2023-03-07, 16:19
Medlem
Tror Bergane kan överraska lite och nå en topp 10-plats i alla fall, även om hon kanske är lite bättre i klassiskt. Uthållig och imponerande lopp i Madona.
Citera
2023-03-07, 16:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Tror Bergane kan överraska lite och nå en topp 10-plats i alla fall, även om hon kanske är lite bättre i klassiskt. Uthållig och imponerande lopp i Madona.

Hon slocknade ju totalt i stafetten under JVM.
Citera
2023-03-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon slocknade ju totalt i stafetten under JVM.
Ja, hon har en tendens att lägga upp lopp helt fel. Får hoppas för hennes del att hon har respekt för distansen på Söndag och tar det lite lugnt, då kan det bli bra.
Citera
2023-03-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Norge har iallafall tagit ut sitt lag:

Anabola dvärgen är inte med

https://www.skiforbundet.no/langrenn/nyhetsarkiv/?npid=171305&page=Uttak+verdenscup+Holmenkollen

Heidi Weng är uttagen och eftersom loppet går på hemmaplan så kanske hon vågar ställa upp, hennes mentala problem växer fort med det geografiska avståndet från hemmet
Citera
2023-03-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad trist. Det är ju ingen tävling i SC denna helg.

Ja det var synd.

Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Både Alvar och Ida Dahl fokuserar nog på att både återhämta sig och ladda inför Birken. Astrid Öyre Slind som har ett ännu tuffare schema bakom sig överväger dock att köra kollen i helgen följt av Birken nästa helg. Hon har ju dock 8 års träningsförsprång på Ida Dahl och 18 år på Alvar.

AÖS verkar lite galen. 😀

Alvar slåss ju inte om pallplaceringar i SC klassiskt och det vore ju kul att slippa vänta så länge på världscupsdeltagande. Kommer man åtta i Vasaloppet inte långt från varken sjätte eller första plats för den delen så tror jag inte man gör bort sig i världscupen.

Men jag får väl lugna mig en eller två säsonger till…
Citera
2023-03-07, 17:02
Medlem
Slind sugen på fler halvmesyrer.
Citera
2023-03-07, 17:15
Medlem
Räknar med riktig folkfest under herrarnas femmil: 12-dubbelt norskt i toppen, fylla i skogen och ölkastning på utländska åkare.
Citera
2023-03-07, 18:12
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbatus
Räknar med riktig folkfest under herrarnas femmil: 12-dubbelt norskt i toppen, fylla i skogen och ölkastning på utländska åkare.
Det må jeg si var en overraskende kommentar.
Om det hadde vært så, er det vel litt merkelig at alle de utenlandske idrettsutøverene og spesiellt de svenske elsker å gå i Kollen, just for at publiken hejer fram absolutt alle, uavhengig av nasjonalitet.
Tror du må lete lenge om du skal hitte en svensk utøver som ikke mener at det å gå i Kollen er et av vinterens store høydepunkter.
Citera
2023-03-07, 19:14
Medlem
Moonpools avatar
Att inte Fossesholm är med på 12 Norskor i 50 km fritt är för mig en gåta och gör mig verkligen funderande
Citera
2023-03-07, 19:20
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Att inte Fossesholm är med på 12 Norskor i 50 km fritt är för mig en gåta och gör mig verkligen funderande

Man kör Norgescup också till helgen och där är hon inte anmäld på 10 km fristil. Hon åkte inte heller skandinaviska cupen i Lettland. Så frågan är om hon har lagt ned säsongen.
Citera
2023-03-07, 19:23
Medlem
Moonpools avatar
[quote=Alkibiades|83729394]Man kör Norgescup också till helgen och där är hon inte anmäld på 10 km fristil. Hon åkte inte heller skandinaviska cupen i Lettland. Så frågan är om hon har lagt ned säsongen.[/QUOTE

Ok ja hon kanske tar omtag🤔 det har varit tyst om henne länge nu men jag kan ju i.o.f missat massor också
Citera
2023-03-07, 19:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Ok ja hon kanske tar omtag🤔 det har varit tyst om henne länge nu men jag kan ju i.o.f missat massor också

Dock var hon ju uttagen som VM-reserv på hemmaplan men samtidigt fick åka hon inte åka fristilsloppet i Toblach innan VM. Men kan ju vara sjukdom också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in