2022-07-12, 14:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Man är liten flicka upp till 15 år! Där träder en myndighetalag in och man blir per automatik kvinna. Blir äcklad av dig och ditt sätt att tänke!

Exakt vad blir du äcklad av?
Citera
2022-07-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Den här kvinnan som han attackerade förra året, vad skedde då egentligen och finns det nån bild på henne?
Jag tänker mest på utifall hon var kortväxt och späd, för det känns väl ändå lite udda om en 12-13 åring ger sig på en vuxen kvinna på 1,70, eller är han väldigt stor för sin ålder?
Jag tror att han är äldre med tanke på det sexuella beteendet. Han har överfallit två kvinnor vid olika gångtunnlar 2021. Sexofredat småtjejer på Morö Backe skola och försökt slita in en på en toalett. Väldigt ovanligt med en 13 åring med ett sådant sexuellt beteende om det överhuvudtaget finns. De här immigranterna har inga verifikat/dokument/papper på ålder.
Citera
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Det hade varit en stor lättnad, jag har endast läst att hon lämnade fritids för att cykla hem vid 15.00. Men hon kan ju mycket riktigt ha stannat på andra ställen på vägen, någon från området kanske kan bekräfta om det finns en lekplats som inte är ansluten till fritids på hennes rutt hem eller iaf närliggande?

15.00ish till 17:30 i våld är alldeles för lång period för att orka förstå eller tänka sig, så allt som talar för annat är en lättnad.
Eftersom polisen har efterlyst vittnen från en lekplats så är det möjligt att hon lekte ett tag efter fritis innan hon skulle cykla hem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Man drar ju i den lilla plastgrejen på buntband också för att spänna åt dem.

Men buntband är väl bara en trådsanning? Någon påstod och någon snappade upp? Monsternegern nöjde sig nog med att strypa henne med sina bara händer under sin extas.
Verkar sparkad/stampad,brutna revben har nämnts tidigare.
Citera
2022-07-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Swisha? Låter väldigt illa. Hur kan man ens tänka på pengar i detta läge? Den avancerade vården helt gratis. Vad ska dessa pengar vara till? Man kan be om pengar i USA eftersom sjukvården är svindyr och föräldrarna får sparken vid frånvaro från jobbet. Men vi jobbar INTE så i Sverige.

Man får tycka vad man vill om Swish-insamlingar för brottsoffer, det är som tur är helt frivilligt att bidra.

Som nämnt tidigare i tråden så är detta säkerligen mosterns sätt att försöka hjälpa till i en situation där man inte vet hur man kan hjälpa. Det kan vara skönt att försöka bidra på något sätt när man känner sig maktlös inför en fruktansvärd händelse. Oavsett så är jag säker på att hon menar väl och endast vill hjälpa sin familj på något sätt, och det sätt hon kunde tänka på var detta.

Med tanke på att MGM inte är straffmyndig så kommer BO antagligen inte få något speciellt betydande skadestånd och kanske inte heller möjlighet att få ersättning från brottsofferfonden. Lite extra pengar kan jag tycka att hon är värd, men som sagt så är det helt frivilligt att bidra.
Citera
2022-07-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Man drar ju i den lilla plastgrejen på buntband också för att spänna åt dem.

Men buntband är väl bara en trådsanning? Någon påstod och någon snappade upp? Monsternegern nöjde sig nog med att strypa henne med sina bara händer under sin extas.

Mycket riktigt så är buntband en trådsanning. TS som känner paret som var med vid upphittandet har sagt att det inte fanns något buntband på BO när hon hittades.
Citera
2022-07-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
What? Blandar du inte ihop det med spännband nu?

Ja, inte vet jag. De jag till sist fick tag på kallade hantverkarna ”stripes” och Hornbach ”buntband”. Till slut var jag t.o.m. tvungen att hänvisa till mord (bonden med frun) för att få rätt vara. Men fick kanske fel ändå? De finns i många storlekar i plast med räfflor på ena sidan och ”plastöglor”. Ena änden måste vrängas runt och gå igen den minimala ”öglan” för att den ska dras åt och hålla kvar mot räfflorna. Omöjligt att en utvecklingsstörd klarar detta i en mordsituation. Men nu ska det ju vara klarlagt att buntband inte användes. Jag använde inte mina till mord utan lagning av ett nät. Nätet mitt användes inte heller till brott.
Citera
2022-07-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Jag tror att han är äldre med tanke på det sexuella beteendet. Han har överfallit två kvinnor vid olika gångtunnlar 2021. Sexofredat småtjejer på Morö Backe skola och försökt slita in en på en toalett. Väldigt ovanligt med en 13 åring med ett sådant sexuellt beteende om det överhuvudtaget finns. De här immigranterna har inga verifikat/dokument/papper på ålder.

Jag säger inget om huruvida hans ålder inte stämmer. Dom brukar ju skarva på några år när dom kommer hit, ibland omedvetet för dom har inte koll på när ungarna föddes. Inte så noga hos vissa.

Men det finns absolut barn som är 13år o yngre som har en starkt sexualdrift o våldsamt utåtagerande i detta. O det visar sig tidigt med ett avvikande sexuellt beteende, inte det nyfiket utforskande som alla barn har när man upptäcker sin kropp, utan på ett mycket destruktivt sätt riktat mot andra.
Citera
2022-07-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag säger inget om huruvida hans ålder inte stämmer. Dom brukar ju skarva på några år när dom kommer hit, ibland omedvetet för dom har inte koll på när ungarna föddes. Inte så noga hos vissa.

Men det finns absolut barn som är 13år o yngre som har en starkt sexualdrift o våldsamt utåtagerande i detta. O det visar sig tidigt med ett avvikande sexuellt beteende, inte det nyfiket utforskande som alla barn har när man upptäcker sin kropp, utan på ett mycket destruktivt sätt riktat mot andra.
Kan det vara så att man har justerat ålder för att personen ska få längre utbildning? Börja första klass?
Citera
2022-07-12, 15:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ja, inte vet jag. De jag till sist fick tag på kallade hantverkarna ”stripes” och Hornbach ”buntband”. Till slut var jag t.o.m. tvungen att hänvisa till mord (bonden med frun) för att få rätt vara. Men fick kanske fel ändå? De finns i många storlekar i plast med räfflor på ena sidan och ”plastöglor”. Ena änden måste vrängas runt och gå igen den minimala ”öglan” för att den ska dras åt och hålla kvar mot räfflorna. Omöjligt att en utvecklingsstörd klarar detta i en mordsituation. Men nu ska det ju vara klarlagt att buntband inte användes. Jag använde inte mina till mord utan lagning av ett nät. Nätet mitt användes inte heller till brott.

De flesta har väl sådana till trädgård och diverse hushålls- och organiseringshacks med slangar, kablar binda upp klätterrosor etc.
Citera
2022-07-12, 15:14
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ckkad
Har du läst tråden? Nej, han är garanterat inte ”släppt och går löst i samhället”. Förmodligen är han o familjen flyttade till hemligt boende i väntan på beslut, eller så är han omhändertagen enligt LVU eller LSS
Nej, jag får erkänna att jag inte läst alla ettusensexhundra inläggen. Eftersom du vet så kan du väl länka till det inlägg där det står att han och familjen är på ett hemligt boende.

Däremot så svarade jag på ett inlägg där det stod att han var släppt. Därav min fråga.
Citera
2022-07-12, 15:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Nej, jag får erkänna att jag inte läst alla ettusensexhundra inläggen. Eftersom du vet så kan du väl länka till det inlägg där det står att han och familjen är på ett hemligt boende.

Däremot så svarade jag på ett inlägg där det stod att han var släppt. Därav min fråga.

Hen skrev "förmodligen".... om MagisterBister läser det som "vet" kanske MagisterBister bör plugga lite i sommar?

Ungen är inte kvar hos polisen vilket inte nödvändigt betyder att han är ute på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in