2022-07-10, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Haha här har vi användaren i egen hög person.

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

Ditt inlägg som helt utan uppgifter föreslog ett namn, som sen ledde till bildgoogling och någon skolkatalog, som sen via fler googligar på namn(?) outade någon kvinna där inget riktigt stämde.

Förutom ditt inlägg finns inga andra personuppgifter om MGM. Har du sekretessbelagd info?
Det är bekräftat av flera olika skribenter att Ab ushi med stor sannolikhet är den skyldige, dessa skribenter har kommit med information som sammantaget gör det relativt lätt för en normalbegåvad person att dra sannolika slutsatser.

Det är någon annan som börjat gissa på vem som är mamman
Citera
2022-07-10, 22:26
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det var det jag anade. Ingen rök utan eld. Flickan kanske inte har fått det bästa umgänget. Det är inget sätt att skuldbelägga offret, utan en ren sannolikhetskalkyl. Det är alltså 100 % belagt att det inte fanns några beröringspunkter mellan BO och MGM, inte ens indirekt genom familjens bekantskapskrets? Är ni säkra på det? Att MGM av en händelse slänger sig över en före detta knarklangares dotter kan ju givetvis hända, men det förefaller ytterst osannolikt. Jag vet att MGM utfört tillsynes slumpmässiga dåd tidigare, men två samtidiga faktorer är för mycket för att bara viftas undan utan vidare.

Inte om du beaktar den geografiska faktorn. Som jag förstått det utifrån vad som sagts i tråden så huserar socialt utsatta i området. Sannolikheten att någon av de inblandades anhöriga skulle ha ett problematiskt förflutet framstår då inte som det minsta osannolikt.
Citera
2022-07-10, 22:27
Medlem
W9GFOs avatar
Personligen så kändes det riktigt ordentligt sorgligt inombords, att se henne ligga där på sjukhuset.
Stackars flicka. Hur kan man vara så elak ? Vilket as han är..

Hoppas innerligt att hon klarar detta och tillfrisknar.

Jag vill verkligen se folk ställas till svars efter detta. Ansvariga huvuden ska fanimig rulla..
Citera
2022-07-10, 22:27
Medlem
Angående ålder och storväxt utvecklingsstörd kille så vill jag bara påpeka att det finns flera syndrom som ger både storväxthet och intellektuell funktionsnedsättning. Inte sällan också bristande impulskontroll och aggressioner.
Citera
2022-07-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Det är bekräftat av flera olika skribenter att Ab ushi med stor sannolikhet är den skyldige, dessa skribenter har kommit med information som sammantaget gör det relativt lätt för en normalbegåvad person att dra sannolika slutsatser.

Det är någon annan som börjat gissa på vem som är mamman
Ja jag ser att det finns bekräftelser från ett par olika användare om namnet på MGM, med betoning på första M:et, misstänkt. För var du får din info ifrån kan vi nog aldrig få veta, vad den andra användaren fick sitt ifrån, får vi nog heller aldrig veta. Genom att läsa igenom båda era inlägg i tråden kan man ändå få visst fog för att det finns en insikt i ärendet, men samtidigt mycket svårtolkat. Särskilt när det gäller minderårig.

Men att gå från MGM, ett barn, till föräldrar är oerhört svårt med offentliga register. Så ja, är med hög sannolikhet fel adress osv som uppgivits i tråden. ÄVEN om uppgifterna om MGM skulle vara korrekta.
Citera
2022-07-10, 22:28
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
Inte om du beaktar den geografiska faktorn. Som jag förstått det utifrån vad som sagts i tråden så huserar socialt utsatta i området. Sannolikheten att någon av de inblandades anhöriga skulle ha ett problematiskt förflutet framstår då inte som det minsta osannolikt.

Ja, men det blir då en fråga om kausalitetens riktning. Vad är hönan och vad är ägget?
Citera
2022-07-10, 22:29
Medlem
Har det kommit fram vem som gjort detta mot den stackars lilla flickan än?
Citera
2022-07-10, 22:30
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnrikHenstad
Hur tänker du här, han skulle ju knappast gjort detta mot en Afrikan eller liknande? Ideologin är att ge sig på oss vita.

Det stämmer nog för andra brott, men just den här killen hade nog gett sig på vem som helst som kom i hans väg. Han är ju uppenbart gravt störd och så djuriskt instinktiv att det förefaller osannolikt att detta lågbegåvade monster skulle hinna reflektera kring etnisk bakgrund, riskbedömning, spekulativa oförrätter från familjemedlemmar och liknande. Ser han en flicka ensam då smäller det. Just han är nog en sådan person som har en historia av att ge sig på vem som helst som han får smak för i stundens hetta. Men visst, det vore intressant att veta om alla de flickor han gett sig på i skolan enbart är svenskar, men det tror jag inte.

Tror faktiskt inte han skiljer på en svensk, ukrainare eller en arab liksom. Han är en farlig våldtäktsman och framtida seriemördare helt klart.
Citera
2022-07-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad är det du vill dölja med din önskade censur och varför? Orolig inför valet i höst? Den nakna verkligheten är just vad folk behöver se.
Det är ett mycket ungt brottsoffer. Inte politik.
Om du hade en empatisk förmåga hade du förstått inlägget, men då du saknar det ändrar du fokus. Föreligger inga skäl till att minderåriga brottsoffer ska hängas ut.
Citera
2022-07-10, 22:33
Medlem
Amatörpsykologen säger att det luktar misshandel från styvpappa och mamma som sedan gör honom benägen att få utlopp för det i sin svagbegåvade utveckling
Citera
2022-07-10, 22:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
De har båda bott i samma lägenhet sen 2008.
Medan MGM av postare som visat sig ha rätt när det gäller annat har sagts ha kommit hit för sju år sedan. Och som MGM ser ut, är det inte det första man tänker sig att han skulle ha en mamma med mellanösternförnamnet Leil@. Jag förhåller mig högst skeptisk till att hon skulle vara mamma till MGM
Citera
2022-07-10, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Ja jag ser att det finns bekräftelser från ett par olika användare om namnet på MGM, med betoning på första M:et, misstänkt. För var du får din info ifrån kan vi nog aldrig få veta, vad den andra användaren fick sitt ifrån, får vi nog heller aldrig veta. Genom att läsa igenom båda era inlägg i tråden kan man ändå få visst fog för att det finns en insikt i ärendet, men samtidigt mycket svårtolkat. Särskilt när det gäller minderårig.

Men att gå från MGM, ett barn, till föräldrar är oerhört svårt med offentliga register. Så ja, är med hög sannolikhet fel adress osv som uppgivits i tråden. ÄVEN om uppgifterna om MGM skulle vara korrekta.

Det är inte jag dom börjat spekulera i efternamn och förälder

och ja, jag har viss insikt om MGM som jag av olika skäl inte vill redogöra för i detalj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in