2022-07-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Oändligt ledsen att se ytterligare ett litet liv skändat och förstört. Medan GM inte ens kan straffas på ett tillbörligt sätt - inom lagens råmärken.
Menade du inom slängkyssar avstånd från de snälla batikhäxorna?
Citera
2022-07-11, 09:15
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Otroligt sorligt att läsa båda för flickan och för samhället i sin helhet. Nu drabbas alla utlänningar pga handling utfört av ett ensamt djungelbarn utan föräldrar utbildning och ifrån ett våldsland.

Varför tror ni flashbackare att alla utlänningar är samma skit? Förstår ni inte att världen är väldigt annorlunda och det finns både trevligare kulturer och mindre trevligare? Människor är olika runt världen och ja risken för våldshandlingar ökar ifrån fattiga outbildade krigsländer. Men en majoritet av utlänningar är inte kapabla till våld.

nej, det tror jag inte. men det är inte två miljoner danskar, tjecker eller japaner vi fått hit. vi har fått hit folk från länder med våldsam hederskultur, arabisk erövrarmentalitet, islamisk fundamentalism, låg impulskontroll, dåligt konsekvenstänkande och låg IQ. snitt-IQ:n i somalia är 68, dvs precis vid gränsen för lindrigt förståndshandikapp. i delar av övriga afrika är det ännu lägre.
Citera
2022-07-11, 09:20
Medlem
Gamebreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Visste att psykiatrin var dålig, men så här jävla katastrof är skandal. Ännu en anledning att sluta vräka in folk från MENA regioner, när man inte kan ta hand om dom egna medborgarna.

Även där är det lite hipp som happ. Det är otroligt många med allvarlig problematik som måste kämpa för att få vård, och ofta är det grova väntetider när de väl ’kommer in’. Samtidigt finns det sådana som jag, aldrig har jag mött en stängd dörr eller behövt vänta. Samma med försäkringskassan, inte en gång har de ifrågasatt något, trots att det rört sig om långa perioder med sjukpenning.

Jag är undantaget, i stort är det katastrof. Folk slängs ut från avdelningar trots att de har reellt behov och inte kommit särskilt långt alls. Trycket är enormt, det pusslas och flyttas runt inlagda i parti och minut för att på något sätt få ihop det.

Men det är ju konstaterat sedan ett tag, svensk vård rankas allt lägre i världen.
Citera
2022-07-11, 09:21
Medlem
Gamebreds avatar
Kanske dags att återgå till flickans väl och ve?

Var det imorgon de skulle försöka väcka henne?
Citera
2022-07-11, 09:28
Medlem
Bymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamebred
Kanske dags att återgå till flickans väl och ve?

Var det imorgon de skulle försöka väcka henne?
Enligt mamman var det idag.
Citera
2022-07-11, 09:31
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vad hade jag fel med menar du?
Det var ju en kriminellt belastad person trots att du ville tro något annat.
Citera
2022-07-11, 09:34
Medlem
Gamebreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bymyself
Enligt mamman var det idag.

Då får vi hålla tummarna! Det är inte utan att man har en olustig känsla dock.
Citera
2022-07-11, 09:40
Medlem
Vem som helst borde väl förstå att en person som begår dessa brott är bortom all räddning oavsett hudfärg.
Citera
2022-07-11, 09:42
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Tror vi att BO klarar det, överlever? Jag följer me sorg och hopp.

Kostanden är de som gör att ivnad6eigen skapar mer problem som detta för svenska medborgare. Utvisning eller hårdare krav att komma in är också en lösning. Vårdinrättningar är dyra och bi börjar bli mer som USA där man låter gatan absorbera problemet vilket bara ökar isoleringen och slumpen för vanliga medborgare.
Citera
2022-07-11, 09:43
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Även där är det lite hipp som happ. Det är otroligt många med allvarlig problematik som måste kämpa för att få vård, och ofta är det grova väntetider när de väl ’kommer in’. Samtidigt finns det sådana som jag, aldrig har jag mött en stängd dörr eller behövt vänta. Samma med försäkringskassan, inte en gång har de ifrågasatt något, trots att det rört sig om långa perioder med sjukpenning.

Jag är undantaget, i stort är det katastrof. Folk slängs ut från avdelningar trots att de har reellt behov och inte kommit särskilt långt alls. Trycket är enormt, det pusslas och flyttas runt inlagda i parti och minut för att på något sätt få ihop det.

Men det är ju konstaterat sedan ett tag, svensk vård rankas allt lägre i världen.
Kan bara gratulera att systemet fungerar för dig. I det stora hela så är det katastrof.
Citera
2022-07-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Vet ett barn som kom från Nederländerna nu i februari 2022 som bara va med klassen vissa lektioner i början, redan till påsk kunde denne 13 åring göra sig förstådd på svenska och innan sommarlovet va han med klassen alla lektioner.

Men de är klart inavlade analfabeter lär inte fixa detta.

Självklart stor skillnaden förutsättningar på en elev från Nederländerna som har minst lika bra skolbakgrund som våra jämnåriga barn och dessutom pratar engelska, mot en flicka från ett afrikanske land som i bästa fall gått 2 dagar/vecka i en byaskola.
Jag har jobbat i flera år med nyanlända barn i högstadieålder! Det är heller inte helt ovanligt att elever som kommer i mellanstadiet eller början av högstadiet kan gå ut med absoluta top-betyg då de vet att det är deras biljett till något bättre än jobb som städare. Många elever med invandrarbakgrund jobbar 3 ggr så hårt som deras klasskamrater.

Men kommer du från ett land med analfabetism med föräldrar som är analfabeter och därför inte kan hjälpa till med läxor etc så blir det extremt svårt att klara skolan.

Att vara analfabet har absolut ingenting med intelligens att göra om man aldrig fått möjligheten att lära sig läsa! Beviset på det är många som skriver i denna tråd som trots förmodat 9 år i svensk grundskola ändå är kompletta idiotier!
Senast redigerad av Inkentinken 2022-07-11 kl. 10:01.
Citera
2022-07-11, 09:48
Medlem
Citat:
Gällande etnicitet, svenskhet osv.. ni är så skadade av digitaliseringen att allt måste kvantifieras, verkligheten är inte sådan, det är liksom inte ettor och nollor vi bollar med. Det är helt enkelt ett rätt flyktigt begrepp där jag personligen håller kulturell samhörighet rätt högt..

Min poäng är att det blir bara fånigt när somliga kräver att få veta exakt vad som gör någon till svensk. Lite av en palett.

Sen är det ju solklart att lejonparten av våra ’gäster’ är fett långt ifrån att vara svenskar, inte kommer de bli det heller - något som inte är rassarnas fel, snarare så att de är grovt rasistiska själva och ser oss som ett smörgåsbord.

För mig är hudfärg ointressant, däremot har vi onekligen tagit emot människor som är så svårt traumatiserade att vårt tidigare fredliga och jämlika samhälle står minst sagt handfallna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in