2023-01-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tippar att Häggas tar en stafettplats, alltså Häggas-Calle-Porre-Anger blir mitt tips. (just nu)

Har trott att Anton haft fördel här men Häggas har ju kommit starkt. Undrar om det kan bli ett sent beslut när man vet mer om Oskars form efter sprinten. Sen undrar jag om Eric Rosjö inte kan ha mer krafter på slutet (oftast) än Häggas som kan kännas stum ibland. Är det kört för Burman?
Citera
2023-01-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Jonna tar Emmas plats i skiathlonen, samtidigt så får Emma den vakanta platsen i tremilen eftersom Ida inte kommer vara med.

Egentligen hade man nog velat ha Emma i teamsprinten också men kanske att Maja förtjänar den platsen eftersom hon petas från många andra distanser.

Återstår dessutom att se vilken form Linn Svahn är i, hittar hon formen så ser jag inte en klassisk tremil som otänkbar för henne.

Vad gäller herrarna så tror jag att Calle skippar femmilen, det är för långt för honom.

Hittar Oscar formen tycker jag dessutom han ska få Calles plats i teamsprinten.

I femmilen så är de två sista platserna (Jens & Wille är givna) ganska öppna, tror det handlar om vilka som visar form kommande månad in mot mästerskapet. Häggas, Oscar, Leo, Jonas Eriksson, Björn Sandström och Eric Rosjö är väl alla tänkbara namn (kanske Emil Danielsson och Fredrik Andersson också om de skulle hitta något som kan liknas vid form).

Grate har ju missat hela säsongen hittills men bör ha en sprintplats inom räckhåll om han visar form i januari.

Det är på Flashback man får svar på sina längdfrågor! Och lite till. Great! Ida Dahl och Emil Persson satsar naturligtvis på Vasaloppet...Calle kör nog inte heller sex distanser. Fyra är väl mer troligt. Känns också som han satsar mer på distans just nu.
Citera
2023-01-05, 17:05
Medlem
Grate har inte ens tävlat än. Finns inget att ta ut i herrsprint för stunden. Låt det gro.
Citera
2023-01-05, 17:06
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Häggas igen vette tusan tycket inte han fått till det så bra senaste stafetterna och visst ett bra Davos lopp i år men känns som det ändå ska krävas mera.

Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Har trott att Anton haft fördel här men Häggas har ju kommit starkt. Undrar om det kan bli ett sent beslut när man vet mer om Oskars form efter sprinten. Sen undrar jag om Eric Rosjö inte kan ha mer krafter på slutet (oftast) än Häggas som kan kännas stum ibland. Är det kört för Burman?

Ja, förvisso. Litar bara inte på Burman, Rosjö verkar ha tappat momentum, Anton är för vek och Oskar börjar det bli bäst före datum på.
Citera
2023-01-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ja, förvisso. Litar bara inte på Burman, Rosjö verkar ha tappat momentum, Anton är för vek och Oskar börjar det bli bäst före datum på.

Indeed! U-länderna tycker kanske att vi börjar få I-landsproblem...vi slipper ha Häggas på sista nu. Hoppas att nån som tidigare kunnat toppa formen lagom till mästerskap gör det nu.
Senast redigerad av ccnut 2023-01-05 kl. 17:33.
Citera
2023-01-05, 17:31
Medlem
Häggström kan väl få åka 15 fritt, kanske hittar han en bra rygg och blir 15:e annars är han även duktig i lätterräng själv. Även aktuell som reserv till team sprint. Däremot tycker jag inte han är aktuell för stafett med tanke på de senaste insatserna. Verkar inte passa honom alls.
Citera
2023-01-05, 18:40
Medlem
Citat:

avvakta lite med Burman skulle jag säga två sista säsongerna har han inte varit så bra heller vid den här tidpunkten o kolla sedan hur bra han presterat i stafetterna dom senaste två gångerna. var hittar du sådan till lit till Häggis?
Citera
2023-01-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut

jämfört med utmanarna så känns det som Burmna varit minst lika bra om inte bättre 13 som bäst har han varit så kört är det inte + att han ofta brukar hitta formen till mästerskap så det hoppet lever jag på
Citera
2023-01-05, 19:15
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Tror ni vi år se Lampic gröa paus från skiskyttet för att hjälpa Urevc å hemmaplan i sprintstafetten på VM?
Får nog ta å slajda in hennes DMs o görs en övertslningskampanj.
Citera
2023-01-05, 21:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Ingen Sundling eller Ribom i Falun. De väljer att åka på ett eget höghöjdsläger istället.
Citera
2023-01-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ingen Sundling eller Ribom i Falun. De väljer att åka på ett eget höghöjdsläger istället.

Piff och Puff på nya äventyr
Citera
2023-01-05, 21:28
Medlem
Neofytens avatar
Då blir det alltså ingen utökad flotta i VC? Jonna hade väl möjlighet att knycka friplatsen från norskarna?

Edit: Men helt rätt all möjlighet att ligga på höghöjd ska tas!
Senast redigerad av Neofyten 2023-01-05 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in