2022-07-12, 14:45
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ja han är nog ca 170, 75kg, och troligen 1-2 år äldre än vad som står i svenska papper

Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Han är stor för sin ålder.. vad det nu kan antyda..

[quote=SieurAthos|80864138]MGM är storväxt och det finns uppgifter i tråden att den överfallna kvinnan var 19 år. Ingenting om hennes kroppsstorlek men hon lyckades iaf slå sig fri[/QUOsvar
Ja ok,tack för svar
Jag hittade bara en låst artikel om det från förra året.
Citera
2022-07-12, 14:46
Avstängd
Aloyshepherd: Det är helt otroligt fruktansvärt att tänka på, så personligen så försöker jag hoppas att han hållit henne där i samtal.

KallaKarar: Vad är oddsen för att en galen monsterneger sliter åt sig en 10-årig flicka och "håller i henne samtal" i två timmar. Har du ens sett hur flickan ser ut? Man får jobba på en bra stund för att åstadkomma så mycket skada, t o m med på en liten flickkropp på kanske 30 kilo.
Eller använda en lastbil. Ja visst ja, det var ju ännu en invandrare som mejade ner Ebba, nästan jämnårig med den stackars flickan som den här tråden handlar om.

För tråden handlar nämligen inte om vad DU tycker är fruktansvärt att tänka på. Den handlar om det fruktansvärda brott som har begåtts. Verkligheten.
Citera
2022-07-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Vad är det som säger att flickan inte lekte i lekparken innan hon cyklade genom skogen och blev överfallen? Kan ju ha handlat om ett relativt kort förlopp av misshandel får vi hoppas.

Det hade varit en stor lättnad, jag har endast läst att hon lämnade fritids för att cykla hem vid 15.00. Men hon kan ju mycket riktigt ha stannat på andra ställen på vägen, någon från området kanske kan bekräfta om det finns en lekplats som inte är ansluten till fritids på hennes rutt hem eller iaf närliggande?

15.00ish till 17:30 i våld är alldeles för lång period för att orka förstå eller tänka sig, så allt som talar för annat är en lättnad.
Citera
2022-07-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Tidigare i tråden så har både LVU och LSS diskuterats och varför de inte har kunnat användas i detta fall tidigare.
De kan visst omhänderta/låsa in minderåriga gärningsmän på s.k. SiS hem, HVB hem, LVU hem då de begår brott. Dessutom om personen behöver övervakning/vårdare/LSS så kostar det pengar för kommunen. Finns flera artiklar i Norran där föräldrar överklagar kommunens avslag på LSS ansökan. Kan det ha varit så att berörda myndighetspersoner hade viktigare saker för sig. Det var ju semestertider. Jag har erfarenhet av hur nonchalanta och cyniska tjänstemän i Skellefteå kommun är.
Citera
2022-07-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tack.

Såhär skriver han:

”Hej alla FB vänner ! Jag måste Be er av Hela mitt hjärta att Gå in i en bön för en liten flicka på 10 år som har råkat illa ut för mord försök !!! Hon ligger i Umeå på intensiven nedsövd. 😢😢😢 en vän ringde och berättade att det var hans väns Dotter!!! Vill inte berätta vad han berättade för mig 😭😭😭. Sååå det vi som står utanför hoppas jag att ni kan Be för denna stackars lilla Flickan 🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼”

Sedan är det massa folk som skickar böner. Är det ett kristet samhälle?

Nu vet jag personligen att bön fungerar. Även om ni aldrig bett förut, så passa på att ge det en chans nu vid detta viktiga tillfälle. Be att Gud ska vara med flickan och lindra hennes och hennes anhörigas ångest och rädsla så att de att klarar sig igenom detta oavsett. Att Gud ska ge flickan styrka. Att Gud hjälper läkarna att tänka klart så att de ger henne bästa möjliga behandling. Tacka gärna Gud för något i bönen och be om förlåtelse för något. Amen.
Citera
2022-07-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Aloyshepherd: Det är helt otroligt fruktansvärt att tänka på, så personligen så försöker jag hoppas att han hållit henne där i samtal.

KallaKarar: Vad är oddsen för att en galen monsterneger sliter åt sig en 10-årig flicka och "håller i henne samtal" i två timmar. Har du ens sett hur flickan ser ut? Man får jobba på en bra stund för att åstadkomma så mycket skada, t o m med på en liten flickkropp på kanske 30 kilo.
Eller använda en lastbil. Ja visst ja, det var ju ännu en invandrare som mejade ner Ebba, nästan jämnårig med den stackars flickan som den här tråden handlar om.

För tråden handlar nämligen inte om vad DU tycker är fruktansvärt att tänka på. Den handlar om det fruktansvärda brott som har begåtts. Verkligheten.

Lol. Du vill inte citera inlägget för att du inte vill ha med efterföljande bit där jag skriver hur otroligt det är att så är fallet? Jag säger bara att möjligheten finns, och det är lättare att tänka så än att föreställa sig det mest troliga scenariot då det är för hemskt. Lugna dig nu.
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Hon är medvetslös / koma och vad jag vet har man inte lyckats att få henne ur koman ännu.

Ok, jag trodde att eftersom de säger att hon är nersövd så var hon vaken innan? Men de kanske sätter henne i nersövt tillstånd fast hon var medvetslös? Ifall hon skulle vakna upp, så hon slipper smärtor och kan läka I lugn och ro. Vet inte riktigt hur det fungerar. Om man kan söva ner någon som redan "sover".

Är det bekräftat att odjuret fanns vid brottsplatsen när polis osv dök upp?
Citera
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ang. ev. buntband. Verkar långsökt att en 14-åring ens vet var såna finns, hur de fungerar och var man köper dem. Dessutom i rätt storlek och längd. Är han lågintelligent förstår han inte hur de fungerar för att dras åt. Vidare går de under många olika namn. Jag är inte lågintelligent men har trots det en svettig erfarenhet av buntband.
What? Blandar du inte ihop det med spännband nu?
Citera
2022-07-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Mammans Instagram är låst och hennes facebook tom för icke-vänner. Mosterns facebook har endast ett inlägg om händelsen vilket är inlägget där hon ber folk swisha till fördel för familjen.

Eftersom mamman valt att låsa/rensa sina sociala kanaler så kommer det antagligen inte mer info den vägen.

Swisha? Låter väldigt illa. Hur kan man ens tänka på pengar i detta läge? Den avancerade vården helt gratis. Vad ska dessa pengar vara till? Man kan be om pengar i USA eftersom sjukvården är svindyr och föräldrarna får sparken vid frånvaro från jobbet. Men vi jobbar INTE så i Sverige.
Citera
2022-07-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
De kan visst omhänderta/låsa in minderåriga gärningsmän på s.k. SiS hem, HVB hem, LVU hem då de begår brott. Dessutom om personen behöver övervakning/vårdare/LSS så kostar det pengar för kommunen. Finns flera artiklar i Norran där föräldrar överklagar kommunens avslag på LSS ansökan. Kan det ha varit så att berörda myndighetspersoner hade viktigare saker för sig. Det var ju semestertider. Jag har erfarenhet av hur nonchalanta och cyniska tjänstemän i Skellefteå kommun är.

Jag har själv ingen kunskap om LVU eller LSS varpå jag hänvisade till tidigare poster i tråden. De var långa och förtroendeingivande i sina förklaringar kring varför LSS och LVU inte kunnat användas tidigare i detta fall - men om du har kommentarer på deras information så får du gärna kolla igenom de posterna och upplysa oss andra. Själv tycker jag att de BORDE kunna ha använts, så det är intressant att veta om lagen tolkas olika av olika regioner / instanser / tjänstemän eller om det faktiskt inte funnits lagstöd för att göra mer tidigare i detta fall (något som betyder att lagen i så fall bör ändras ASAP)
Senast redigerad av Aloyshepherd 2022-07-12 kl. 14:54. Anledning: Rätta felstavning
Citera
2022-07-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Swisha? Låter väldigt illa. Hur kan man ens tänka på pengar i detta läge? Den avancerade vården helt gratis. Vad ska dessa pengar vara till? Man kan be om pengar i USA eftersom sjukvården är svindyr och föräldrarna får sparken vid frånvaro från jobbet. Men vi jobbar INTE så i Sverige.

Släpp det! Insamlingen är avslutad och var för att köpa något till flickan
Citera
2022-07-12, 14:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
What? Blandar du inte ihop det med spännband nu?

Man drar ju i den lilla plastgrejen på buntband också för att spänna åt dem.

Men buntband är väl bara en trådsanning? Någon påstod och någon snappade upp? Monsternegern nöjde sig nog med att strypa henne med sina bara händer under sin extas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in