efter ett dåd som detta. Money well spent - och på ett hyfsat ”humant” sätt dessutom!
Senast redigerad av FridayThirteen02 2022-07-13 kl. 01:05. Anledning: Stavfel… *suck*
Citera
2022-07-13, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Vi vet alla hur det hade låtit om GM varit vit, och lilltjejen svart.

Stor skillnad.

Tror du på det där själv?

Du kanske förvisso tror att all forskning på ämnet rasism är en konspiration mot vita cry-babies-män med?
Citera
2022-07-13, 01:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Om du läste lite tydligare så skulle du snabbt inse att folk väljer att lägga fokus på att hata pojken. Sen är det några av oss som orkar bestrida det besinningslösa hatet. Det handlar inte om att tycka synd om, det handlar om folk som uttrycker sig och resonerar vidrigt och bestialiskt. Jag har redan beklagat det fruktansvärda som hänt flickan hundra gånger. Men du tycker alltså att det är okej att uppvigla till lynchning av ett utvecklingsstört barn, du också? Fräscht.

Du tycker att sådna idioter ska få komma ut i samhället igen och ge sig på folk igen fräscht...

Lågbegåvade idioter som dig tror att detta störda odjur kommer bli normal igen... Och nej jag vill inte betala skatt för hans vård... stegling är ett utmärkt straff och en störd indivd mindre som kan sprida sina felande gener vidare.
Citera
2022-07-13, 01:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag är mycket säker och behöver inte presentera ett skit här mer än det jag gjort.

Jaha, bara en ren killgissning alltså, i ordets extremt rätta bemärkelse

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag har ingen åsikt om mamman fattar du trögt?

Det är nog snarare du som är trögfattad i så fall, det var nämligen just en fråga om mamman du svarade på. Men visst, jag fattar, du har målat in dig i ett hörn och tycker att anfall är bästa försvar.

Kort och gott, mamman är den som står bakom spridningen av bilderna på dottern i sin sjukhussäng. Om det gör de som sprider bilderna till as, så vore det märkligt om inte mamman då är det största aset.

Huruvida det mamman sedan gjorde är brottsligt, är en annan fråga. Och där kunde visst inte ens du som påstår dig vara säker på saken, komma med ett enda sakligt argument till varför det skulle vara brottsligt.

Kort och gott är det så att för att det skall vara förtal så måste det framställa barnet som klandervärt, och det kan man verkligen inte säga att bilden gjorde. Syftet och effekten var diametralt motsatt. För att det skall vara olaga integritetsintrång så skall det medföra allvarlig skada för barnet. Och även här kan det ifrågasättas vad den skadan i så fall är, och huruvida den publicerade bilden istället kan ha motsatt effekt. Utan att ta ställning noterar jag bara att båda förhållningssätten både kan ifrågasättas såväl som argumenteras för, och hur en domstol skulle komma att resonera är allt annat än "säkert".
Citera
2022-07-13, 01:06
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Instämmer om pöbelbestialiteten.
Den är lägre än låg, men säg mig, anser du att pojkens familj ska utvisas från Sverige? Att de har förbrukat sin rätt att vistas i landet?

1. Ja
2. Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in