Citat:
Ursprungligen postat av
Totentanz
Svårt att säga om Calle, eftersom han är så...ärligt talat, outgrundlig i sin åkning, men jag är 100% säker på att Poromaa maskade. Han gjorde en mycket flat sträcka som gick ut på att inte bli sedd som dålig, men han hade inga tankar på att vara bra. Han åkte mot förhållandevis svagt motstånd, och att släppa upp en så beskedlig åkare som Dobler 20 sekunder händer inte.
Poroma Mee bra skidor borde kunna serverat Calle en bättre möjlighet på sistasträckan. Han släppte alltså iväg Finland trots att han borde med de andra lagen kunnat åka ikapp. Inte ens i slutet försökte han köra ifrån eller ge lucka. Antingen hade han inte dagen, skidorna va för dåliga, eller så ansåg han att bara jag håller mig kvar i denna gruppen får Calle spurta till sig bronsen sen. Ingen av se andra 3 hade fixat bronset med de förutsättningarna heller. Så vi var dömda på förhand när vi inte hade Calle på sträcka 2. Det blir aldrig bra att"tvinga" någon att gå en sträcka man inte alls känner för.
Calle såg dålig ut tidigt, men hängde ju sig kvar länge. Tror inte han hade skidorna eller självförtroendet för sträckan. Sen när bronset är kört.. kan man ju förstå att man skiter I om det blir plats 5 eller 6. Calle va alltså inte ens motiverad innan loppet, hatar löst före I fristil och vill inte ha ankarsträcka. Calle på sträcka 2 hade nog kunnat gå med Niskanen istället för att tappa.