2022-07-13, 01:07
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Mostern hade ingen bild i sitt inlägg, det var Swish-insamlingen hon ville att man skulle dela. Jag gissar att hon ändå menade det till sina FB-vänner och inte fattade hur många främmande som letat sig dit.

Bilden kom från mammans IG-story. Öppet konto med drygt 4000 följare men ändå samma sak här. Jag tror inte att dom hunnit fatta vilken mediastorm dom hamnat i när hon la ut bilden. Hon låste ju sitt konto strax efter! Oavsett så har flickan aldrig gett sitt medgivande till att blir en bricka i det politiska tjafset!
Jag såg bilden på flickan på mosterns FB. Självklart blir det mediastorm. Normalt funtade människor blir illa berörda när ett litet barn blir så illa misshandlat. Så har det blivit varje gång ett barn fallit offer. Nu tystar man ner GM, och bara tanken på att han sitter med sin familj och inte inlåst väcker mångas ilska. Även om han är på hemlig ort, så är han i samhället. Det är inte rätt. Sen skiter jag i att han är 13år och att det inte är första gången som han överfaller oskyldiga kvinnor/barn. Tänker inte be om ursäkt för att jag inte känner empati för ett monster.
Citera
2022-07-13, 01:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashbLack
Nog håller jag med om att lynchmobb på ett barn är hemskt. Pojken behöver ju omhändertas omedelbums av socialen och förvaras med strikt vård bakom stängda dörrar tills han är myndig, det kan ju alla se.

Men FAN vad lågt av dig att dra in utvecklingsstörning i detta som någon form av ursäkt för MGMs fruktansvärda handling? 1% (källa FUB) har en utvecklingsstörning i Sverige och enligt MFD har 75000+ kommunalt verkställda insatser för funktionsnedsättning/-störning. Om alla med utvecklingsstörning skulle knalla runt och utföra handlingar som MGM så hade vi haft hundratals sådana här incidenter varje år? Lider alla utvecklingsstörda av en sån sjukt grov empatisk fail att man utför sådana handlingar? Nope.

Självklart har även utvecklingsstörda/funktionsnedsatta en god grund att kunna skilja på vad som är rätt och fel, utveckla empati och ha en plats i samhället - jag hade varit vansinnig om jag haft en utvecklingsstörning och läst din text som blir någon slags försvarstal och ursäkt till det vidriga beteendet? Vad som skedde i Skellefteå är inget annat än ren och skär ondska som fått gro i en kropp/hjärna som inte är kapabel att kontrollera den. Ska pojken och familjen vara kvar i landet är det LÅNG behandling som väntar för honom, innan han är redo att få vistas ute bland folk igen, och det beror inte på funktionsnedsättningen - grabben måste få lära sig vad som är rätt och fel.

Vad fan? Tror du att alla med funktionsnedsättning har typ samma procents bortfall jämfört med normalstandard?
Citera
2022-07-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du tycker att sådna idioter ska få komma ut i samhället igen och ge sig på folk igen fräscht...
Tycker jag det? Jaha. Det hade jag ingen aning om faktiskt. I så fall ändrar jag mig direkt. Jag anser absolut inte att människor som uppvisar sånt här beteende ska kunna ge sig på folk.
Citera
2022-07-13, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Etiopien har ett medel-IQ på ca 69.

https://worldpopulationreview.com/co...-iq-by-country

Gränsen för utvecklingsstörning går vid 70 i Sverige.

https://snpf.barnlakarforeningen.se/...torningtva.pdf

Detta betyder att våldtäktsnegern i Skellefteå var som vilken etiopier som helst när det kommer till begåvning, och hans låga IQ ursäktar ingenting, ingenting.

Öga för öga och tand för tand. Han borde förtjäna att straffas med samma behandling som han gav den lilla tjejen. Sedan borde han och hela hans familj få åka hem till sitt hemland. Inget konstigt med det.
Citera
2022-07-13, 01:10
Medlem
[quote=MentalTraslojd|80870831]Va? Vi, äckel? Jag vet inte vilka du syftar på. En inom NMR organiserad och stridsutbildad galning högg ner en framstående gestalt inom psykiatrin, mitt under Almedalsveckan. Det skriver sig ju för fan självt. Men nu vill du på något vis jämföra en militant nazist med ett utvecklingsstört barn, eller vad?[/QUOTE

Det här handlar inte om almedalen.. det här handlar om en liten tjej på 10 år som ligger i respirator… vill du samtala om almedalen finns det säkert ett inlägg om det med.. Varför ska ni sossar alltid dra in allt annat? Svinet som misshandlade denna lilla tjej.. usch… jag hoppas han blir inlåst för gott..
Citera
2022-07-13, 01:12
Medlem
Hur går snacket i Skellefteågrupperna på facebook censureras det en del?
Citera
2022-07-13, 01:13
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Vi vet alla hur det hade låtit om GM varit vit, och lilltjejen svart.

Stor skillnad.
Alla hade varit lika förbannade. En 9-åring ska inte råka ut för något sånt här. Jag tycker att du ska kika runt bland andra trådar, så kommer du att se att svenska monster får sina kommentarer också. Det är ingen som tycker att det här är okej. Inga invandrare jag känner tycker synd om GM heller.
Citera
2022-07-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Oj hjälp. Hör av dig igen efter att ni har slitit sönder det förståndshandikappade barnet så jag vet när ni är på ingång. Laddar med saft och bulle.

Han är 15 år. Då är man inget barn. Man står med ena foten i vuxenvärlden. Han är tonåring.
Men flickan på 10 år är ett barn!

Du är barn upp till tolv år, sedan är du tonåring.
I tonåren går man från att vara barn till att bli vuxen

I tonåren ökar intresset och lusten till sex. Det är en del av utvecklingen. Precis som vuxna så tänker många tonåringar på sex flera gånger om dagen.
Citera
2022-07-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Öga för öga och tand för tand. Han borde förtjäna att straffas med samma behandling som han gav den lilla tjejen. Sedan borde han och hela hans familj få åka hem till sitt hemland. Inget konstigt med det.
Det kommer sluta med att bara socialen blir indragna. Sen kommer våra politiker stå och tjafsa med varandra i debattprogram som inte kommer leda någon vart.
Citera
2022-07-13, 01:17
Efter att ha läst igenom typ 150 sidor men inte hittat något om hur flickan mår nu eller om dom lyckades väcka henne så är min fråga det. Hur ser det ut för den stackars lilla flickan?
Citera
2022-07-13, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Han är 15 år. Då är man inget barn. Man står med ena foten i vuxenvärlden. Han är tonåring.

I tonåren ökar intresset och lusten till sex. Det är en del av utvecklingen. Precis som vuxna så tänker många tonåringar på sex flera gånger om dagen.
Han är 13 år. Inget som pekar på att det skulle vara felaktigt.
Citera
2022-07-13, 01:20
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555

Dom tror ju att han är äldre än den ålder han sagt😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in