2022-07-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
LOL.

Pojken var, såvitt jag vet, oskyldig när han kom till Sverige som 6-7-åring. Att han sedermera utvecklades till vad du väljer att kalla ett monster är olyckligt, men ingen kan ju förutse framtiden, eller hur? Och när han uppvisade tecken på gränslöst och oempatiskt utåtagerande beteende borde myndigheter funnits där för honom, precis som vilken annan människa som helst. Han borde inte få ränna fritt och våldföra sig på kvinnor och barn till höger och vänster.

Nej man kan aldrig förutse framtiden… MEN det finns oändligt mycket forskning som visar på vilka riskfaktorer som värst ökar potentialen för att begå våldbrott! Barnen kommer inte hit som oskrivna blad, sannolikheten att de skulle levt ett tryggt stabilt liv innan dom kom hit är inte så stor, när vi utgår ifrån vad vi svenskar tänker att barn behöver.

Så det VET man mycket väl att alla dom här barnen har ökade riskfaktorer, vissa mer än andra. Nej det kommer inte som en direkt chock att just han med sin förmodade bakgrund o historia begår ett sånt här brott.
Citera
2022-07-12, 22:04
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Herregud.. jag vill också plocka monstret och jag röstar inte på Sd.. jag vill bara göra det politiker inte gör: ta ansvar.. och skydda andra barn från detta vidriga monster..

Jag tycker det är fel att kalla mgm ”monster” och ”neger”. Är snarare att han betett sig som ett monster. Avhumanisering är inte rätt väg att gå. Politikerna har kört över folket, offrat det. Bättre om fokus ligger där.

Hindrar dock inte att opinionen reser krav på att mgm, med familj, förpassas ut ur Sverige. Skriker man monster, neger och vill ta till knytnävarna kan kravet lättare ignoreras av de styrande. Dags att säga NOG och framhärda, den grovt misshandlade 9-åringen kanske är droppen som får bägaren att rinna över.
Citera
2022-07-12, 22:05
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag drar mig till minnes Kristoffer med funkisdiagnos som dödade en jämnårig tjej i motionsspåret i Upplands Väsby för några år sedan. Han hade väl blivit ganska illa behandlad och förnedras av jämnåriga tjejer i klassen i högstadiet när de var 13-14 år.
Funktionsnedsättningen fick liksom dubbel betydelse, omedelbart var impulskontrollen defekt, men indirekt så mobbades han för sin fysiska klumpighet och intellektuella omognad. Funktionshindret är magneten som drar åt sig taggen som känns och när hatet...?
Han blev inlåst DIREKT! Var det inte så att han låg i busken och väntade på att första bästa skulle komma? Det var allt annat än trevlig stämning i Väsby efter det.
Citera
2022-07-12, 22:08
Medlem
Sockerhalss avatar
Efter ett mord och ett grovt mordförsök på en liten oskyldig flicka, ser jag med förfäran vart Sverige har sympatierna. Inte ett ljud från någon rödgrön, när det gäller tösen. Däremot massa jävla hat mot Theodor. Inget hat mot negern. Tysta minuter hit o dit för Ing-Mari som var röd har jag gissat. Flickan nämns inte. Hon lever fortfarande . men det är en stor jävla skam av rödgröna att så öppet ta parti.
Detta innebär att jag också öppet tar parti och inte kommer bry mej ett smack om alla rödgröna som mördas. När jag ser detta så känner jag att jag älskar Theodor. Synd kanske att han inte nådde målet riktigt. Detta har gjort mej mer hatisk än jag nånsin varit. En liten oskyldig tös.. Ing-mari var inte oskyldig. Ingen vuxen är oskyldig. Alla röd-gröna i tråden önskar jag att brinna i helvetet. Hur faan kan ni med att vara så kalla??? Tack.
Citera
2022-07-12, 22:11
Medlem
Självklart är rektorn en butch dyke med död blick.
Kolla aftonhorans artikel.
Hon tycker nog det är normalt med lite stryp och överaskningssex för dom svenska flickorna.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jag tycker det är fel att kalla mgm ”monster” och ”neger”. Är snarare att han betett sig som ett monster. Avhumanisering är inte rätt väg att gå. Politikerna har kört över folket, offrat det. Bättre om fokus ligger där.

Hindrar dock inte att opinionen reser krav på att mgm, med familj, förpassas ut ur Sverige. Skriker man monster, neger och vill ta till knytnävarna kan kravet lättare ignoreras av de styrande. Dags att säga NOG och framhärda, den grovt misshandlade 9-åringen kanske är droppen som får bägaren att rinna över.
Vi kallar honom det han är och det ett Afrikanskt monster. Äcklet funkar också
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs

På nåt sätt har du nog rätt. Man ska inte gapa om att alla liknande GM ska ut. Utan gärningsmännen ska ut. Alla våldsbrott ska innebära direkt utvisning. Oavsett vilket land förövaren kommer ifrån. Kan han misshandla, våldta, mörda... här, då kan han också acceptera att bli behandlad likadant i sitt hemland.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är helt bisarrt och synnerligen antidemokratiskt att media kallar det för att "utnyttja" (!) situationen, om de negativa konsekvenserna av den förda politiken uppmärksammas.
Den förda politiken du avser är förstås något svävande hotchpotch om invandring, och inte den successiva nedmonteringen och utförsäljningen av välfärden som SD pushar på och applåderar?

Du och likasinnade har cyniskt och samvetslöst offrat den lilla flickan för er världsunika invandringspolitik.

Expressen skriver (ogillande):

Citat:
Samma media som tapetserade sina förstasidor med bilden på Aylan Kurdi som en förevändning för att öppna Europas gränser är väldigt tysta om flickan i Skellefteå. Vi vet varför”, skriver en twittrare och lägger ut bilden på den skadade flickan i sjukhussängen.

https://www.expressen.se/nyheter/rad...-mordforsoket/
Senast redigerad av Meiji 2022-07-12 kl. 22:14.
Citera
2022-07-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goatracerx
Vet inte om det är din plats att kalla användare för hjärndöda nötter då du försöker att minska GMs gärning för att pojken råkar vara kolsvart. Är det vårat fel att han RÅKAR vara svart och utvecklingsstörd?

Man kan ju inte annat än spekulera kring om du härstammar från samma vaginalöppning som GM
Jag har inte försökt förminska hans gärning som sådan. För den utsatta flickan är det ett trauma som hon får bära med sig för livet.

Men man MÅSTE ta i beaktande att MGM är intellektuellt funktionshindrad och dessutom ett barn.

Varför känner ni er nödgade att tala om hans hudfärg och härkomst? Det är ju enbart för att ni vill pusha unken rassepolitik på oss andra.

Är det kanske POJKENS fel att han föddes svart och utvecklingsstörd?

Det är tydligen omöjligt för er att förstå att ni är gravt emotionellt störda som önskar olycka över ett barn, istället för att önska lycka och välgång till den som behöver det. Hjärtlös retorik, vidrig propaganda.
Citera
2022-07-12, 22:14
Medlem
Citat:
Jag har inte försökt förminska hans gärning som sådan. För den utsatta flickan är det ett trauma som hon får bära med sig för livet.

Men man MÅSTE ta i beaktande att MGM är intellektuellt funktionshindrad och dessutom ett barn.

Varför känner ni er nödgade att tala om hans hudfärg och härkomst? Det är ju enbart för att ni vill pusha unken rassepolitik på oss andra.

Är det kanske POJKENS fel att han föddes svart och utvecklingsstörd?

Det är tydligen omöjligt för er att förstå att ni är gravt emotionellt störda som önskar olycka över ett barn, istället för att önska lycka och välgång till den som behöver det. Hjärtlös retorik, vidrig propaganda.

Är det flickans fel kanske? Hon kanske var på fel plats? Eller hade fel kläder på sig?
Citera
2022-07-12, 22:16
Medlem
monstergaddas avatar
Alla som nu gör allt för att förminska denna händelse p.g.a. GM's etnicitet, allt hopp är ute för er. Ni kommer aldrig att vakna. Ni skulle kunna förminska precis allt bara om gärningsmannen har rätt hudfärg.

Något av detta borde passa in:
1. Ni saknar empati och medkänsla totalt. 2. Ni är totalt dumma i huvudet. 3. Ni är fullt medveten om vad som sker och ingenting får stå i vägen. 4. Något annat alternativ som jag inte har tänkt på

Oavsett så är ni inte värda att lägga någon tid på. Ni kan sova vidare tills verkligheten sliter er ur er sömn.
Citera
2022-07-12, 22:17
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
På nåt sätt har du nog rätt. Man ska inte gapa om att alla liknande GM ska ut. Utan gärningsmännen ska ut. Alla våldsbrott ska innebära direkt utvisning. Oavsett vilket land förövaren kommer ifrån. Kan han misshandla, våldta, mörda... här, då kan han också acceptera att bli behandlad likadant i sitt hemland.

Precis, bara ut. Förtroendet är förbrukat. Föräldrarnas ansvar i det här fallet, inte Sveriges. Skadar de befolkningen i landet de emigrerar till är det bara att lämna, omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in