2023-03-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hon syftade nog på sina svenska lagkamrater, sa att hon och Frida får göra jobbet. Emma satt bredvid så vi kan räkna bort henne i alla fall.

Jag tolkade som att hon hört runt med andra nationer också. Men vi ser snart startlistorna.
Emma orkade ju inte tre mil så hon siktar väl in sig på alla dessa kvarvarande sprintlopp.
Calle ska umgås med familjen. Jag hoppas Burman och Wille kör iallafall.

Jag blir inte förvånad om Frida avstår men Ebba har nog vinst i sikte, jagandes av Diggins.
Citera
2023-03-06, 22:47
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Som Calle og Wille var skiene bra. Tycker det var lett å se va som gikk for seg der.
Postet det her i går, men hen som svarade var ikke enig med meg, som synes
Citat:
" Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Verken Poomaa eller Calle ga alt de hadde på stafetten. Hadde 5-milen i tankene.Det var tydelig for alle som evner å se detaljene i et løp. Hadde vel på forhånd regnet med at medalje var utenfor rekkevidde. Men Häggström og Burman gikk med alt de hadde og mere til, og serverte dem match-ball på förste svenske medalje på evigheter. Vel i mål skulle de liksom gi inntrykk at de hadde tatt seg helt ut, men det var overtydelig at det kun var et spill for galleriet."
Svar:
"Du yrar i nattmössan"
Ja jag tyckte båda löpen så konstiga ut. Och Kalvar gav bort femteplatsen till Kanada utanför bild. Det var kanonläge att ta ett VM-silver efter två sträckor. Med dåliga skidor var det ett bra läge för brons.

Har du någon kontakt med Emil Iversen och kan fråga vad han hört? Här är en hund begraven, eller som ni säger, her er en ulv tråkket.
Citera
2023-03-06, 23:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Festis
Jag tolkade som att hon hört runt med andra nationer också. Men vi ser snart startlistorna.
Emma orkade ju inte tre mil så hon siktar väl in sig på alla dessa kvarvarande sprintlopp.
Calle ska umgås med familjen. Jag hoppas Burman och Wille kör iallafall.

Jag blir inte förvånad om Frida avstår men Ebba har nog vinst i sikte, jagandes av Diggins.

Kan inte Ida Dahl åka?
Citera
2023-03-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kan inte Ida Dahl åka?

Jag tippade henne häromdagen men fick till svar att hon skulle fokusera på ski classicspoäng.

Kalla in Alvar 😀
Citera
2023-03-06, 23:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag tippade henne häromdagen men fick till svar att hon skulle fokusera på ski classicspoäng.

Kalla in Alvar 😀

Vad trist. Det är ju ingen tävling i SC denna helg.
Citera
2023-03-07, 08:15
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja jag tyckte båda löpen så konstiga ut. Och Kalvar gav bort femteplatsen till Kanada utanför bild. Det var kanonläge att ta ett VM-silver efter två sträckor. Med dåliga skidor var det ett bra läge för brons.

Har du någon kontakt med Emil Iversen och kan fråga vad han hört? Här är en hund begraven, eller som ni säger, her er en ulv tråkket.

Var mange her som åker selv som observerte det samme som meg. Intrykket ble også forsterket ved at i.a.f Poromaa i følge ham selv hadde utmerkede ski, og det hadde han.
Han måtte tale sanning om skiene, om han ikke ville ha arge smørere som detaljstuderte hans løp i etterhand. Om man spiller for galleriet, vil man ha minst mulig fokus på seg selv, både i løpet og i låtsas-utmatningen etter løpet. Nærgående kameraer er man ikke glad for, som han med all tydlighet visade Her bare observerte vi va som hende, uten at si for mye, da det er en svensk ensak.
Om det hadde hendt med et norsk lag derimot, ville det blitt krigsrubrikker.
Citera
2023-03-07, 09:12
Medlem
Citat:

Kalla in Alvar 😀

Både Alvar och Ida Dahl fokuserar nog på att både återhämta sig och ladda inför Birken. Astrid Öyre Slind som har ett ännu tuffare schema bakom sig överväger dock att köra kollen i helgen följt av Birken nästa helg. Hon har ju dock 8 års träningsförsprång på Ida Dahl och 18 år på Alvar.
Citera
2023-03-07, 09:13
Medlem
Trupperna till Kollen och Drammen släpps imorgon, onsdag, 13.00.
Senast redigerad av kroppshydra1337 2023-03-07 kl. 09:19.
Citera
2023-03-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Både Alvar och Ida Dahl fokuserar nog på att både återhämta sig och ladda inför Birken. Astrid Öyre Slind som har ett ännu tuffare schema bakom sig överväger dock att köra kollen i helgen följt av Birken nästa helg. Hon har ju dock 8 års träningsförsprång på Ida Dahl och 18 år på Alvar.

Nu är jag egentligen FÖR att folk åker så mycket som möjligt men Slind kollapsade väl lite på Vasaloppet, var inte bra i tremilen och var det svagaste kortet på stafetten. Efter Skiathlon har det bara gått sämre och sämre, men hon kanske inte bryr sig så mycket om ski classics-cup:en?
Citera
2023-03-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Nu är jag egentligen FÖR att folk åker så mycket som möjligt men Slind kollapsade väl lite på Vasaloppet, var inte bra i tremilen och var det svagaste kortet på stafetten. Efter Skiathlon har det bara gått sämre och sämre, men hon kanske inte bryr sig så mycket om ski classics-cup:en?

Hon har ingen chans på totalen i Ski Classics eftersom hon redan stått över så många lopp. Däremot är hon nog mån om att göra det bra i Birken eftersom det är ett Grand Classics-lopp, och på hemmaplan.

Kollen har hon inte kört sen 2014, och hennes bästa resultat är en 29:e-plats. Är bättre nu och bör vara intresserad av att förbättra det resultatet, även om loppet går i fristil i år. Första gången även damerna kör 50 km, kan tänka mig det är något hon vill vara med om.

Onekligen svårprioriterat för henne, så tror vi får se henne i både Kollen och Birken.
Citera
2023-03-07, 12:27
Medlem
Alkibiadess avatar
FIS har släppt nya rankinglistor efter VM (alltså inte FIS-poänglistor). I sprint rankas nu Maja som etta före Fähndrich och Jonna. Hagström fyra, Ribom femma och Svahn 16:e. I distans rankas Ebba som tvåa efter Niskanen. Frida fyra, Jonna 19:e och Ilar 22:a och Ribom 23:a.
Citera
2023-03-07, 12:59
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
FIS har släppt nya rankinglistor efter VM (alltså inte FIS-poänglistor). I sprint rankas nu Maja som etta före Fähndrich och Jonna. Hagström fyra, Ribom femma och Svahn 16:e. I distans rankas Ebba som tvåa efter Niskanen. Frida fyra, Jonna 19:e och Ilar 22:a och Ribom 23:a.
Hur hittar man dem? (Jag har kollat på FIS hemsida men hittar enbart FIS poängen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in