Citat:
Ursprungligen postat av
Miy
Jag håller med, det är inte en dag för tidigt att Emelie får smaka på lite konsekvenser av sitt handlande.
Stör mig SÅINIHELVETE på att en människa ska få göra totalt som hon vill och komma undan med det år ut och år in.
Jag önskar även urinprover på människan när det är helt uppenbart att hon tar droger har kontaktat socialen om det förut men verkar ju inte som det hände ett skit.
Nej alltså jag lyckades ducka urinprov i 2 års tid fast soc till o med försökte kräva av mig att göra det. Dom misstänkte att jag missbrukade och det gjorde jag med men hävdade att jag tyckte det var kränkande att dom bad om det då dom inte hade tydliga bevis, bara stark misstanke.
Man lär isf ringa socialen eller skriva till dom och göra en orosanmälan enligt LVM men gör man det anonymt läggs det ner. Dessutom måste man vara i bra mycket sämre "missbruksskick" än vad hon är få det ska vara fara för personens liv. Eller att man har ett missbruk som man inte kan häva på egen hand och där kanske hon passar in iofs.
Ängelholms kommun är ett rent skämt. Fast iofs är hon så jävla dryg så dom vill väl bara slippa handskas med henne. Tänk om hon får bo på LSS, stackars dom andra boende. Men grupphem och ta internet ifrån henne vore det bästa. Människan kan ju inte klara sin hygien, tvätta eller ens handla och tillaga simpel mat. Jon är som en 6 åring som lever på chips, choklad och redbull..