2022-07-13, 13:24
Medlem
Bara en fråga om ett möjligt scenario. Om någon anhörig eller inte, skulle döda gärningsmannen (barnet), är det då juridiskt tillåtet att som inte anhörig till offret, starta en insamling där pengarna oavkortat går till rättshjälp åt den som befriade oss från barnamördaren, samt till rehabilitering av flickan och hjälp till hennes familj?
Citera
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Vart har du hittat den bilden? Jag har bara sett censurerade bilder på flickan.

Sök på flickans namn i sökfunktionen så kommer en länk upp från Samnytt.
Där finns en ocensurerad bild som mamman lagt upp på sin Instagram.
Citera
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det är ofattbart att han kan få ett PUT efter överfall mot kvinnor. Politiker och tjänstemän gör ingenting, de får sina väl tilltagna löner ändå och folk röstar på dem hur dåliga de än må vara. Den stackars lilla flickan är bara ett bondeoffer för dem.

Tänk dig om det varit det omvända, en svensk yngling som våldtagit, grovt misshandlat en utländsk flicka. DÅ hade halva regeringen varit på plats och uttryckt sin vrede.
Jag tror det jäser i stugorna. Under de senaste åren har vi fått vänja oss vid gängskjutningar, gruppvåldtäkter, förnedringsrån, blåljussabotage, upplopp m.m. Nånstans måste det finnas ett tak på vad befolkningen ska stå ut med. Hur mycket pengar som än skyfflas in i "orten" ska vi andra alltid beläggas med skuld för de så kallade "utanförskapsområden" "ekonomiska skillnader" "värdegrund" "rasism" m.m.
Skulle det hända att flickan i detta fall inte vaknar upp något mer eller blir hjärnskadad finns det risk att detta blir tändhatten för en utveckling som kan bli väldigt obehaglig.

I Almedalen (vilket givetvis var hemskt) stod politikerna i kö för att beklaga det vidriga brottet. Det var en person i det egna ledet, dvs en myndighetsperson dessutom skedde mordet nära dem rent fysiskt. I detta fall är det däremot knäpptyst!!

Hade det varit det omvända, dvs ett invandrat barn, då hade statsministern och Morgan åkt till platsen för att "trösta och ge styrka" och sedan hade de nog sjungit i kör "we shall overcome"

Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Vafan säger du, är detta sant? Fyfan jag är nära gråten över det misslyckande som våra politiker försatt det svenska folket i. Vilket sjukt jävla misslyckande för oss alla. Det fina trygga Sverige är borta på grund av politikernas haveri med migrationspolitiken. Snälla, riv upp lagarna så att de med PUT som begår grova brott blir utvisade och fråntagna sina uppehållstillstånd!
Vi hade inte haft dessa enorma problem om det inte vore för invandringen!!! Jag avskyr detta Sverige som vi har fått, tyvärr!!! Låt flickan överleva!
Tyvärr är det sant. Politikerna idag är mest intresserade av sina egna karriärer. Folket verkar de totalt skita i!
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner din pseudoroll som moderator.

Försöken att göra politiska poäng är mer än uppenbar - och håll dig till vad jag i huvudsak skrev:
lynchstämningen vedervärdig och en orsak till att familjen behöver hålla sig undan.
Det innebär inte att omhulda en förövare och det innebär inte att tycka synd om honom.

Va?? Lynchstämning är en sund reaktion. Tycka mer syn om GM och gulligulla, ha viljan att avsätta enorma resurser bara på detta enstaka sjukdomsfall, det är ekonomiskt vansinne och djupt orättvist mot alla andra som behöver samhällets resurser. Som i många fall dessutom förtjänar samhällets resurser.

Man kan inte ge mest till dem som förtjänar det minst, så som vänstersinnade alltid vill.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, om vårdnadshavare samtycker (vilket de alltid gör).

Hur blir det när personen är myndig? Kan tvångsmedicinering utföras på plats, eller skickas personen till psykiatrin (där den egentligen kanske inte hör hemma)?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hon är kanske redan hjärndöd så du behöver inte bli så upprörd att du försöker nedkalla gudar. Det är för sent för det, gudarna skulle redan varit här nere och förhindrat illgärningen.

Somliga måstebälska det såkallade sluttande planet🙄, om en förståndshandikappad invandrarunge har gjort något fruktansvärt så måste lösningen vara att fler ska göra korkade saker? Är det ok att basunera ut att dina familjemedlemmar är döda i syfte att skrika högst, för man kan inte utesluta att de blir ihjälkörda av en rattfyllerist, drunknar eller liknande inom nära framtid.
Citera
2022-07-13, 13:25
Medlem
Polis har fattat misstankar om att GM är äldre än vad som angivits.
Åklagaren har därför bestämt om en utredning gällande åldersbestämmande.
Citera
2022-07-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det stod någonstans att pappan lever i Italien, någon som vet anledningen? Men kanske inte är relevant för tråden. Annars är det väl inte otänkbart att de flyr dit om det stämmer att de är svenska medborgare.
De är INTE svenska medborgare. Mamman har UT och monstret fick PUT en vecka innan det här hände.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag har tittat närmare på hennes ansikte och att han stampat henne i ansiktet tycks tyvärr vara sanning - man ser märken som skulle kunna komma från en skosula, över ansiktets vänstra sida och öga. Jag har lite svårt att se vad som annars skulle förklara dessa rodnader/hematom, huden är i övrigt intakt, så det lär inte handla om en sten

Han har sannolikt gjort allt han kunnat för att tysta hennes hjärtskärande skrik på hjälp medan han grovt v*ldtog henne (blotta ordet tål att maskas på grund av de fruktansvärda och oförglömliga detaljerna för detta brott) och det föreligger sannolika antaganden att han både sparkat, stampat, slagit, strypt och mycket annat för att tysta henne och slutligen mörda henne.

Att han är "utvecklingsstörd" är egentligen ointressant, då det är en bred definitionsfråga. Han är ingen dumsnäll Forrest Gump eller en klumpig fetknopp från Möss och Människor som "råkar" kväva en flicka till döds. Han är en extremt våldsam, sadistisk, sexuellt retarderad och empatistörd jävel som inte kan ursäktas för att han gått i "särskola".

Han förtjänar såklart att släpas ut från sitt skyddade boende, få en säck dragen över huvudet och sedan förd till en enslig plats där han slutligen får bli hängd i logen. Det är det han förtjänar, men det kommer såklart inte att ske. Givet den ovanligt utbredda folkliga ilskan och frustrationen som nu breder ut sig i hela landet så kommer myndigheterna vara tvungna att låsa in honom oavsett, inte bara för hans egen säkerhet men också för att signalera att han inte kommer undan och att han inte kan släppas fri. Även myndigheterna vet att han kommer att skörda fler offer så länge han är fri.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-13 kl. 13:28.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Vad jag förstått har inte modern fått PUT.
Så det kan finnas en chans att familjen åker hem.
Bäst vore nog så, nästan mördare och våldtäkter. Svårt förstå hur en så farlig människa kan bli normal

Mikroskopisk chans. Svensk lagstiftning måste ta hänsyn till barnets bästa. Våldsynglingen har gått i svensk skola och måst då anses vara hemmahörande i Sverige. Dessutom kommer myndigheter säkert att bedöma att personen kan få bättre vård i Sverige än i hemlandet.
Citera
2022-07-13, 13:27
Medlem
Kallamakaronens avatar
Hemskt att sitta och titta på bilder på ett svårt skadat barn men en tanke som slog mig när jag såg den ocensurerade bilden på flickan är att det ser ut som om hon har märke på kinden längs med mungipan.
Kan negern ha stoppat nåt i munnen för att tysta henne - som därmed spänt över hennes kinder.
Jag ser alldeles för mycket mördarfilmer - jag vet - men det var en tanke som slog mig.
Citera
2022-07-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Gärningsmannen har förhörts men släppts då han är under 15 år. Familjen uppges ha flyttats från Skellefteå till okänd ort enligt inlägg i tråden.
Detta är fruktansvärt alltså för i helvete den där killen är endast värd döden, jag mår illa, vill hans morsa ens ha med honom att göra? Hatar svensk lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in